#1
|
||||
|
||||
v6 motor golfIV in golf III
Hallo, heeft iemand vab jullie ervaring met het inbouwen van een v6 motor van een golf 4 in een 3'er?
Je ziet er wel steeds vaker een met een AudiTT 1.8T motor, maar een V6 of R32 motor bijna niet..... |
#2
|
||||
|
||||
De basis is hetzelfde dus ik denk ( ! ) dat een V6/R32 er wel in moet passen. Het is ook de vraag hoe dat qua blokhoogte gaat.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#3
|
||||
|
||||
Past wel in een drie maar de aandrijfassen moeten worden aangepast als je ook de bijbehorende bak plaatst. Denk wel aan de startonderbreker in de ECU !!!
|
#4
|
||||
|
||||
En Ron kan het weten!
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#5
|
||||
|
||||
bij jouw was het nog een "makkie"
|
#6
|
||||
|
||||
Klopt! tot '98 / '99 is de startonderbeker nog vrij makkelijk. Daarna word het echt een stuk lastiger! :frown:
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#7
|
||||
|
||||
In wat voor zin moeilijker? Niet meer een kwestie van de transponder in de buurt van de tellerunit plaatsen?
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#8
|
||||
|
||||
Bij de wat oudere modellen met startonderbreker kan je gewoon een nieuw startonderbrekerkastje kopen samen met een sleutel en contactslot. Deze kan je dan vrij makkelijk 'aanmelden' bij je 'oude' ECU (met VAG-COM bijv.). Bij de wat nieuwere modellen heb je dus een code nodig van je ECU, je oude sleutel en autopapieren (chassisnummer / motornummer enz.) daarmee ga je naar de dealer en die kan dan een nieuwe code aanvragen en nieuwe sleutels / contactslot bestellen. Het opnieuw inlezen MOET dan ook bij de dealer gebeuren.
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#9
|
||||
|
||||
En het is geen optie om de oude transponder met ECU te blijven gebruiken?
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#10
|
||||
|
||||
Dus die van een golf 3 voor een golf 4 blok gebruiken? Nee dat gaat volgens mij niet werken!
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#11
|
||||
|
||||
Nee die transponder van dat golf 4 blok bedoeld hij denk ik
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#12
|
||||
|
||||
Als je alles compleet neemt van de auto waaruit het blok afkomstig is, ECU, Contactslot +sleutel + tellerhuis, bekabeling....heb je weinig zorgen. Of er moet iemand te vinden zijn die HEEL erg goed is met "nulletjes & eentjes" :-)
|
#13
|
||||
|
||||
Dus gewoon een golf 4 met schade kopen en motor, bak, ECU, Contactslot +sleutel + tellerhuis, bekabeling uitbouwen, aandrijfassen aanpassen en misschien wat motorsteunen en....: KLAAR! :biggrin:
Klinkt zo makkelijk
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#14
|
||||
|
||||
Lijkt ook niet zo moeilijk Zo te lezen niet veel meer werk dan een VR6 in een mkII Golf kwakken
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#15
|
||||
|
||||
idd, appeltje eitje
|
#16
|
|||
|
|||
Nieuwe startonderbrekers hebben een wissel code die veranderd elke keer bij het starten van de auto dus signaal of iets dergelijks opvangen heeft geen zin als het werkt doet het het allemaal goed maar als er storing in zit dan is het ff minder
|
#17
|
|||
|
|||
Voor Golf IV blok in een MKII moet je alleen motorsteunen maken en aandrijfassen in laten korten.....en dan de rest...
|
#18
|
||||
|
||||
Quote:
En het wordt nog leuker, want ze zijn nu bezig met de overstap dat het online moet gebeuren vanaf de fabriek. Niet grappig....
__________________
|
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Bizar!! Moet je dan ook een paar weken wachten? En wat gaat het kosten?
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#20
|
||||
|
||||
en dat allemaal omdat er een aantal lui rondlopen die nergens met hun fikken af kunnen blijven! grrr
|