![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik wil een vr6 (golf 3 1992) inbouwen in een crosswagen, dus ik wil enkel een draaiende motor zonder lichtgedeelte en andere opties.
Ik heb al de boom onderzocht die naar binnen loopt (Van de t42-fiche(motorfiche) en t68-fiche (stuurdoos)) Enkele zijn voor de snelheidsmeter, diagnose, temperatuur, toerental, lambda verwarming... Is het voldoende om de dikke rood/blauwe en de dikke zwarte van voeding te voorzien? Zoja, welke + en -? Ik zou willen dat de stuurdoos zijn voeding krijgt en alle signalen krijgt zodat ie kan werken en de motor doet draaien wanneer je startmotor doet draaien en de injectorrail op druk zet. Het startgedeelte, koelingsgedeelte en brandstoftoevoer zal apart aangelegd worden. Het zou een grote hulp zijn moest er iemand kunnen antwoorden op mijn vragen! Alvast bedankt! |
#2
|
||||
|
||||
![]() ff verplaatst..
Ik denk dat Ron21 je wel kan helpen, dat is onze elektra-goeroe ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() ik meen dat je drie draden nodig bent welke weet ik alleen niet. is mij ooit is gezegt door iemand die een mk1 vr6 aan het bouwen was.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Wat ook nog een mogelijkheid is:
-blok in de auto hangen en datgene aansluiten wat ie nodig heeft(dus tijdelijk ff alles aansluiten zodat het blok iig kan draaien) dan alleen datgene aansluiten waarvan jij denkt dat nodig is(de eerder genoemde draden) en kijken of de motor wil draaien. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Eerst en vooral bedankt om te reageren!
Ik denk ook dat het zou moeten lukken om de ecu met een paar draden aan te sturen. Sensoren zoals olietemp, watertemp en oliedruk kan ik dan achterna apart aansluiten hé. Maar ik weet het niet juist van die lambdaverwarming, moet deze constant op spanning enz.. Ik heb wel een schema liggen waar ik de meeste draden van het kabelboompje die naar binnen loopt op vind, maar de kleurencodes komen soms niet overeen. Het is ene van de usa dus denk ik dat ik er niet echt veel mee ben. En als je de hele kabelboom zou nemen en enkele stukken verwijdert, dan zou ie mss wel blijven draaien maar mss enkele meetgegevens voor de ecu missen? Ik zou liever niet heel de kabelboom uit de wagen halen, heb dat eens gedaan met een saxo en ben toch ook een eindje beziggeweest om hem dan te laten draaien. De injectiepomp kreeg geen spanning, na de draden te volgen zag ik dat de massa niet aangesloten was, in de wagen nemen ze de massa waar ze willen en is dus soms wat moeilijk om ze allemaal terug te vinden... |
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik heb een tijdje geleden een mail gezonden naar hem ivm de kabelboom maar heb nog niets ontvangen. Ik had op het forum gelezen dat ie kabelbomen veranderde voor motorswaps dus ie zou het dus wel moeten weten. |
#7
|
|||
|
|||
![]() als je een duidelijk schema hebt moet het niet zo heel moeilijk wezen!
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ja idd, maar dat heb ik dus niet ![]() Weet iemand mss waar ik daar kan aangraken? |
#9
|
|||
|
|||
![]() en al aan het draaien??? schema s ga ff naar de vw dealer kan dit zo voor je uitprinten, als je het lief vraagt. willen ze dit niet post het ff hier dan ga ik het voor je regelen mijn maatje werkt bij pouw.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Ik dacht je mail te hebben beantwoord, maar blijkbaar niet, sorry......
Om te beginnen alle bruine draden naar massa. Bobine zwarte draad +12 volt geschakeld Rood/geel ECU 54 naar +12 volt constant Roodblauw van ecu en injectoren +12 volt geschakeld Verwarming lambda werkt via een relais dat aansturing krijgt van ecu. De rood witte draad van lambda kan je denk ik ook op 12 geschakeld zetten. Volgens mij moet het dan werken.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Tis niks hoor! Ik zal de draden eens loskoppelen en wanneer ik de schema's heb zal ik deze eens volgen zoals je zei. Wanneer ik iets niet begrijp van de schema's zal ik het jullie laten weten hoor ![]() Bedankt! De injectiepomp mag blijven draaien toch hé, de drukregelaar stuurt het overtollige dan naar de retour? Ik gebruikte nu een pomp van een golf 2 gti maar deze werkte maar half. Weet iemand mss hoeveel druk je minimaal moet hebben op de rail? Kan dan eens zoeken naar een universele pomp. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Golf 2 gti pomp moet wel voldoende zijn.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#13
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hij droei wel niet zo goed met die pomp, ene keer wel ene keer niet zoals ie geen naft genoeg kreeg. Moest dan wat pompend gas geven anders viel ie stil. Wss had ie wat lucht gezogen of een vuile naftfilter, ik had nochthans de pomp in de juiste positie gehouden maar wanneer je die een beetje keerde dan hoorde je dat ie begon te steken... Maargoed, als je zegt dat zo'n pomp genoeg druk en debiet levert zal ik deze gebruiken want een injectiepomp kost ook al wat. |
#14
|
|||
|
|||
![]() Controleer dan even je brandstofdruk(dus de druk die de pomp levert), als die nl te weinig is, dan kan de motor te arm gaan lopen, met grote schade tot gevolg...
|