|
||||
|
||||
Wie wil mijn Cruise-Control Aktiveren? (Vag-com)
Wie heeft VAG-com om mijn cruise control vrij te schakelen?
Het gaan om en Vento TDI 110pk van sept. 97. Het liefst een beetje in de buurt.. Alvast bedankt. Twan |
|
||||
|
||||
Check de site van de sponsoren: http://www.obdtools.nl/
Die bieden setje aan voor 2 tientjes, kun je het zelf mits je een lapotopje hebt. |
|
||||
|
||||
ok dan Thanx,
heb het kabeltje net besteld! |
|
||||
|
||||
off topic: Was het makkelijk aansluiten (lag alle bekabelin er?)
|
||||
|
||||
Quote:
Bij een TDi ligt de bekabeling er al in. Aansluiten, activeren en cruisen
|
||||
|
||||
Zit er nog niet in.
Maar heb er een beschrijving bij gekregen en er moet als het goed is 1 kabel van boven (naast het contactslot) naar de zekeringkast getrokken worden. Die kabel is mee gelevert als je een nieuwe hendel bestelt. Maar wat ik er van gezien heb is het heel makkelijk aansluiten. |
|
||||
|
||||
Quote:
Apart! Bij mijn '96 TDi zat de kabel al standaard achter het dash en was dus ook zo klaar. Accu los, Stuur (met plofzak) eruit, hendel wisselen, stuur er weer op, stekker aansluiten en de accu weer aan de stroom. Inlezen bij de dealer, et voilÃ*
|
||||
|
||||
Quote:
Dat zou helemaal mooi zijn , als ik hem erin heb dan laat het hier wel even weten of de kabel erin zat of niet. |
|
||||
|
||||
Ik ben wel benieuwd hoe dat nou verder gaat met die OBD stekker. De kabel zal vast niet duur zijn (zoals gezegd, twee tientjes), maar dan? Gaat men die gebruiken met VAGCOM? Dat is dan weer een betaald programma en dient geactiveerd te worden voor heel wat meer dan twee tientjes...
Ben benieuwd hoe dit zit?
|
||||
|
||||
Quote:
Dat lijkt me geen probleem, alle software is wel ergens van het net te plukken zo ook VAG-com. |
|
||||
|
||||
Ja, VAGCOM is zo te downloaden (van hun eigen site!), maar daarmee nog niet geactiveerd (=volledig functioneel)
|
||||
|
||||
Torrent bestandje is vast wel te vinden toch
|
||||
|
||||
Nogmaals, te downloaden is het zo, van hun eigen site zelfs, full version. Maar dan is het nog niet geactiveerd en volledig functioneel.
Ik zit hier niet bijdehand te doen ofzo, ik vraag me gewoon af hoe dit werkt icm met die goedkope kabel? Ik heb een volledig originele VAGCOM, dat wil zeggen een RossTech kabel + VAGCOM. In de USB 'dongle' (=kabel) zit de activatiecode ingebouwd waardoor VAGCOM automatisch volledig functioneel wodt.
|
||||
|
||||
Wat ze bedoelen is dat ook hiervoor een crack is. Overigens zijn dongle's (harware locks) op software verboden in the USA dus is daarvandaan wellicht een mooie crack vandaan te halen.
|
|
||||
|
||||
we gaan het hier toch niet hebben over het verkrijgen van illegale software, he?
|
|
||||
|
||||
Dat wist ik niet, dat hardware locks verboden zijn? Mijn setje komt notabene uit de States...
Maar ik ben benieuwd hoe dit dan zit. Ik kan me niet voorstellen dat kabels van een paar tientjes verkocht worden met het idee erachter dat je de software maar moet kraken (= illegaal).
|
||||
|
||||
AAls ik alles bij elkaar heb en het is gelukt (of niet) dan laat ik het hier even weten.
|
|
||||
|
||||
Ik heb die man even gemailt, hoe dat zat.
er zit een cd met software bij en als dat geinstaleert is dan is het als het goed is zo te gebruiken. Hij heeft hem vandaag verstuurt dus van de week of volgende week weet ik meer. |
|
||||
|
||||
Ik heb zelf dezelfde set thuis liggen maar nog niet geprobeerd, ik ben benieuwd.
|
|
||||
|
||||
Quote:
daarom heb ik ook nog niet gezocht naar een cr*ck en hier neergezet ivm met illegale praktijken