![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() golf 2 1.8 GTI 8V Edition One
MotorCode = PF Op me dashboard gaat het olielampje knipperen en hij gaat buzzen.. Oliepeil klopt sensoren nieuw (in de cilinderkop.. en die boven het oliefilter) oliedruk ook goed zelfs nieuw tellerconsole in dashboard gezet (mocht het aan die electronika liggen..) Probeer ik hem net weer uit.. Direct gaat het lampje knipperen en buzzen.. Het gekke is bij stationair toerental doet ie totaal niet moeilijk.. kan ie gewoon warm draaien en alles zonder problemen.. Rij ik de straat uit en dan begint de stress meteen.. Weet iemand nog iets? ik word ondertussen wel beetje lijp dat me auto nu al zo lang stil staat.. want met dit soort gezeik ga ik GEEN meter rijden! (testrondes daargelaten) Last edited by Jean-michel87 : 21-03-2008 at 20:09. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Heel herkenbaar. Dit probleem heeft mij destijds veel geld gekost. Nieuwe tellerconsole enz enz. De garage wist het ook niet meer.Ze hadden ook alles er nieuw ingezet. Uiteindelijk heb ik het probleem voor 15 GULDEN verholpen.
De oplossing: waarschijnlijk heb je sensoren met andere waarden. Hierdoor gaat het lampje branden bij de juiste oliedruk. Bij mij was het de sensor bovenop het oliefilter. Dit werkt met kleurcodes. Ik had een bruine en het moest een blauwe zijn of andersom. Als ik jouw probleem zo lees dan weet ik het 99 procent zeker. Let me know..
__________________
![]() LR Freelander (Werkpaard) MB A160 (Boodschappen) VW GOLF S '80 (Hobby) |
#3
|
|||
|
|||
![]() Is een witte voor de zoemmer en lampje
Meet de oliedruk eens met een meter Dit moet [bij warme motor] 2bar bij 2000 rpm zijn Als het dat niet is dan gaat de zoemmer en lamp aan Meet je deze waarde niet[minder]dan is het de oliepomp |
#4
|
|||
|
|||
![]() ok super dat er op gereageerd wordt!!
Er zijn 3 verschillende kleuren olie-sensoren te krijgen voor me blok Witte, Grijze en een zwarte.. Me pa en ik zijn al in werkplaatsboeken aan het kijken welke precies waar moet.. Wat Golf MKII 16v zegt over 2bar bij 2000 rpm klopt inderdaad.. Bij 80 graden moet het gemeten worden.. gelukkig heeft het mij nog niet heel veel geld gekost.. ik had nog een tellerconsole liggen van me vorige golf (Precies hetzelfde type) ik laat het jullie weten wanneer we het opgelost hebben en wat nou de reden was.. |
#5
|
|||
|
|||
![]() nou probleem is opgelost..
Boven het oliefilter moet een druksensor komen van 180 kPa (1,8 bar) In de cilinderkop moet een druksensor komen van 30 kPa (0.3 bar) Dit stond in de werkplaatsboeken van VW Ben ik de sensoren gaan halen.. vragen ze je kenteken.. zijn er 3 sensoren.. 180 kPa 90 kPa 110 kPa geloof ik.. dat klopte dus niet.. op die eerste na dan.. die moet dus boven je oliefilter komen.. toen hebben ze voor me gezocht.. en hebben ze de goeie tevoorschijn gehaald.. en het hele probleem is dus verholpen! Bij deze nog hartelijk bedankt voor het meedenken! Toppertje! |