#1
|
|||
|
|||
hoeveel km kan 1600 turbo diesel aan
hoi,
ik kan van een kennis een golf 2 1600 turbo diesel van 1988 kopen voor een redelijk prijs met 260.000 km op de teller. nu is mijn vraag is dit nog de moeite? hoeveel kan een verzorgde 1600 td motor aan? |
#2
|
||||
|
||||
met normaal rijdgedrag en onderhoud nog vele kilometers. hoor vaak genoeg dat die golf 2-tjes al op de 350k of 400k staan.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#3
|
|||
|
|||
denk aardig wat, als een gewone 1600 D blok al over de 536000 km aan kan waarom een td niet, zeker als hij goed verzorgd is moet dat zeker kunnen
|
#4
|
||||
|
||||
Ik heb de witte jetta Td gekocht met 220.000 km (staat nu op 260.000km)
de rode Td heeft 350.000 gelopen momenteel(gekocht met 270.000km) En de golf turbodiesel heb ik eigenlik geen idee wat die heeft gelopen ,de teller is al eens vervangen van deze auto. En ik heb al voorbeelden gezien van 400.000 km of meer ! Als zo'n auto verder goed is onderhouden zie ik geen probleem zo'n stand.
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
Mijn TD [60 pk versie] staat op ongeveer 341.000 [zit een andere teller dus het is allemaal maar ongeveer].
Hij heb een half werkende thermostaat, ergens is een klepstoter versleten maar voor de rest loopt ie als een zonnetje en ziet er nog goed uit. Goed onderhoud is de sleutel naar succes. In de garage heb ik een keer een golf moeten keuren voor de APK, dat was weliswaar een gewone diesel zonder turbo maar die stond op 880.000 kilometer.
__________________
Batracer , leuke online racegame. |
#6
|
||||
|
||||
dat was een golf scania zeker
__________________
sa ist en net oars |
#7
|
||||
|
||||
Mijn schoonvader heeft een golf1 1600TD en die heeft 460.000km gelopen. Ik wil ook wel zo'n ding.. geweldig zijn ze!
|
#8
|
||||
|
||||
Ik heb een Jetta TD 70pk gehad, met 318.000km op de klok. De Jetta viel om de motor weg, zo'n beetje, maar het blok liep nog echt als nieuw. Geen rookje, geen olie verbruiken, niks. Super machientje! En nog best vlot ook. Topte 175 km/h met een hoogste verbruik van 1 op 17!
|
#9
|
||||
|
||||
Mijn witte Passat had toen ik hem wegdeed 416.000km gelopen. 59kW 1.6Turbodiesel Intercooler. Goed onderhoud is inderdaad wel de sleutel! Bovendien zijn veel TD's vroegtijdig kapot gelopen doordat er heel simpel meer vermogen uit is te halen , en zo waande elke boer met een schroevendraaier en een bahco zichzelf een tuningsspecialist.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
die oude dieseltjes zijn gewoon onverwoestbaar
__________________
sa ist en net oars |
#11
|
|||
|
|||
Mijn oude MK2 TD had 439000 gelopen toen hij weg ging.
Was motorisch niks van te zeggen , liep perfect. Jammer genoeg was de rest van de auto niks meer waard... |
#12
|
||||
|
||||
toch kan het niet tippen aan mijn 1.6d met 480.000 km!
__________________
Skoda Superb 2022 Fiat 500C Harley Davidson Electra Glide 1987 |
#13
|
||||
|
||||
Mijn mk2 met KR 16v had 330 dkm gelopen toen ik hem weg heb gedaan. En dat voor een benzine die toch regelmatig moest presteren.... Ik denk als je de diesel voor een geschikte prijs kunt kopen, dat je je niet teveel zorgen moet maken over de km-stand. Bekijk de auto goed en rij er een stukje in. Dat zegt meer dan de km-stand.
__________________
LR Freelander (Werkpaard) MB A160 (Boodschappen) VW GOLF S '80 (Hobby) |
#14
|
||||
|
||||
ik heb ook zo'n 1.6 td, ik kocht hem met 316000, hij staat nu op 321xxx en verbruikt geen druppel olie of kvs, echt onvoorstelbaar
|
#15
|
|||
|
|||
Mijn 1.6 GTD (SB) stond op 308000 km dat ie eruit ging voor een 1.9 TD maar blokje liep als een zonnetje aleen olie verbruik langs de turbo.. voor de rest helemaal niks !!..
__________________
Fire and Ice GTD |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
En ook dat maakt in principe weinig uit, als je de pomp wat open draait en een kat eronderuit haalt, doe je voor bv. een 60 pk versie, gewoon de dingen om er een 70 van te maken... Op tijd olie vervangen, dagelijks GOED warm draaien, dus niet denken dat ie na 5 km. warm is... En verder netjes onderhouden alles, dan is zo'n motor in principe onverwoestbaar. In duitsland is er toch een die een golf 1 diesel nieuw kocht, heeft er 1 miljoen mee gereden! En vond laatst op internet ook al ergens een verhaal va iemand die er een ton of 7 mee gedraaid had. Dus 260.000 is eigenlijk niks, nuchter bekeken is zo'n motor net 'ingereden'!
__________________
'86 Jetta 1.6 TD '85 Golf 1.6 GTD '82 Bus D '67 1600A Limousine |