|
||||
|
||||
wat/welke maat velg is dit?
ben even velgen aan het zoeken voor de cabbie.
Nu zijn de velgen verkrijgbaar in deze 4 maten: 5,5 x 13 6 x 14 6 x 15 150/365 TRX Maar wat is die laatste maat???? en gaat daar een 15 inch band op passen??? verkoper zegt van wel. ( of ) Last edited by Sander Wa Oars : 08-05-2008 at 23:05. |
|
||||
|
||||
gebruik de zoekfunctie eens
|
|
||||
|
||||
Quote:
waar moet ik volgens jou uitkomen dan?? Heb al gezocht, misschien niet goed genoeg maar...... let me know. |
|
||||
|
||||
TRX is een test geweest om europese maten te gebruiken op banden en dus zit dat tussen de inch maten in...
Verschillende bandenmaten zijn ervoor maar heel weinig te krijgen, en die je krijgt zijn godstyfusduur, vaker duurder dan t setje velgen, dus nooit kopen zoiets... als je gezocht had vond je dit: zal wel een TRX-velg zijn. Projectje van Europese producenten om een geheel andere standaard te maken in millimeters ipv. inches. De diameter is dan 365mm; 14.37inch. Velgen zijn vaak alleen geleverd op 'luxe' Europese auto's; peugeot 505, citroen CX, BMW 3/5 serie etc. etc.
|
||||
|
||||
Quote:
bovenin de balk op Search klikken, TRX intikken en dan op OK. Dan krijg je 12 threads te zien, waar in het overgrote deel al hetzelfde wordt gezegd als Folkert hierboven |
|
||||
|
||||
oke ga nog eens kijken.
|
|
||||
|
||||
TRX is eigenlijk de voorloper van de runflat band.
|
|
||||
|
||||
maar past op die velg ook een 15inch band????
verkoper zegt van wel. of ?? Last edited by Sander Wa Oars : 08-05-2008 at 23:06. |
|
||||
|
||||
nope past niet..
|
||||
|
||||
Het antwoord is dus
Maar als je ziet hoeveel geld mensen steken in velgen die iedereen al heeft, kun je misschien toch beter / exclusiever een setje TRX-velgen kopen voor een grypstehealstoer en dure sloffen op de koop toe nemen. Als je maar weinig rijdt en de auto donker kan parkeren tenminste! Jens |
|
||||
|
||||
ja maar buiten dat ze prijzig zijn, zijn er ook geen fatsoenlijke maten in beschikbaar.
|
||||
|
||||
Quote:
idd dat is het probleem. en speciaal?? BBS seral? |
|
||||
|
||||
heb er nu alweer een maandje nieuwe banden onder en dat zijn geworden de michelins pilot exalto. ze doen tot nu goed hun best. ben er tevreden over.
greets Sander bedankt voor jullie meningen |
|
||||
|
||||
picts please!!!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ben ik niet helemaal met je eens Jaap, maar ja ik ben ook geen voorstander van 165/50 op 7J monteren. Ik heb hier een setje nieuwe ééndelige BBS TRX'xen liggen in de 180(7J, et23) x 390(15,3"), achtervelgen zijn 210 x 390 (8J, et10), uiteraard in steek 5x130 Bandjes die daarop komen zijn 180/60x390 (komt bijna overeen met een 205/50x16) en 200/55x390 (ook bijna gelijk aan een 205/50x16) Duur zijn de banden wel, maar gebruikt slingert er links en rechts ook nog wel eens wat. O ja, een 15" band gaat natuurlijk niet om een 390mm (15,3") velg.. dat zegt de verkoper alleen maar omdat hij anders met die âwhu sh*tvelgen blijft zitten
Last edited by Area51 : 10-07-2008 at 11:17. |
|
||||
|
||||
Quote:
150mm is 5,9 inch breed en 365mm komt overeen met 14,37 inch hoog, en ja daar past makkelijk een 15" band overheen, je heb er zelfs geen banden montage apparaat bij nodig
|
||||
|
||||
Wel even pur bij de hand................anders blijf je pompen.
|
||||
|
||||
daarna balanceren