Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-05-2008, 20:45
The_Rabbit's Avatar
The_Rabbit The_Rabbit is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2008
Posts: 539
Default oliedruklampje blijft branden

He gasten,volgend probleempje:
Bij mijn golf 1 van 1983 blijft het lampje van de oliedruk branden,knippert niet. Kan dit wijzen op defecte oliedruksensor of iets anders? Oliedruk is goed en heeft pas smeerbeurt gehad en nieuwe oliefilter.
Groeten Andy.
Reply With Quote
  #2  
Old 20-05-2008, 21:42
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

kan sensor wezen! nieuwe smeerbeurt nieuwe olie dus?! en staat ook nog wel op peil?
Reply With Quote
  #3  
Old 20-05-2008, 22:08
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,387
Default

of misschienje dashboardpaneel? Da's bij een Mk II wel eens het euvel..
sensor kun je 'hotwiren' door even met de draad tegen staal te gaan, gaat het lampje dan wel uit, is de sensor kaduuk.
Reply With Quote
  #4  
Old 21-05-2008, 20:38
The_Rabbit's Avatar
The_Rabbit The_Rabbit is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2008
Posts: 539
Default

bedankt mannen,zal dit alles eens proberen!
greetz!
Reply With Quote
  #5  
Old 28-05-2008, 00:20
The_Rabbit's Avatar
The_Rabbit The_Rabbit is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2008
Posts: 539
Default kortsluiting instrumentenpaneel?

Hey mannen,alles geprobeerd maar het probleem blijft! Dus het gaat om een Mk1 van 1983,1.1 GG motorblok. Ook al geprobeerd met nieuwe sensor te plaatsen maar wanneer ik dan de blauw-zwarte draad aansluit op het sensor valt de motor stil of ik krijg hem niet meer aan de praat + de draad wordt warm? Heb wel gemerkt dat naast de witte oliedruksensor met blauw-zwarte draad nog een zwarte sensor zit met gele draad. Kan het zijn dat deze draden verwisseld zijn of zit ik met een kortsluiting in het instrumentenbord? Had ook graag geweten of er een instrumentenpaneel met toerenteller in zou passen en werken? Alvast bedankt voor de mogelijke hulp! Greetz!

Last edited by The_Rabbit : 29-05-2008 at 23:21.
Reply With Quote
  #6  
Old 28-05-2008, 10:17
Sander Wa Oars's Avatar
Sander Wa Oars Sander Wa Oars is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 291
Send a message via MSN to Sander Wa Oars
Default

misschien kan ik mijn probleem hier ook even kwijt??

heb hetzelfde probleem ('83er 1.8 DX) alleen knippert hij na de 2000rpm niet meer.
Reply With Quote
  #7  
Old 14-11-2008, 06:27
D-ion D-ion is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 244
Send a message via MSN to D-ion
Default

ik heb precies het zelfde probleem met me golf 1.1 uit 83... zou je me een pm willen sturen waar die sensor zit ? en of je al een oplossing heb gevonden heb me tellerbak inmiddels er ook al uit.. dus als het daar aan ligt kan ik het zo verhelpen

Greetz
__________________
DIKKE Hoeren zijn Vet
Reply With Quote
  #8  
Old 14-11-2008, 10:58
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

In een ander topic was je al verteld;

De sensor(en) zitten achter op je cilinderkop, boven de bougiegaten. Het zijn er 1 of 2, afhankelijk van wat voor type motor je hebt. Ik gok op 2, aangezien je een 1100 uit 1983 hebt.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #9  
Old 14-11-2008, 13:19
RJTuning's Avatar
RJTuning RJTuning is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 483
Default

Quote:
Originally Posted by Sander Wa Oars
misschien kan ik mijn probleem hier ook even kwijt??

heb hetzelfde probleem ('83er 1.8 DX) alleen knippert hij na de 2000rpm niet meer.



aangezien die van jouw niet meer knippert na 2000 toeren neem ik aan dat je oliepomp n het einde van z;n latiijn begint te raken. want dan komt ie genoeg op gang om weer druk op te bouwen.

maar je kan altijd nog even een sensor vervangen kijken of die wat anders zegt.

