#1
|
|||
|
|||
golf 1 uit 1982 wil niet starten ?
halloa,
toch maar even hier vragen ! mijn golf wil niet starten (1.5 jb automaat) met een draad direct van de accu op de startmotor doet hij het wel ! vervangen concactslot en startmotoro (had ik nog liggen) wat zit er nog meer tussen het contactslot en de startmotor ? en probleem 2, als ik de golf op conact zet begint hij gelijk te knerpen ? het geluid komt zover ik het kan horen achter de teller vandaan ? iemand een idee waar dit aan kan liggen heb het aard "kroontje" al na gekeken ! zal laatst wel een (olie)lampje zachtjes oplichten ?? alvast bedankt !! gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#2
|
||||
|
||||
Massa probleem.
Dat geknerp dat je hoort is van een relais. |
#3
|
||||
|
||||
Ik hoor dat geknerp enkel als het vriest. Dus een massa probleem? Weet ik ook weer wat zoeken
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#4
|
|||
|
|||
dank u !!
iemand een idee over het niet willen starten ?? gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#5
|
|||
|
|||
voor je massa probleem ff een draad van je minpool van de accu naar je massa kroontje trekken! altijd goed! niet starten? of niet rond draaien?! daar zit nogal verschil in!
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Het niet willen starten/rondraaien komt dus door een massaprobleem. Eerst je massa goed voor elkaar maken, en alle bedrading nalopen. |
#7
|
|||
|
|||
zaterdag maar is aan de massa werken !
bedankt voor de tips !! gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#8
|
|||
|
|||
er zit een vergrendeling op je "versnellingspook" dus alleen te starten in de "P" of de "N" stand..... het kan zijn dat je schakelaar defect is.
Suc6 |
#9
|
|||
|
|||
ff een kleine update !
hij knerpt nog steeds maar ben wel iets wijzer geworden ! ik heb de massa kabel van de accu naar het chassis en het blok vervangen ! en als ik stekkertje van de blauwe (olie druk?) sensor beweeg verandert de knerp toon dus daar moet het ergens zitten volgens mij ? kan iemand mij hier iets meer duidelijkheid over geven ? b.v.d. gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Idd kijk hier eerst even naar !!
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#11
|
|||
|
|||
Knerp zit dan wss in de tellerbak
De zoemmer van te lage oliedruk die niet lekker werkt |
#12
|
|||
|
|||
daar ben ik idd ook bang voor maar wat kan ik daar aan doen ??
als ik het stekkertje van die sensor afhaal knerpt hij nog steeds dus ben bang dat er rottigheid in de bedrading zit ? gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#13
|
|||
|
|||
Alle stekkers los en dan 1 voor 1 erop steken en zo horen waar het geknerp begint
|
#14
|
|||
|
|||
Ik heb dus dat zelfde probleem ! heel vervelend.. bij mij kwam het nadat ik een aantal draden onder me motor kap had uitgewisselt ? het is niet helemaal duidelijk wat hij/ ik hier nu aan kan doen , ik dacht zelf dat het een waarschuwings toontje was ergens voor massa probleem ? of..
is die zoemer" er niet uit te slopen
__________________
DIKKE Hoeren zijn Vet |