|
|||
|
|||
Dashboardkastje gaat niet meer open...
Voor de deur staat een Golf Mk3 Cabrio, wilde de auto met de kap open laten staan en deed voor de zekerheid het dashboardkastje op slot. Vervolgens het kastje van het slot gehaald, is de hendel om het kastje te openen lam...
Is er een mogelijkheid om de klep zonder schade open te krijgen??? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
|||
|
|||
Ga het morgen proberen, maar dit is TE simpel... Zou mooi zijn als het lukt!
|
|
||||
|
||||
Had t laatst ook bij mijn 6n, heb toen geowon met brute kracht t dashboardkastje opengetrokken, is best buigzaam materiaal, het klepje is gewoon om t slotje heen gebogen dus niks gescheurd, heeft me wel toen een halve vinger gekost :P..
|
|||
|
|||
Het filmpje werkt! Op deze plaats achter het paneel zit een palletje wat je naar beneden moet drukken, sleutel moet er wel flink ver in.
|
|
||||
|
||||
had eigelijk niet verwacht dat het zou werken. ziet er echt heel erg simpel uit. is het ook zo simpel of moet je goed zoeken naar de goeie plek?
|
|
||||
|
||||
Kijk aan....blij dat ik kon helpen!!!
Had eerlijk gezegd ook niet gedacht dat het zou werken.... maar nu weet ik het ook voor als ht mij eens overkomt!
|
|||
|
|||
Op het filmpje wordt de juiste plaats gebruikt, de pal die je naar beneden moet drukken zit daar en is ca 5mm breed. Aan de de hendel zit een pal van ca 2cm lang welke de pal van de ontgrendeling naar beneden drukt. De pal aan de hendel is afgebroken, je drukt dus de ontgrendelingspal naar benenden.
Je kunt even je eigen klep losschroeven om te zien hoe het zit, aan de achterkant zit een klepje met drie schroeven. Zit simpel in elkaar en je hoeft niet bang te zijn dat je het niet meer terug krijgt. Edit: iets duidelijker proberen te omschrijven. Last edited by robbierobbie : 23-04-2008 at 16:41. |
|
|||
|
|||
Ook mooi voor het dievengilde zo'n gebruiks aanwijzing op internet....
|
|
||||
|
||||
Quote:
We hebben het hier over een kunsstof slotje. Dashboardkastje niet op slot of wel op slot scheelt maar een paar seconden tijd. Alleen heb je wat meer schade als het opslot zit.
|
|||
|
|||
Quote:
dashboardkastje golf 3 trek je zo open, breekt er hooguit een palletje af in het slot; is allemaal plastic, was bij mij afgebroken toen ik de wagen kocht; kastje ging wel gewoon open en dicht maar kon niet op slot. Maar het is dus ook heel eenvoudig repareren, de stukjes kunnen nergens heen en je zal ze dus altijd terug kunnen vinden, alles wat je dan nog nodig hebt is goede kunststoflijm en/of een soldeerbout. Last edited by 3wheel : 23-04-2008 at 19:02. |
|
||||
|
||||
en zo'n palletje kost gewoon even 17 euro ex btw.. en het hendeltje 15 euro.. ex btw .. :|
|
|
|||
|
|||
De handleiding werkt alleen als het kastje niet op slot is. Denk niet dat het dievengilde er moeite voor gaat doen om het kastje zo netjes mogelijk te openen als het wel op slot is. Schroevendraaier of een koevoetje dr tussen en gewoon opentrekken is dan sneller
|
|
|||
|
|||
De handleiding werkt alleen als het kastje niet op slot is. Denk niet dat het dievengilde er moeite voor gaat doen om het kastje zo netjes mogelijk te openen als het wel op slot is. Schroevendraaier of een koevoetje dr tussen en gewoon opentrekken is dan sneller
|
|
||||
|
||||
gewoon niet op slot doen is het beste. wordt het kastje ook niet gesloopt als ze inbreken in je auto. als die op slot zit, ligt er meestal wel wat waardevols in, en dan weten zij het ook.
by the way mijn polo heeft niet eens een slot in het kastje zitten
|
||||
|
||||
Mijn golf1 heeft nergens klepjes.... alleen open vakjes :S
|
|||
|
|||
Quote:
en gewoon opentrekken is ook voor jou het snelste; reparatie is zo gebeurd, er breekt hooguit wat kunststof |
|
|||
|
|||
Snelste wel inderdaad, maar de truc uit het filmpje heeft me 3 min geduurd en is dus goedkoper aangezien er geen extra onderdeeltjes vervangen moesten worden.
|