|
||||
|
||||
hoeveel luchtdruk adviseren jullie in mijn banden?
heb sinds een maand of 2 a 3 last van dat mijn banden steeds een beetje slap aanvoelen. als ik ze controleer zitten ze alle vier op 2.5 bar. hoeveel bar kan er ongeveer in?
heb een 185/50 R14 bandje rondom erop liggen. grtz.
|
||||
|
||||
Ik heb met 176 60 13 2,5 bar, dit is volgens de tabel al teveel.
Normaal zou er 2,2 bar in moeten zitten ofzo. |
|
||||
|
||||
ja ik meen ook dat die waarde van 2.2 bar goed zou moeten zijn. maar dan ogen ze al helemaal slap! bij 2.5 bar gaat het nog. kan dit aan versleten banden liggen? of aan iets anders?
iemand hier ervaringen mee of een oplossing...? grtz
|
|||
|
|||
Hoeveel er maximaal in kan dat staat op de band zelf (vaak in de eenheid PSI).
2,5 bar is niet te hoog naar mijn idee. Het al dan niet slap lijken van banden hangt ook erg af van het merk en type van de band. Bij een slappe wang-opbouw zal de band altijd slapper/zachter lijken dan een band met een sterkere wang.
|
||||
|
||||
voelen ze ook slap?
hebben ze goed contact met de weg? want daar gaat het tenslotte om...
|
||||
|
||||
ze ogen en voelen ook redelijk slap aan. als je met je voet tegen de band duwt zie je gewoon dat er meer in kan. krijg soms ook wel eens de opmerking van: hee volgens mij is je band slap of kan wel wat meer bij. toch ziten ze altijd tussen de 2.2 en 2.5 bar gevuld.
zal die psi waarde eens opzoeken op de band.
|
||||
|
||||
Op hoeveel J?
Ik heb 175-55-15 om 7J, heb ik van het zomer 2.8 in |
|
||||
|
||||
195-45-15 om 9j op 2.8 bar
|
||||
|
||||
heb ik ook met mijn Falken Ziex ZE-512 (voor)bandjes (175-60-13 op 5,5J). Die hebben en wat zachte zijwang. Heb de druk steeds een beetje verhoogd en bij 2,8-3 bar was ie pas goed en reed het stukken beter.
Is wel op een Volvo 360 en die zijn wat zwaar in de neus.
Insta: @knarfmk1 @085mk1gearboxmount Project lightweight Te koop: Custom versnellingsbaksteun om een (085-) 5-bak in je 1100/1300 golf 1 te bouwen Last edited by knarfmk1 : 12-10-2007 at 13:55. |
|
||||
|
||||
Waar meet je die druk mee ? Zelfde tankstation telkens ?
Kan ook goed zijn dat die meter kapot is, wil wel eens gebeuren
|
||||
|
||||
ik meet 'm altijd bij hetzelfde tankstation op hier in het dorp. is wel een goeie ja om eens bij een ander na te meten.
geloof dat ik 5,5J heb, maar weet dit niet zeker.
|
||||
|
||||
Quote:
Niet vergeten je vaste tankstation te vertellen als z'n meter niet goed is
|
||||
|
||||
Quote:
Dan weet je alleen wat er in de band kan. Het is afhankelijk van de auto wat er in moet he.
|
|||
|
|||
Ik heb 185/50/14 om Pirelli velgen, 6J meen ik. En heb daar 2.5 bar in.
Maar de band is ook aardig stug, Met 2 man om de velg heen gekregen. Mijne zijn wel erg hard. Hangt dus idd ook van merk band af. |
|
|||
|
|||
Quote:
Had je het eerst niet dan?? |
|
||||
|
||||
zal dat dan zeker doorgeven als die niet goed is psi is inderdaad niet het enige wat er bij komt kijken. normaal heb je een tabel voor de waardes (voorzijde en achterzijde), maar zijn niet de originele banden en velgen meer. in het begin had ik er niet zoveel last van nee en zal denk ik ook wel aan het merk band liggen.
maargoed, binnenkort even opmeten ergens anders. blijf ik er mee kloten komen er gewoon 4 nieuwe banden op. veiligheid voor alles
|
||||
|
||||
even een update! vandaag 4 nieuwe winterbanden op mijn wintervelgen laten leggen. in 1 van de 4 banden zat een spijker waar ik al een paar maandjes vrolijk mee rond tufte.
liggen nu champion op in de maat 165/60/14. lig nu iets hoger van de weg het rijdt weer heerlijk en degelijk. lijkt net of er stuurbekrachtiging op gezet is haha. heb de velgen nu 2.5 jaar en toen nieuw gekocht. de monteur was beetje verbaasd met balanceren. linksvoor gaf het apparaat 00.00 aan. hoefde niks op. de rest allemaal rond de 40 gram lood. dus ze zijn nog mooi recht! grtz.