#1
|
|||
|
|||
Mk1 toeren probleem
Hoi,
Wij hebben nog niet zolang een golf 1, 1.5 automaat uit 1981. Deze golf gaat bij het starten heel erg snel draaien, maar doe ik hem dan in de reverse of drive dan gaat hij heel erg langzaam draaien en slaat hij af. Soms draait hij dan even wel weer goed. Doe ik hem dan weer naar de N of P dan gaan de toeren weer omhoog. Ook het aandoen van het dimlicht of de ventilator heeft invloed op de toeren, hierdoor gaat hij ook wat naar beneden. Bij het starten van de golf komt er uit de uitlaat komt ook veel zwarte roet. Bij de vorige eigenaar heeft hij lang stil gestaan. Ik hoop dat iemand weet wat het misschien kan zijn. Alvast bedankt voor de hulp. offtopic. Ik ben hier nieuw op dit forum en binnenkort plaats ik even de foto's van mijn golf 1 uit 1979 en deze 81'er. Verder ook nog de foto's van mijn golf 2 gti en vw camper uit 1990. Ja wij zijn een echte vw familie Last edited by rommie : 12-02-2008 at 11:54. |
#2
|
|||
|
|||
Is er niemand die misschien een idee heeft wat het kan zijn? Gisteren deed hij het perfect met het mooie weer. Maar nu vandaag in de mist is het weer helemaal mis. Bij het starten gaat hij in de Parking ook onregelmatig draaien, na een tijdje het gas indrukken doet hij het goed. Maar ga ik dan rijden dan draait hij weer langzaam en moet ik er vaak om denken dat hij niet afslaat. Ook de knipperlichten werken niet. (soms ook weer wel, heel erg vaag).
Zo het iets met de stroomvoorziening kunnen zijn? Alvast bedankt voor de reacties. |
#3
|
|||
|
|||
Ik heb een Jetta mk1 1500 automaat en die draait met koude motor ook hoge toerentallen in de P en N. In D, mits warm, draait hij soms zo laag dat ik denk dat hij is afgeslagen maar dat doet is hij dan niet (erg stille motor bij lage toerentallen dus…). Misschien dat hij bij jou net wat te 'laag' staat afgesteld?
|
#4
|
|||
|
|||
Ik ben eergisteren naar iemand geweest hier in ons dorp die ook golf 1'en heeft. Die keek onder de rotorkap en het draai dingetje (weet de naam er niet van) er onder heeft teveel ruimte. Hier moet dus een ander rotor kap op. Waarschijnlijk is dat het probleem. Hij draait in de P en N te hoog net zoals die van jou, dit kan volgens mij afgesteld worden.
|