Quote:
Originally Posted by The_Rabbit
Hey mannen,alles geprobeerd maar het probleem blijft! Dus het gaat om een Mk1 van 1983,1.1 GG motorblok. Ook al geprobeerd met nieuwe sensor te plaatsen maar wanneer ik dan de blauw-zwarte draad aansluit op het sensor valt de motor stil of ik krijg hem niet meer aan de praat + de draad wordt warm? Heb wel gemerkt dat naast de witte oliedruksensor met blauw-zwarte draad nog een zwarte sensor zit met gele draad. Kan het zijn dat deze draden verwisseld zijn of zit ik met een kortsluiting in het instrumentenbord? Had ook graag geweten of er een instrumentenpaneel met toerenteller in zou passen en werken? Alvast bedankt voor de mogelijke hulp! Greetz!


voor de juiste draden. even een bedradingschema opzoeken. dan zie je dat ook meteen duidelijk. maar omdat je draad heel warm word zou je toch weer zeggen dat ie ergens sluiting maakt. en dat dan de motor afslaat.

tog nog even verder zoeken. en kijken hoe alles hoort te zitten. beetje lastig op te lossen van een afstanje.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber''
VW Santana 1.6 diesel '82

'' En GOD zag, dat het lauw was ''

Last edited by RJTuning : 14-11-2008 at 13:22.
Reply With Quote
  #10  
Old 14-11-2008, 14:56
starsky's Avatar
starsky starsky is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 880
Default

Remvloeistof is hier toch ook op dat lampje aangesloten..?
__________________
Polo 9N3 '05 1.4 TDI chipped by JD Engineering
Reply With Quote
  #11  
Old 14-11-2008, 19:30
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Quote:
Originally Posted by Sander Wa Oars
misschien kan ik mijn probleem hier ook even kwijt??

heb hetzelfde probleem ('83er 1.8 DX) alleen knippert hij na de 2000rpm niet meer.

hier zal ik maar niet teveel meer mee gaan rijden voordat je je hele blok sloopt dat knipperen betekend geen olie druk!!!!! dus kan grote schade tot gevolg hebben!
Reply With Quote
  #12  
Old 15-11-2008, 08:31
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by The_Rabbit
Hey mannen,alles geprobeerd maar het probleem blijft! Dus het gaat om een Mk1 van 1983,1.1 GG motorblok. Ook al geprobeerd met nieuwe sensor te plaatsen maar wanneer ik dan de blauw-zwarte draad aansluit op het sensor valt de motor stil of ik krijg hem niet meer aan de praat + de draad wordt warm? Heb wel gemerkt dat naast de witte oliedruksensor met blauw-zwarte draad nog een zwarte sensor zit met gele draad. Kan het zijn dat deze draden verwisseld zijn of zit ik met een kortsluiting in het instrumentenbord? Had ook graag geweten of er een instrumentenpaneel met toerenteller in zou passen en werken? Alvast bedankt voor de mogelijke hulp! Greetz!

Dat de draad warm wordt is niet goed
Sensor is een massa schakelaar
Controleer de draadboom zekeringkast en massa punten
De gele is voor het lampje en de zoemer[2000 rpm =1.8bar oliedruk]
Reply With Quote
  #13  
Old 29-04-2009, 00:00
The_Rabbit's Avatar
The_Rabbit The_Rabbit is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2008
Posts: 539
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Dat de draad warm wordt is niet goed
Sensor is een massa schakelaar
Controleer de draadboom zekeringkast en massa punten
De gele is voor het lampje en de zoemer[2000 rpm =1.8bar oliedruk]


Even update. Tellerbak is vervangen,nieuwe zekeringkast en het probleem blijft. Ik krijg hoe dan ook massa op de blauw-zwarte draad. Zou het probleem in het kabelpak kunnen zitten? Grtz!
__________________
Daily's :
2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR
1989 VW Golf GL 1.8

Ex VW's:
1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler
1996 VW Golf GT 1.9TDi Special
1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler
1983 VW Golf Rabbit LX 1.1
2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum