#1
|
||||
|
||||
nieuw project mibo golf 1 20vt (g60 motor verkocht)update met fotos
hoi
aangezien er plotseling een koper op mn pad kwam voor de g60 (1500km oud) motor ben ik maar begonnen met een nieuw project een 20 klepper turbo daar het de bedoeling is om zoveel mogelijk pk's eruit te halen lijkt me de cabrio niet meer geschikt voor de 20 vt daar het dak bij 200 km per uur open gaat staan dus ook gelijk maar een gti type 1 1983 gekocht de auto is recent gespoten maar is verschrikkelijk gedaan allemaal druipers in de lak maar wel superstrak en gaaf dus een goede basis ik zal dit topic regelmatig bijhouden hier nog even wat foto's van de g60 en de nieuwe gedeeltelijk gedemonteerde 20 vt en de gti deze dingen gebeuren er aan de motor kop bewerken andere injectoren van 1.8 naar 2.0 liter stalen krukas gebalanceerd met andere slag andere drijfstangen andere zuigers nokkenassen garret turbo kms motormanagement of origineel 20vt tilton racekoppeling aangepaste versn bak met sper deze gaat er dus af of er komt mischien nog een bij ??????bi turbo??????? zo dat was het eerst wel mvg mibo Last edited by mibo motorsport : 19-12-2007 at 01:17. |
#2
|
|||
|
|||
auq 180pk als basis?
Deze ben ik standaard in een mk2 aan het bouwen. Leuk project zo, wel snel opvolgend op de g60. Suc6 met de ombouw ervan. Wat voor ic ga je gebruiken? |
#3
|
|||
|
|||
Succes met het project !
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
__________________
Golf2 gti vr6 edition blue Golf2 gti 20vt edition blue Golf6 gti R |
#4
|
||||
|
||||
Een beetje verpruste Golf GTI Maak er iets moois van! (aan je cabby te zien moet dat geen probleem zijn )
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
hoi inderdaad de auq als basis (en evt gewoon als pasblok) maar ben nog bezig om een b.a.m of a.p.x te kopen met standaard 166 kw en 165 kw ik heb de keus uit een g60 intercooler maar deze moet pas gemaakt worden en de sprintercooler die er nu ook voor zit maar als er een andere voor moet komt ie er gewoon er word niet bezuinigd de turbo word een garret GT28R of een GT30R en dat het zo snel opvolgt op de g60 is alleen omdat er iemand helemaal gek is van mijn motor (250+krukaspk) en hem dus ook gekocht heeft wat mij weer perspectief geeft voor dit project en bedankt voor je reactie Last edited by Sander : 04-11-2007 at 14:35. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
ja is jammer dat ze hem zo verknoeid hebben er zit zelfs een glazen halfordsdak in maar heb vandaag gelijk ook een donorauto gekocht voor de dakplaat en nog wat andere dingen maandag word de auto afgeleverd bij mij gelijk helemaal kaal maken voor de inbouw van de 20 klepper alles te pas maken dan alles weer eruit en naar de plaatwerken/spuiter voor een nieuw dak en een spuitbeurt voordeel is wel dat de auto keigaaf is en nog nooit aan gelast en een originele hollander verder heb ik al liggen voor de auto (voordeel als je ze regelmatig in demontage hebt) g60 remmen voor en achter met hoofremcilinder van een scirocco 16v draagarmen met polybussen schroefset bbs rs 001 15 inch 4x100 7 j quartetset(zonder binnenbumpers lekker licht voor de sprint en toch leuk om te zien koplampen met kruis(niet helder) uitlaat 70 mm compleet rvs binnenkant komt alleen een rolkooi en een dashboard en 2 stoelen hij gaat gewoon superplat veel pk's en verder geen poespas kijk ook eens op op mn website www.mibomotorport.nl Last edited by mibo motorsport : 04-11-2007 at 00:53. |
#7
|
||||
|
||||
Klinkt allemaal wel leuk
Als je flink power wil zal je wel minimaal die GT30R moeten nemen denk ik ? |
#8
|
|||
|
|||
Die dakplaat ziet er idd niet meer uit joh, wat hebben ze daar mee gedaan? En niet om vervelend te doen, maar als ze die auto zo ff vlug gespoten hebben moet dat ook een reden hebben of is ie wel echt goed nog?
Verder natuurlijk een erg tof project, zal wel eng snel worden!! Wat is de tijdsplanning? |
#9
|
|||
|
|||
zo das wel lekker ja dat je alles liggen hebt
zo staat er ook nog 1 bij mij int hok een originele 5deurs gti helemaal uitmekaar heb alle onderdelen om hem weer op te bouwen kom er alleen niet aan toe en heb te weinig plek om te sleutelen. maar als ik dit zo weer zie krijg ik er weer zin in. ik hou dit in de gaten |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
de bodem en de kwetsbare delen zitten nog in de originele lak en tectyl heb er echt met een hamer en koevoet onderdoor geweest en niks gevonden op een beetje gedeukte drempel na en ja het dakraam is een ramp maar komt wel goed met het andere dak de jongen die hem had was invalide geworden vandaar dat ie hem niet af kon maken gr mibo |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
dat is denk ik ook wel wat het word lieuwe of 2 ko4 's |
#12
|
||||
|
||||
En ff een ander rechter portier erin met een handgreepje erin....
Goed plan dat er een andere dakplaat opkomt..
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
komt allemaal goed |
#14
|
||||
|
||||
update met foto's
hier even een update van het project
inmiddels is de zwarte gti weer terug naar de vorige eigenaar daar er een probleem met het kenteken en bouwjaar was deze auto was van 1989 op kenteken?????????? dus weer verder gekeken en een mooie originele type 1 uit 82 gekocht met 93000 op de teller en veel chrome (ben zelf niet zo'n liefhebber van het chrome maar het zit er op en is in goede staat de auto is helemaal puntgaaf en de auto gekocht van de eerste eigenaar en heeft de laatste 7 jaar binnen gestaan nadeel is dat het een 1.1 betreft maar snel even keuren en verbouwen hier even wat foto's ook vandaag nog een extra blok gekocht met gesmede zuigers 2e overmaat en een kop met grote kanalen ik schijn ook een k03 sport te hebben das ff mazzel de motor ben ik op het moment aan het reviseren en bewerken zou het passen de g-lader er bij op ????????? het verscil in de inlaatkanalen de motor gaat helemaal uitelkaar dit was alleen even voor de foto's zo dat was het eerst weer gr mibo Last edited by mibo motorsport : 10-11-2007 at 01:59. |
#15
|
||||
|
||||
De cilinderkop en inlaat gewoon port matchen ....
Dat lijkt me de enigste goede oplossing. Verder leuk project zo. |
#16
|
||||
|
||||
dank je
|
#17
|
||||
|
||||
ff wat nieuwe foto's
echt geen porem dus maar opzoek naar nieuwe originele bumper,gti grille,spatbordverbreders,interieur gti dat heb ik nou net niet liggen de laatste snik van de cabbie Last edited by mibo motorsport : 15-11-2007 at 01:05. |
#18
|
|||
|
|||
In heerhugowaard op bezoek geweest voor de kop>?
|
#19
|
||||
|
||||
zo dan, goed bezig! spreek je tzt vast wel eens even...
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933 |
#20
|
||||
|
||||
Bumpers zou ik niet doen.
Maar je bent aardig aan het investeren en sleutelen zo te zien!
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |