|
|||
|
|||
koppelingsplaten
goedenavond,
vraagje, de koppelingsplaten van mijn golf II zijn met kilometerstand 272.000 vervangen, nou met km stand 312.000, heb ik weer t gevoel dat de koppeling slipt,vooral bij berg op,en in z`n 3. vraag 1: kan het (bij normaal rustig rijden) dat de platen al na 40.000 kilometer versleten zijn? terwijl de eerste set het zo lang uigehouden heeft. vraag 2: kan het ergens anders aan liggen,versnellingsbak,vuil,vocht of iets in die richting? met vriendelijke groet,Geert |
|
|||
|
|||
misschien heb je lekkage op je bak en is je kopppeling vet geworden
en is de druk groep ook vervangen ??? |
|
|||
|
|||
ja alles is gelijk vervangen, en ook al vind ik dat de koppeling laat aangrijpt,40.000 kilometer vind ik wat weinig, kan t ook eventueel met de koppelingskabel te maken hebben,in combinatie met roest dat hij niet helemaal meer uitkomt,en daardoor niet goed aangrijpt? bedankt in ieder geval..
|
|
||||
|
||||
Je hebt trouwens maar 1 koppelingsplaat
|
||||
|
||||
Heb je de keerring ook vervangen ,die in je price as zit ,die uit je bak komt ?
Daar loopt namelijk de stang doorheen ,die je drukgroep bedient . Daar zit ook een mesing busje in ,en de bus en keerring willen wel eens gaan lekken ,en dan komt er een kleine hoeveelheid bakolie in je koppeling en gaat hij slippen . Komt vaker voor ,en deze dingen worden erg vaak vergeten bij het vervangen van de koppeling! Het nadeel is ,als je deze moet vervangen ,wel de bak er weer achterweg moet !
|
|||
|
|||
Wat voor kabel zit er op?
|
|
|||
|
|||
uhm,zou ik echt niet weten.sorry:p. maare ik breng m zo even weg naar de garage,kijken wat nou precies mankeert.
groetjes geert |
|
|||
|
|||
OK
Als ze het weten graag even vermelden |
|
|||
|
|||
uhm,wat blijkt,toen de koppelingsplaat destijds is vervangen is de koppeling te strak gezet waardoor het pedaal geen vrije slag heeft
gevolg daarvan is dat de plaat extra hard slijt.de koppeling is nou bijgesteld en daardoor doet ie t weer enigzins. vraag is voor hoelang.... zal toch binnenkort weer eens (onnodig) moeten investeren in de golf,terwijl verbreed staal op de planning stond... |
|
|||
|
|||
als je het zelf doet is het helemaal zo duur niet hoor
gr mike |
|
|||
|
|||
als ik het zelf kon ja, ik ben wel autogek maar heb wat betreft motorisch en verder totaal geen inzicht.dus dat laat ik liever over aan een proffesioneel iemand...
gr Geert |