Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-01-2008, 11:19
Das Auto Das Auto is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 6
Default 1600d+1600gtd(kapot)=?

Is het mogelijk om iets degelijks te maken uit een 1600D die in orde is en een 1600gtd waar een stomme garagist de ditributieriem een paar tanden van verkeerd gelegd heeft?

Mvg
Reply With Quote
  #2  
Old 31-01-2008, 14:33
de koen de koen is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 55
Default

ja, cilinderkop van de 1600d op het gtd blok zetten en terug opbouwen.

Op voorwaarde dat het ze beide vaste of beide hydraulische klepstoters hebben.
Ja de materiaal kwaliteit van kleppen ed is minder, maar het gaat wel....


als het gtd onderblok ook beschadigd is, gewoon alle TD op het D blok overbouwen. Als je de turbodruk en diesek inspuiting standaard houdt, is dat ook geen probleem, bij tunen moet je rekening houden met het ontbreken van zuigerbodemkoeling op de gewone diesel.

Ps,heeft de motor gelopen met die slecht gemonteerde D-riem, of enkel maar gestart?
Als de motor hydraulische klepstoters heeft, is het mogelijk dat alleen die maar stuk zijn...

succes
Reply With Quote
  #3  
Old 05-02-2008, 10:31
Das Auto Das Auto is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 6
Default

Ik weet niet of hij gelopen heeft met de verkeerde d-riem instelling, of enkel gestart. Ik zal eens navraag doen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum