Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 22-01-2008, 17:00
Sgt. Peppers Sgt. Peppers is offline
Forum Newbee

Default Nieuwe radio + sigarettenaansteker in Jetta mk1

Hallo allemaal,

In mijn recent aangeschafte Jetta mk1 zit nog de standaard radio, ziet er prachtig uit, maar ik wil wel graag cd's kunnen luisteren met een wat beter geluid (er zit nu alleen een mono speaker in het midden).

Plaatje:

Wat raden jullie aan om te doen? Krijg ik veel lastige dingen met verouderde bedrading of is dat vrij simpel?

Ik ben op zoek naar een radio met cd speler met een zo simpel mogelijk uiterlijk, zonder rare lampjes en glimmende dingen, iemand een suggestie?

En dan speakers… ik heb eens rondgekeken en kom zoveel verschillende soorten tegen, en dan nog iets: waar bouw ik ze in? In de deuren, onder het dashboard?

Graag jullie advies / mening.

Bedankt alvast!
Niek

Last edited by Sgt. Peppers : 22-01-2008 at 17:09.
Reply With Quote
Old 22-01-2008, 17:04
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

ik zou een headunit met afstandsbediening inbouwen in je dashboard kastje, lekker undercover en met behoud van het ori uiterlijk. Of een FM zendertje op de MP3 of I-pod zetten,, kan je gewoon de ori radio houden. Kijk maar eens in het electrische troep forum.. staat al vrij veel hierover.
Old 22-01-2008, 17:10
Forum Newbee

Een headunit? Is dat gewoon een radio die je los in je dashboardkastje legt? Opzich wel een goed idee…
En ik wil sowieso een sigarettenaansteker inbouwen, er is plaats voor, weet iemand of daar draden achter zitten? Zoja dan kan er denk ik gewoon een standaard Halfords achtig ding in…
Reply With Quote
Old 22-01-2008, 17:18
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

headunit.. ja sorry, is gewoon "de radio/radio-cassette/radio-cd/radio-mp3/het ding waar geluid binnen komt.
Old 22-01-2008, 19:44
Robino Robino is offline
VW Enthousiast

hah dit is wel interessant, ik zou net hetzelfde willen doen met mijn jetta
de mijne had wel standaard in de deuren ook speakers, dus die in het midden en vooraan in de deuren.
Reply With Quote
Old 22-01-2008, 20:57
Forum Newbee

Waar zitten die speakers dan in de deuren? Heb je er een plaatje van?
Reply With Quote
Old 22-01-2008, 21:01
t3freak's Avatar
t3freak t3freak is offline
Volksforum Aandeelhouder

als je deze radio verkoopt PB'tje graag!

gr. michiel
Reply With Quote
Old 22-01-2008, 21:06
Forum Newbee

Moet ik nog over beslissen, als hij in het dashboardkastje komt niet, heb al een PB gehad van een ander forumlid overigens, maar ik zal het onthouden!

Last edited by Sgt. Peppers : 22-01-2008 at 21:21.
Reply With Quote
Old 22-01-2008, 21:53
vr6-maniac's Avatar
vr6-maniac vr6-maniac is offline
VW Enthousiast

dat over die sigarettenaansteker wil ik ook wel eens weten , heb namenlijk ook geen aansteker erin zitten , is toch wel handig als ik een keer iets op wil laden... , nog een vraag meteen , er zit standaard geen radio bij mij in , zit hier nu wel kabelvoorbereiding in??
en ik heb geen mistachterlicht schakelaar? , ligt die voorbereiding er ook?

alvast bedankt , en sorry voor de offtopic!

grtz Eelco
Reply With Quote
Old 23-01-2008, 14:40
Forum Newbee

Ja dat over het mistachterlicht wil ik ook wel weten…
Ik zal dit weekend het plastic kapje van de sigarettenaansteker er eens af proberen te halen en kijken wat er achter zit
Reply With Quote
Old 23-01-2008, 14:49
Langedaik Langedaik is offline
VW Enthousiast

Ik gok dat er niks achter zit, en is doodzonde stiekem om te roken in zo'n mooie auto

