#1
|
||||
|
||||
oliedruklampje blijft branden
He gasten,volgend probleempje:
Bij mijn golf 1 van 1983 blijft het lampje van de oliedruk branden,knippert niet. Kan dit wijzen op defecte oliedruksensor of iets anders? Oliedruk is goed en heeft pas smeerbeurt gehad en nieuwe oliefilter. Groeten Andy. |
#2
|
|||
|
|||
kan sensor wezen! nieuwe smeerbeurt nieuwe olie dus?! en staat ook nog wel op peil?
|
#3
|
||||
|
||||
of misschienje dashboardpaneel? Da's bij een Mk II wel eens het euvel..
sensor kun je 'hotwiren' door even met de draad tegen staal te gaan, gaat het lampje dan wel uit, is de sensor kaduuk. |
#4
|
||||
|
||||
bedankt mannen,zal dit alles eens proberen!
greetz! |
#5
|
||||
|
||||
kortsluiting instrumentenpaneel?
Hey mannen,alles geprobeerd maar het probleem blijft! Dus het gaat om een Mk1 van 1983,1.1 GG motorblok. Ook al geprobeerd met nieuwe sensor te plaatsen maar wanneer ik dan de blauw-zwarte draad aansluit op het sensor valt de motor stil of ik krijg hem niet meer aan de praat + de draad wordt warm? Heb wel gemerkt dat naast de witte oliedruksensor met blauw-zwarte draad nog een zwarte sensor zit met gele draad. Kan het zijn dat deze draden verwisseld zijn of zit ik met een kortsluiting in het instrumentenbord? Had ook graag geweten of er een instrumentenpaneel met toerenteller in zou passen en werken? Alvast bedankt voor de mogelijke hulp! Greetz!
Last edited by The_Rabbit : 29-05-2008 at 23:21. |
#6
|
||||
|
||||
misschien kan ik mijn probleem hier ook even kwijt??
heb hetzelfde probleem ('83er 1.8 DX) alleen knippert hij na de 2000rpm niet meer. |
#7
|
|||
|
|||
ik heb precies het zelfde probleem met me golf 1.1 uit 83... zou je me een pm willen sturen waar die sensor zit ? en of je al een oplossing heb gevonden heb me tellerbak inmiddels er ook al uit.. dus als het daar aan ligt kan ik het zo verhelpen
Greetz
__________________
DIKKE Hoeren zijn Vet |
#8
|
||||
|
||||
In een ander topic was je al verteld;
De sensor(en) zitten achter op je cilinderkop, boven de bougiegaten. Het zijn er 1 of 2, afhankelijk van wat voor type motor je hebt. Ik gok op 2, aangezien je een 1100 uit 1983 hebt.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
aangezien die van jouw niet meer knippert na 2000 toeren neem ik aan dat je oliepomp n het einde van z;n latiijn begint te raken. want dan komt ie genoeg op gang om weer druk op te bouwen. maar je kan altijd nog even een sensor vervangen kijken of die wat anders zegt. Quote:
voor de juiste draden. even een bedradingschema opzoeken. dan zie je dat ook meteen duidelijk. maar omdat je draad heel warm word zou je toch weer zeggen dat ie ergens sluiting maakt. en dat dan de motor afslaat. tog nog even verder zoeken. en kijken hoe alles hoort te zitten. beetje lastig op te lossen van een afstanje.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber'' VW Santana 1.6 diesel '82 '' En GOD zag, dat het lauw was '' Last edited by RJTuning : 14-11-2008 at 13:22. |
#10
|
||||
|
||||
Remvloeistof is hier toch ook op dat lampje aangesloten..?
__________________
Polo 9N3 '05 1.4 TDI chipped by JD Engineering |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
hier zal ik maar niet teveel meer mee gaan rijden voordat je je hele blok sloopt dat knipperen betekend geen olie druk!!!!! dus kan grote schade tot gevolg hebben! |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Dat de draad warm wordt is niet goed Sensor is een massa schakelaar Controleer de draadboom zekeringkast en massa punten De gele is voor het lampje en de zoemer[2000 rpm =1.8bar oliedruk] |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Even update. Tellerbak is vervangen,nieuwe zekeringkast en het probleem blijft. Ik krijg hoe dan ook massa op de blauw-zwarte draad. Zou het probleem in het kabelpak kunnen zitten? Grtz!
__________________
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |