#1
|
|||
|
|||
Groene vacuumbol?
de groene vacuumbol van een Golf 1 die dus aan de rechterkant, zit er bij mij niet in kan dat dus kloppen dat hij daar door iedere keer afslaat als hij koud is?
Of moet ik naar wat anders zoeken, word er echt gek van!! en tegelijk hopeloos En zit die bol op elke Golf 1?
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#2
|
|||
|
|||
die links zit dus..............
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#3
|
|||
|
|||
Welke motor heb je?
Automaat of handbak? |
#4
|
|||
|
|||
het is een automaat met een JB motorcode!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#5
|
||||
|
||||
heb 3 JB's Automaat (waarvan 1 omgebouwd
naar 5bak) en die hebben ze alle3 Heb ze ook al es in een andere kleur gezien |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Dus met andere woorden zeg jij dus: hij MOET erop zitten!! Zonder dat ding loopt hij 's morgens als hij koud is dus BEROERD!!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Bij mij zit ie er ook op. Zelf zou ik zeggen dat de warmloopsensor kapot is. |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Dit is een dubbele temperatuur schakelaar en die dingen zijn retemoeilijk te krijgen nieuw. Heb er 54 euries voor betaald (met fikse korting) bij VPC Autosport uit Buchten. Dit ding regelt tussen twee trappen dat de thermostaat open gaat (als ik het goed heb tenminste, weet het namelijk niet zeker): de 'witte' sensor doet dat van 70 naar 60 gr.C. koelen en die 'rode' van 90 naar 80 gr.C. (temperatuur van het koelwater).Zoiets is het ongeveer. Heeft naar mijn idee daarom niets met een koude start te maken, omdat daarbij het koelwater nog hartstikke koud is. Wat wel met de koude start te maken heeft is inderdaad die groene bol, omdat dit onderdeel uitmaakt van het vacuümcircuit. VAcuüm zorgt voor extra benzine aanzuig in je carburateur (rijk mengsel bij koude start) en regelt de vervroeging/verlating van het ontstekingstijdstip. Die bol vangt volgens mij schommelingen op in de onderdruk in het vacuümcircuit. Heb je dat ding niet, schommelt de onderdruk teveel als gevolg van slechte stationaire regeling en loopt je motor niet soepeltjes. Dus dat ding inbouwen en aansluiten op het vacuümcircuit! op internet moet je vast een schema kunnen vinden van hoe dat aangesloten moet worden. Maar die dubbele temperatuurschakelaar heeft hier niets mee te maken naar mijn idee. |
#9
|
|||
|
|||
@ Zippo: shit!! dus het kan nu dus 2 dingen zijn. Het wordt steeds gekker. Maar ja het is een oldi he!!
Is die nog nieuw te leveren bij de VW of is het weer zo'n zoek zoek en gij zult vinden apparaatje!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#10
|
|||
|
|||
@ Sjoes85: nee die bol zit er helemaal niet in??????? 's Morgensvroeg loopt hij 10 sec. goed en dan begint de ellende. Hij loopt echt dan bokkig alsof hij op drie poten en soms (heel vaak) slaat hij dan af. Ook na een kilometer rijden en als je moet afremmen voor een fietspad of zo. maar als hij warm is loopt hij super alleen is het wel zo dat bij het stilstaan de toerenteller heen en weer gaat dus de motor voel je ook schommelen!!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Oke! Dat wist ik niet... Bedankt voor je toelichting. Een groene bol regelen, en klaar is ... |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
damn, daar zie ik toch mijn motor maar on-topic: mijn auto is van modeljaargang 1983, bij oudere Einsers, wat ik zeker weet tot en met modeljaargang 1981, heeft die groene bol een iets andere vorm, meer ovaal, ik heb hier helaas geen foto´s meer van sinds ik een andere PC heb edit: net even rondgekeken bij mobile.de, en deze foto gevonden: een "bol" van die vorm dus.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 26-10-2007 at 22:39. |
#13
|
|||
|
|||
@ Type 17: thnx m8!! voor de foto maar de vorm van de bol zal wel niks uit maken denk ik!!! Dus toch maar op zoek naar zo'n ding dus........
Of iemand moet nog wat anders weten?
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Dat ding erin zetten inderdaad en dan knallen met die bak van je! bol of uiervormachterig ding, maakt niets uit! |
#15
|
|||
|
|||
035 919 369 Dubbele temperatuurschakelaar 30/40C 55/65C 1 Automaat
Rood/Natuur JB,GH Volgens de etka is ie vervallen bij de dealer |
#16
|
|||
|
|||
iemand een org. nummer van die bol + toebehoren??
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#17
|
||||
|
||||
heb nog wel een bol in de garage liggen.. pm maar een voorstel bij interesse
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#18
|
|||
|
|||
Ik heb die bol toen verwijderd (laten doen bij Bolku) maakt geen enkel verschil, is dus niet nodig!
|
#19
|
|||
|
|||
Quote:
jongens hou nou eens op wordt kierewiet zo!! HELP HET NOU WEL OF NIET??
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#20
|
|||
|
|||
Ik heb het toen dus echt laten verwijderen, en het was totaal nergens nodig voor, die leiding gewoon afgedopt en klaar, dan heb je nog steeds een dicht vacuumsysteem (blijkbaar is dat goed genoeg)
Controleer bij jou ff of alles wel dicht is en ga anders eens verder kijken! |