#1
|
||||
|
||||
VR6 zonder ABS!
Ola,
Ik zit met het volgende, op mijn Golf 3 VR6 zit ABS, maar dat ga ik eraf halen ivm het cleanen van mijn motorruimte. Welke hoofdremcilinder en rembekrachtiger zal ik hiervoor gebruiken? Ik weet niet of het van belang is maar op de vooras ga ik 312mm schijven monteren met 4 zuiger Porsche klauwen, achterzijde blijft orgineel.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#2
|
||||
|
||||
Kan je het niet afwerken met een mooie afdek kap? scheelt je een hoop werk en is een stuk veiliger, denk ook dat ABS wel handig is met 4zuiger klauwen:P
__________________
VWCulture.nl
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Het werk maat mij niet uit, het is ook een project. Tevens kan ik zo een hoop bedrading weglaten. Dat hele ABS gebeuren is veel te groot ook. Remmen zal hij gerust. En waarom zou het veiliger zijn met ABS??
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#4
|
||||
|
||||
Back to basics
ABS kan voor sommige mensen veiliger zijn................maar zonder abs en die electronische pesterijen is rijden veel leuker. ABS eraf en remkrachtverdeler in de auto tussen de stoelen, tijdens het rijden beetje meer remkracht naar achter en dan auto de bocht inremmen had ik op mijn KR ook zitten................heerlijk..........als je er eenmaal mee omgaan kunt. Remmerij van een Passat erop. Van het laatste type 35i schijnt alles zo te passen.
__________________
i refuse to tiptoe thru life just to arrive safely at my death |
#5
|
|||
|
|||
je kunt als het goed is ook de remcylinder van een golf 3 gti nemen zonder abs.... die zou dezelfde zijn als een vr6 heb ik eens gehoord....
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Ga ik dat eens uitzoeken, dank je wel.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#7
|
||||
|
||||
Bij wat grotere remmen zou ik er een van een Audi 100 nemen, die gaan tot 25mm.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Ik denk dat de wielen sneller zullen blokkeren op het moment dat je remt omdat je 4 zuigers hebt IPV 1...
__________________
VWCulture.nl
|
#9
|
||||
|
||||
dan rem ik minder hard
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Grotere remmen met meerdere zuigers, remmen de auto sneller af en zijn beter te doseren. Dat is mijn ervaring. Je moet natuurlijk niet iedere keer het rempedaal tot de bodem intrappen. Is andersom ook zo. Hoe meer vermogen je motor heeft, hoe minder gas je hoeft te geven bij het wegrijden.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
heb ik er ook op zitten
__________________
VWUNDERDOG |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Van een golf 3 gti 16v zonder abs bijv. Hoofdremcilinder heb je de orginele behouden?
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#13
|
|||
|
|||
Volgens mij is de 16v niet zonder abs uitgebracht de 8v wel....
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
En die 8V's hebben dezelfde hoofdremcillinder als de Golf G60, de latere Golf 2 16V's, Golf 3 Variant, Passat 35i etc etc.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
jawel
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#16
|
|||
|
|||
je mag die van mijn variant hebben moet je wel je abs bij mij inbouwen.....
|
#17
|
||||
|
||||
Om deze nog even omhoog te schoppen aangezien ik nu echt hier ben aanbeland met de ombouw.
Orgineel VR6 (allemaal met ABS) is 23.8mm hoofdremcilinder Golf GTI 16V zonder ABS is 22.2mm hoofdremcilinder Ik had iets gehoord over hoofdremcilinder van een Golf 4, deze zijn 23.8mm met ABS allemaal, kan deze op mijn Golf 3 VR6 rembekrachtiger? |
#18
|
||||
|
||||
Ik heb bij mij een rembekrachtiger en hoofdremcilinder van een Golf 4 erop zitten.
Geloof me.. een wereld van verschil! |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
He kerel! Zijn die van een Golf 4 allemaal gelijk? Als ik het goed heb zijn alle Golfjes 4 uitgerust met ABS maar past er dus wel gewoon op? Is hoofdremcilinder met rembekrachtiger plug & play? Dan ga ik dat eens regelen. |
#20
|
||||
|
||||
Ja zover ik weet alles het zelfde, ABS blijft weg en je moet kruislings deels nieuwe remleidingen trekken omdat je maar 2 aansluitingen op je hoofdremcilinder hebt.
|