Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-05-2008, 19:49
jonasn jonasn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 29
Default VR6 kabelboom

Ik wil een vr6 (golf 3 1992) inbouwen in een crosswagen, dus ik wil enkel een draaiende motor zonder lichtgedeelte en andere opties.
Ik heb al de boom onderzocht die naar binnen loopt (Van de t42-fiche(motorfiche) en t68-fiche (stuurdoos))
Enkele zijn voor de snelheidsmeter, diagnose, temperatuur, toerental, lambda verwarming...
Is het voldoende om de dikke rood/blauwe en de dikke zwarte van voeding te voorzien? Zoja, welke + en -?
Ik zou willen dat de stuurdoos zijn voeding krijgt en alle signalen krijgt zodat ie kan werken en de motor doet draaien wanneer je startmotor doet draaien en de injectorrail op druk zet.
Het startgedeelte, koelingsgedeelte en brandstoftoevoer zal apart aangelegd worden.
Het zou een grote hulp zijn moest er iemand kunnen antwoorden op mijn vragen!
Alvast bedankt!
Reply With Quote
  #2  
Old 28-05-2008, 21:24
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

ff verplaatst..
Ik denk dat Ron21 je wel kan helpen, dat is onze elektra-goeroe
Reply With Quote
  #3  
Old 28-05-2008, 21:54
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

ik meen dat je drie draden nodig bent welke weet ik alleen niet. is mij ooit is gezegt door iemand die een mk1 vr6 aan het bouwen was.
Reply With Quote
  #4  
Old 29-05-2008, 08:25
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Wat ook nog een mogelijkheid is:
-blok in de auto hangen en datgene aansluiten wat ie nodig heeft(dus tijdelijk ff alles aansluiten zodat het blok iig kan draaien)
dan alleen datgene aansluiten waarvan jij denkt dat nodig is(de eerder genoemde draden) en kijken of de motor wil draaien.
Reply With Quote
  #5  
Old 29-05-2008, 08:47
jonasn jonasn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 29
Default

Eerst en vooral bedankt om te reageren!

Ik denk ook dat het zou moeten lukken om de ecu met een paar draden aan te sturen. Sensoren zoals olietemp, watertemp en oliedruk kan ik dan achterna apart aansluiten hé.
Maar ik weet het niet juist van die lambdaverwarming, moet deze constant op spanning enz..
Ik heb wel een schema liggen waar ik de meeste draden van het kabelboompje die naar binnen loopt op vind, maar de kleurencodes komen soms niet overeen. Het is ene van de usa dus denk ik dat ik er niet echt veel mee ben.
En als je de hele kabelboom zou nemen en enkele stukken verwijdert, dan zou ie mss wel blijven draaien maar mss enkele meetgegevens voor de ecu missen?

Ik zou liever niet heel de kabelboom uit de wagen halen, heb dat eens gedaan met een saxo en ben toch ook een eindje beziggeweest om hem dan te laten draaien.
De injectiepomp kreeg geen spanning, na de draden te volgen zag ik dat de massa niet aangesloten was, in de wagen nemen ze de massa waar ze willen en is dus soms wat moeilijk om ze allemaal terug te vinden...
Reply With Quote
  #6  
Old 30-05-2008, 10:19
jonasn jonasn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 29
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
ff verplaatst..
Ik denk dat Ron21 je wel kan helpen, dat is onze elektra-goeroe


Ik heb een tijdje geleden een mail gezonden naar hem ivm de kabelboom maar heb nog niets ontvangen.
Ik had op het forum gelezen dat ie kabelbomen veranderde voor motorswaps dus ie zou het dus wel moeten weten.
Reply With Quote
  #7  
Old 02-06-2008, 20:48
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

als je een duidelijk schema hebt moet het niet zo heel moeilijk wezen!
Reply With Quote
  #8  
Old 03-06-2008, 11:01
jonasn jonasn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 29
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
als je een duidelijk schema hebt moet het niet zo heel moeilijk wezen!


Ja idd, maar dat heb ik dus niet
Weet iemand mss waar ik daar kan aangraken?
Reply With Quote
  #9  
Old 15-06-2008, 16:29
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

en al aan het draaien??? schema s ga ff naar de vw dealer kan dit zo voor je uitprinten, als je het lief vraagt. willen ze dit niet post het ff hier dan ga ik het voor je regelen mijn maatje werkt bij pouw.
Reply With Quote
  #10  
Old 16-06-2008, 08:29
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Ik dacht je mail te hebben beantwoord, maar blijkbaar niet, sorry......

Om te beginnen alle bruine draden naar massa.
Bobine zwarte draad +12 volt geschakeld
Rood/geel ECU 54 naar +12 volt constant
Roodblauw van ecu en injectoren +12 volt geschakeld

Verwarming lambda werkt via een relais dat aansturing krijgt van ecu.
De rood witte draad van lambda kan je denk ik ook op 12 geschakeld zetten.

Volgens mij moet het dan werken.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
  #11  
Old 16-06-2008, 10:36
jonasn jonasn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 29
Default

Quote:
Originally Posted by Ron21
Ik dacht je mail te hebben beantwoord, maar blijkbaar niet, sorry......

Om te beginnen alle bruine draden naar massa.
Bobine zwarte draad +12 volt geschakeld
Rood/geel ECU 54 naar +12 volt constant
Roodblauw van ecu en injectoren +12 volt geschakeld

Verwarming lambda werkt via een relais dat aansturing krijgt van ecu.
De rood witte draad van lambda kan je denk ik ook op 12 geschakeld zetten.

Volgens mij moet het dan werken.


Tis niks hoor!
Ik zal de draden eens loskoppelen en wanneer ik de schema's heb zal ik deze eens volgen zoals je zei. Wanneer ik iets niet begrijp van de schema's zal ik het jullie laten weten hoor
Bedankt!

De injectiepomp mag blijven draaien toch hé, de drukregelaar stuurt het overtollige dan naar de retour?
Ik gebruikte nu een pomp van een golf 2 gti maar deze werkte maar half.
Weet iemand mss hoeveel druk je minimaal moet hebben op de rail?
Kan dan eens zoeken naar een universele pomp.
Reply With Quote
  #12  
Old 16-06-2008, 11:16
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Golf 2 gti pomp moet wel voldoende zijn.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
  #13  
Old 16-06-2008, 15:15
jonasn jonasn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 29
Default

Quote:
Originally Posted by Ron21
Golf 2 gti pomp moet wel voldoende zijn.


Hij droei wel niet zo goed met die pomp, ene keer wel ene keer niet zoals ie geen naft genoeg kreeg.
Moest dan wat pompend gas geven anders viel ie stil.
Wss had ie wat lucht gezogen of een vuile naftfilter, ik had nochthans de pomp in de juiste positie gehouden maar wanneer je die een beetje keerde dan hoorde je dat ie begon te steken...

Maargoed, als je zegt dat zo'n pomp genoeg druk en debiet levert zal ik deze gebruiken want een injectiepomp kost ook al wat.
Reply With Quote
  #14  
Old 16-06-2008, 17:33
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Controleer dan even je brandstofdruk(dus de druk die de pomp levert), als die nl te weinig is, dan kan de motor te arm gaan lopen, met grote schade tot gevolg...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum