#1
|
||||
|
||||
Mk1 1.8 8V turbo project
Yoe
Me als belg even voorstellen Ik ben na een ful show golf 3 overgestapt naar een golf 1 en van bij het begin was de bedoeling meer go, minder show (en comfort). En een forum als dit vind je in belgie niet... Lijkt wel alsof er in nederland meer kennis zit, en mensen met handen aan hun lijf The car: Origineel 1100 formel E van 1982 met 80k km op de teller lang is hij zo niet gebleven, eerst KW schroefset eronder en ATS classics om een zomer mee te rijden En dan zijn we begonnen met het echte werk interieur volledig gestript Stalen Rolkooi 2 sparco stoelen Sparco stuurtje Wielkasten gerold en gti plastiek erop mat zwarte OZ Superleggera's in 16" eronder Remmen rondom vervangen door G60 exemplaren en als laatste nog de 1100 motor eruit gehaald, en de motorruimte al opgekuist. Zo stond hij er laatst bij Momenteel is hij binnen bij SMCP om het nieuwe hart erin te leggen. Ik doe zoveel mogelijk zelf maar dat gaat men petje te boven. Dat word een 1.8 G60 blok, maar we gaan geen g-lader meer gebruiken, wel een Turbo Laat maar weten wat je ervan vind Greetz Last edited by desnelders : 06-01-2014 at 16:04. |
#2
|
||||
|
||||
oeh leuk... das een verdomd leuk project
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#3
|
||||
|
||||
Blij een landgenoot tegen te komen zonder tupperware aan de auto.
Ik neem aan dat de auto geen nieuwe kleur krijgt aangezien het hart erin wordt gelegd? project ziet er uit trouwens.. |
#4
|
||||
|
||||
Vind 'm zo mooier ;
|
#5
|
||||
|
||||
hm dat gaat een verdomd leuk karretje worden.. word hij verder ook nog gespoten? of doe je er verder niks aan..??
__________________
Du brauchst keine panische angst zu haben, Ich fahre Volkswagen.. Ride: 1995 Golf mk3 'Rolling stones' Engine: 1600 with 75 horses inside. |
#6
|
||||
|
||||
eerste zaak is nu de nieuwe motor erin en concentreren op performance
de kleur blijft alleszins, vind het cement grijs echt een mooie kleur, had er nog nooit zo een gezien maar vanaf ik hem kocht wist ik dat hij altijd in die kleur zou blijven. respray zit er misschien ooit nog in maar de lak ziet er nog goed genoeg uit, buiten enkele kleine plekjes oppervlakkige roest aan oa de deur. en ja op die ats'en was hij mooi maar in 13" krijg je niet veel remschijf he en het plan was van in het begin de racy look. Greetz |
#8
|
||||
|
||||
Ziet er al goed uit
__________________
B-Extreme B-Tuning 1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!! |
#9
|
|||
|
|||
wat voor een turbo komt er op? als ik vragen mag. en word er nog meer aangepast aan het blok?
|
#10
|
||||
|
||||
turbo word een T03 turbo van een 1.8T blok
blok word eerst volledig uit elkaar gehaald en nagekeken, en alle mogelijke pakkingen etc vernieuwd. En een programma op maat geschreven. |
#11
|
|||
|
|||
Hey,
alles dan goed gekomen met de remadapters? Tegen wanneer zou hij af zijn? Wij zullen normaal in juli eens een trackday doen in Croix. Mss kan je mee... mvg Arne |
#12
|
|||
|
|||
mooi projeckt succes er mee.
en hoe veel pk wil je er uit halen dan met een turbo er op.
__________________
|
#13
|
||||
|
||||
dat zou een 200pk moeten zijn...
en ad racing, midden juli zou hij af moeten zijn en alles is goed gekomen met die adapters |
#14
|
|||
|
|||
Waarom niet gelijk een iets grotere turbo? Wat doe je met het uitlaatspruitstuk? Ben benieuwd aan de achterkant heb je erg weinig ruimte door het inlaatspruitstuk en schutbord e.d. Laat maar snel wat pics zien .
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010 Golf 1 diesel 1982 Golf 1 gti 1979 Kawasaki Z750 2010 |
#15
|
|||
|
|||
He Ken projectje hier ook maar eens gepost.
succes met de werken hopelijk is ie snel af. grtz Rob
__________________
T1 1959 t2a westfalia 1969 kever cabrio 1970 low t5 golf mk2 1989 |
#16
|
||||
|
||||
voor uitlaatspruitstuk gingen we kijken wat de beste oplossing is kopen, of zelfbouw. qua kosten/tijd die erin kruipt.
heb gekozen voor de 03 voor de snellere reactie op het gas, snel opkomend vermogen. Het is niet de bedoeling om er zoveel mogelijk vermogen uit te peuteren, eerder betrouwbaar en prettig om mee te rijden. Er zijn nog mensen die aanraden om een grotere turbo te steken, maar dat zijn mensen die meestel in de 300-400pk's zitten. geschat vermogen van 200pk zal al prettig genoeg zijn |
#17
|
||||
|
||||
dit komt goed
__________________
Check mijn webwinkel |
#18
|
||||
|
||||
dit komt helemaal goed
__________________
............When I grow up, I wanna be a mad scientist FAD crew |
#19
|
||||
|
||||
dit komt echt helemaal goed
__________________
Einzer eingezatst!! |
#20
|
||||
|
||||
Dit komt zeker weten helemaal goed..
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|