#1
|
|||
|
|||
1600d+1600gtd(kapot)=?
Is het mogelijk om iets degelijks te maken uit een 1600D die in orde is en een 1600gtd waar een stomme garagist de ditributieriem een paar tanden van verkeerd gelegd heeft?
Mvg |
#2
|
|||
|
|||
ja, cilinderkop van de 1600d op het gtd blok zetten en terug opbouwen.
Op voorwaarde dat het ze beide vaste of beide hydraulische klepstoters hebben. Ja de materiaal kwaliteit van kleppen ed is minder, maar het gaat wel.... als het gtd onderblok ook beschadigd is, gewoon alle TD op het D blok overbouwen. Als je de turbodruk en diesek inspuiting standaard houdt, is dat ook geen probleem, bij tunen moet je rekening houden met het ontbreken van zuigerbodemkoeling op de gewone diesel. Ps,heeft de motor gelopen met die slecht gemonteerde D-riem, of enkel maar gestart? Als de motor hydraulische klepstoters heeft, is het mogelijk dat alleen die maar stuk zijn... succes |
#3
|
|||
|
|||
Ik weet niet of hij gelopen heeft met de verkeerde d-riem instelling, of enkel gestart. Ik zal eens navraag doen.
|