#1
|
||||
|
||||
Bug 1302 `71
Hallo allemaal,
Na mijn verbouwing thuis afgerond te hebben, kan ik eindelijk weer verder met de kever. Om even terug in het verhaal te komen: In juli 2007 zag ik op internet een mooie 1302 met wat werk. Ik dacht hem snel apk klaar te maken maar dat pakte toch anders uit. Na een hoop prutswerk moest ik hem toch op bergen om er later een echte renovatie van te maken. Ik zat toen midden in een aanbouw en die ging voor. Maar een aantal maanden verder ben ik weer begonnen met sleutelen.....
__________________
Kever 1302 1971 Last edited by -Frank- : 26-01-2009 at 22:46. |
#2
|
|||
|
|||
Ik ben benieuwd naar de foto'sm en denk velen met mij
Last edited by Tjaap : 06-04-2008 at 14:39. |
#3
|
||||
|
||||
Zo was ie toen ik hem kocht.
Afgelopen week bezig geweest met het kaal maken van de wagen. Vooral de kabelboom is een zooitje. Met de hulp van mijn vader en mijn maatje Nas hebben we zaterdag de body gelift en naar een berging gebracht. Nu verder met het demonteren van het chassis zodat die naar de straler kan. Vervolgens kan ik me gaan verdiepen in het verlagen van de achter as....
__________________
Kever 1302 1971 |
#4
|
|||
|
|||
Een 1302.. waarom heb je voor dit model gekozen?
Volgens mij onderdelen van een 1302 alleen uit te wisselen met een 1302 en 1303. Die veren vooraan heb ik niet en heb ik ook nog niet vaak gezien. Gaan je achterwielen schuin naar binnen staan met het verlagen van de achteras? Het rijcomfort komt dit niet ten goede.. alsmede de slijtage van de banden |
#5
|
||||
|
||||
En het was een leuk dagje gisteren!!
Veel schik gehad en weer veel geleerd over die oude gebakjes
__________________
- Mijn BBQ blog: https://www.nasqbbq.nl -
- YouTube: NasQ BBQ - - Instagram: NasQ BBQ - - Facebook: NasQ BBQ - |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Had eigenlijk niet echt voor een model gekozen. Wilde geen 1303 omdat er teveel van zijn en ook te modern vind. Bijv. kunststof dashboard. Ik ging kijken en was verliefd... Het verlagen van de vooras is makkelijk. Gewoon verlagings set veren van 40mm in mijn geval. Achter is een ander verhaal, en de wielen gaan idd scheef staan. Het wordt een mooi weer auto dus een beetje slijtage neem ik op de koop toe.
__________________
Kever 1302 1971 |
#7
|
||||
|
||||
mooie auto's die 1302 en 1303. ik zou meteen voor een schroefset gaan inplaats van veren!
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#8
|
||||
|
||||
Een 02/03 gaat NIET scheef staan als je hem van achter verlaagt, ivm de IRS-achterwielophanging (homokineten, schräglenker).
Leuk dat je een 02 opknapt, zijn toch wel aparte kevers! Jens |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Hey dat is nuttige info. Dus ik moet alleen de draagarm anders in de torsi-vertanding te zetten?
__________________
Kever 1302 1971 |
#10
|
||||
|
||||
En ik heb vernomen, dat het blok er ook al uit is.
De vaart zit er lekker in
__________________
- Mijn BBQ blog: https://www.nasqbbq.nl -
- YouTube: NasQ BBQ - - Instagram: NasQ BBQ - - Facebook: NasQ BBQ - |
#11
|
||||
|
||||
Weer een week verder dus tijd voor een update.
Het blok en de bak zijn er uit, de stuur inrichting en de draagarmen voor. Gister ben ik een beetje vast gelopen met de aandrijf assen. Ik krijg ze niet los van de as aan de draagarmen achter. En ik ben er ook nog niet helemaal uit hoe de achtervering werkt en hoe ik deze moet verlagen. Hier een aantal foto`s Ik heb geprobeerd met een draadeind de assen naar elkaar toe te draaien in de hoop dat ze los zouden komen.
__________________
Kever 1302 1971 |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Aan deandere kant zitten deze assen op de zelfde manier vast als aan de versn.bak kant. met een draadeind naar elkaar toe trekken is geen goed iedee, zo bestaat de kans dat je de lagerkooi (homokneet koppeling) kappot trekt.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#13
|
||||
|
||||
Weer wat geleerd
__________________
Kever 1302 1971 |
#14
|
||||
|
||||
Voorzichtig rondom met een doorslag en hamer tegen de rand van de aandrijfas tikken. Op deze manier moet hij normaalgesproken na heeel wat tikken los komen.
Wiebrand
__________________
B-Extreme B-Tuning 1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!! |
#15
|
||||
|
||||
Hij is idd na heeel wat tikken los gekomen. We hebben alle wiellagers eruit gehaald en ook de draagarmen los kunnen krijgen. Gelukkig zat het niet al te vast geroest.
__________________
Kever 1302 1971 |
#16
|
||||
|
||||
Vandaag hebben we de chassis klaar gemaakt voor de straler. Als hij daar van terug is kunnen we eindelijk beginnen met uitstukken en opbouwen
Nog een paar plaatjes van de bodem.
__________________
Kever 1302 1971 |
#17
|
||||
|
||||
Hey Frank,
Vorderingen zien er goed uit.. Al meer nieuws voor ons?
__________________
- Mijn BBQ blog: https://www.nasqbbq.nl -
- YouTube: NasQ BBQ - - Instagram: NasQ BBQ - - Facebook: NasQ BBQ - |
#18
|
||||
|
||||
Vandaag hebben we de bodem gestraald. Nu kunnen we goed ziet wat we moeten uitstukken. De chassis kop is behoorlijk slecht en ook de rechter bodemplaat is behoorlijk dun. Foto`s volgen.
__________________
Kever 1302 1971 |
#19
|
||||
|
||||
Hier de foto`s van na het stralen. Het achterste stuk van de rechter bodemplaat is slecht. De chassis steun voor (napoleon) en de complete chassis kop is slecht. Bij elkaar goed voor een kleine €500 euri aan plaat.
Nu heb ik een half jaar geleden contact met iemand gehad die een opgelapte 1303 bodem heeft liggen voor een zacht prijsje. Ik wist toen nog niet dat een 1302 body daar ook op past. Dus ik ga even opnieuw informeren.
__________________
Kever 1302 1971 |
#20
|
||||
|
||||
en en en en????
Info info info.. Misschien zijn er meer mensen die een bodem weten te staan...
__________________
- Mijn BBQ blog: https://www.nasqbbq.nl -
- YouTube: NasQ BBQ - - Instagram: NasQ BBQ - - Facebook: NasQ BBQ - |