#1
|
|||
|
|||
71'bug resto
Hoi,
Ik heb mezelf al een tijdje geleden voorgesteld met deze kever. Mijn bedoeling was een leuk kevertje kopen en al rijdend beetje bij beetje op te knappen maar je voelt het al aankomen de kever was niet overal even hard en het blok liep ook niet goed, dus de schuur in met de kever en ik vond steeds meer dingen zoals een rotte kokerbalk enz ( zie effe voorstellen voor foto's) |
#2
|
||||
|
||||
Ik ben benieuwd, anders plaats je die die rotte foto's ook hier in je project topic, is een stuk overzichtelijker. Suc6 met je project!
|
#3
|
|||
|
|||
Na de conclusie dat er aan de kever behoorlijk veel moest gebeuren heb ik hem helemaal uit elkaar gehaald omdat ik het de kever zeker waard vind een tweede leven te geven.
hier enkele foto's van de demontage: |
#4
|
|||
|
|||
hierbij nog meer foto's van de rotte delen:
kokerbalk bestuurderskant Dat was wel effe schrikken voor me toen ik die kokerbalk zag want ik had nog geen idee of dat nog wel ooit goed kwam, maar ja alles kan gemaakt worden dus ook mijn kever en ik ging maar gewoon verder Last edited by vwmark : 20-01-2008 at 12:57. |
#5
|
|||
|
|||
voordat de kever bodyoff kan voor de zekerheid wat verstevigingsbalken in de carosserie gelast (gedaan door een vriend van me)
dit moet voorkomen dat de carosserie knikt als hij geen steun meer van de bodem heeft Last edited by vwmark : 20-01-2008 at 14:13. |
#6
|
|||
|
|||
nu is de kever bijna zover dat ie bodyoff kan, ben er aan de ene kant wel blij mee maar aan de andere kant ook wel een beetje bang voor wat is allemaal tegen kom.
maar 1 ding is zeker, hij zal beter worden dan dat ie momenteel is! ondertussen dat ik de kever klaar maakom hem van elkaar af te halen maakt mijn vader twee metalen schragen om de carosserie op te kunnen zetten dit werkt makkelijker omdat ik dan ongeveer op normale hoogte kan werken Last edited by vwmark : 20-01-2008 at 18:27. |
#7
|
|||
|
|||
De kever is nu body off en kan ik beginnen met het kaalmaken van de bodem en carosserie.
op dit moment staat de kever er zo bij: |
#8
|
|||
|
|||
Succes met het project, nu kan je hem wel in een keer lekker goed aanpakken!
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010 Golf 1 diesel 1982 Golf 1 gti 1979 Kawasaki Z750 2010 |
#9
|
|||
|
|||
mooie kever succes met je projeckt.
__________________
|
#10
|
|||
|
|||
ik ben eerst aan de bodem begonnen, want daar zat nogal wat roest op wat er allemaal af moest.
zo zag de bodem eruit: gelukkig was de bodem bijna overal hard op twee plekken na. de grootste plek was achterin de hoek wat volgens mij een veel voorkomende hoek is aangezien hier gewoon nieuwe inlasstukken voor te koop zijn |
#11
|
|||
|
|||
ik heb de bodem helemaal kaalgemaakt zodat ik alle slechte punten zou zien en daarna ook weer goed in de lak kon zetten.
Dit was niet zo'n fijn werkje en duurde ook best wel lang want ik heb alles eraf gehaald met een staalborstel op een slijptol. Daarna heb ik de bodem in de zinkspray gespoten op deze manier heb ik de hele boven en onderkant gedaan |
#12
|
|||
|
|||
de rotte hoek was ook de enige plek waar werk aan was dus een nieuw stuk erin gelast en ook maar meteen een nieuwe kriksteun eraan gelast
|
#13
|
|||
|
|||
daarna na de zinkspray een aantal dagen heeft kunnen drogen heb ik de bodemplaat in de hamerite gezet.
ook dit heb ik een aantal dagen laten drogen en daarna de onderkant in de tectyl gezet de bodemplaat heb ik aan de kant gezet zodat ik nu met de carroserie kan beginnen |
#14
|
|||
|
|||
ik heb eerst bij de wielbakken de tectyl verwijderd endaarna alle verf eraf gehaald zodat alle slechte plekken voor de dag komen
ook dit heb ik daarna in de zinkspray gezet. zo ben ik verder gegaan met de hele carroserie en ben van alles tegen gekomen, er zaten zelf plamuurlagen op van ruim 1,5 cm |
#15
|
||||
|
||||
Toevallig al overwogen om een betere carrosserie te zoeken?
Veel succes, het is even wat werk maar dan heb je wel een top kevert! Waar heb je btw die nieuwe kriksteunen vandaan? Zoek er ook nog 2
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#16
|
|||
|
|||
@ gijs: mijn carroserie heeft de 'gewone'kever punten , dus die zal ik bij iedere carroserie tegenkomen, maar ik heb al het nodige gedaan aan de carroserie maar dat moet ik nog plaatsen.
ik ben namelijk al een paar maanden bezig met het restaureren maar heb eerst niet echt de tijd gehad/gemaakt op te posten nu zit ik thuis na een operatie dus heb ik alle tijd om een flinke update te maken en plaats ik iedere dag een stukje de kriksteunen heb ik gewoon besteld bij paruzzie er zit dan een grote pasplaat aan voor meer sterkte maar die heb ik eraf gehaald omdat het dan beter paste zoals het orgineel |
#17
|
|||
|
|||
in de tijd die ik niet aan het werk was of aan de kever aan het werken was heb ik behoorlijk veel tijd bij marktplaats doorgebracht
zo heb ik voor weinig geld nieuwe inlasstukken kunnen kopen voor de neus en ook heb ik anders spatborden gevonden. Dit was wel noodzakelijk want de oude waren allemaal rot |
#18
|
|||
|
|||
nadat ik de onderdelen bij elkaar had konden we gaan beginnen met het maken van de nieuwe neus
we zijn eerst begonnen met het wegslijpen van de oude delen: |
#19
|
|||
|
|||
nu konden we de nieuwe stukken gaan passen en eventueel passend maken.
ik heb de spatborden en de kofferklep gemonteerd zodat ik hiermee de maat mee kan houden en als alles goed passend is zo begint het gelukkig weer ergens op te lijken |
#20
|
||||
|
||||
Jij bent goed bezig!
Nieuwe smoeltje staat hem goed.
__________________
Grt Frederic. Quote:
|