Speaker in mk1 ->

Onderin de deuren zitten bij hem speakers, en achterin onder de hoedeplank, niks gezaagd plankje onder de hoedeplank en daar de speakers in.
Reply With Quote
Old 23-01-2008, 15:13
Forum Newbee

Stel dat er niks achter zit… geen draden dus, hoe bouw ik er dan het slimste tóch een in? Ik wil toch af en toe een navigatiesysteem aansluiten…
Reply With Quote
Old 23-01-2008, 17:43
Johanva1's Avatar
Johanva1 Johanva1 is offline
VW Enthousiast

Send a message via MSN to Johanva1

je kan of zoeken naar een asbak met sigaretten aansteker er in en die aansluiten (ze zijn er namelijk wel). En anders kun je ook altijd nog bij een automaterialen zaak een los 12 volt stekker halen en die ergens aansluiten aansluiten.

hier nog een afbeelding van een deurbak met mogelijkheid voor boxen, je moet dan wel een gat in je deur bekleding maken.

Reply With Quote
Old 23-01-2008, 18:18
Forum Newbee

Ja zo'n los ding is inderdaad te koop, maar, kan ik dan gewoon een stroomdraad van de radio aftappen of gaat dat niet?
Reply With Quote
Old 23-01-2008, 18:36
Robino Robino is offline
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Johanva1
je kan of zoeken naar een asbak met sigaretten aansteker er in en die aansluiten (ze zijn er namelijk wel). En anders kun je ook altijd nog bij een automaterialen zaak een los 12 volt stekker halen en die ergens aansluiten aansluiten.

hier nog een afbeelding van een deurbak met mogelijkheid voor boxen, je moet dan wel een gat in je deur bekleding maken.

sorry ik had zelf geen foto ervan, maar de mijne zitte net zoals op deze foto erin, mijn rechter moet wel nog terug aangesloten worden want die deur hebk moeten uitdeuken.

grtz
Reply With Quote
Old 27-01-2008, 18:24
Forum Newbee

Heb vandaag een nieuwe radio ingebouwd, gewoon op de plek van de oude radio, heel geklooi met draden enzo, maar uiteindelijk wel gelukt. Hij zit nu nog op de mono speaker in het midden aangesloten wat opzich niet eens zo gek klinkt, als ik binnenkort weer tijd heb ga ik voor speakers kijken.

Voor degenen die oren hadden naar de oude radio: ik hou hem voorlopig nog even, voor als ik misschien over een tijdje de situatie toch ga omgooien

Last edited by Sgt. Peppers : 27-01-2008 at 18:51.
Reply With Quote
Old 27-01-2008, 21:30
Robino Robino is offline
VW Enthousiast

heb je mss een afbeelding van hoe het er nu uitziet ? en is het met cd lader ?
Reply With Quote
Old 27-01-2008, 21:38
Forum Newbee

Zal wanneer ik tijd heb even een foto maken, en ja het is er een met een CD lader, type weet ik zo even niet, maar hij heeft groene verlichting (past bij de dashboardverlichting) en is van het merk Pioneer.
Reply With Quote
Old 29-01-2008, 12:26
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Arne

Quote:
Originally Posted by Sgt. Peppers
Ja zo'n los ding is inderdaad te koop, maar, kan ik dan gewoon een stroomdraad van de radio aftappen of gaat dat niet?

Kan wel, maar beter van niet. Je haalt gewoon inbouwsetje bij de automaterialenzaak, stukje stroomdraad erbij (niet te dun) en een zwevende zekeringhouder, en de boel rechtstreeks aansluiten op de accu. Laatst zelf ook gedaan, totale kosten 9,25
Reply With Quote
Old 29-01-2008, 13:10
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by Arne
Kan wel, maar beter van niet. Je haalt gewoon inbouwsetje bij de automaterialenzaak, stukje stroomdraad erbij (niet te dun) en een zwevende zekeringhouder, en de boel rechtstreeks aansluiten op de accu. Laatst zelf ook gedaan, totale kosten 9,25

Hoe krijg ik dat vanaf de accu naar de goede plek toe dan? Moet het dashboard er dan af?
Reply With Quote
Reply

Posting Rules