#1
|
||||
|
||||
Hmmmmm.......
|
#2
|
|||
|
|||
Phoe die wil ik ook wel op de inrit hebben staan
|
#3
|
||||
|
||||
is niet duur
__________________
bora TDI golf 4 cabrio heiglijn www.vw-speed.nl Voor al uw vervanging- en slijtage onderdelen ook OEM www.delmau-shop.nl |
#4
|
|||
|
|||
Al geboden Peter??
|
#5
|
||||
|
||||
neu, ik ben een daily driver (wel alleen snelweg)
zoiets durf ik niet aan. |
#6
|
|||
|
|||
off topic: (of toch niet) maar hoe werkt het principe van twin of bi-turbo's? Heb je op hetzelfde inlaatkanaal 2 turbo's achterelkaar? of heb je 2 verschillende inlaatkanalen?
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth. |
#7
|
||||
|
||||
Bij die lambo's heb je volgens mij voor iedere 5 cilinders 1 turbo. Dus 2 inlaten met ieder hun eigen turbo.
Bij bijv. een VR6 heb je gewoon 1 inlaat kanaal, waar 2 turbo's op zitten, en meestal is het dan zo dat de ene turbo zijn vermogen levert van zeg maar 900 tot 3000 toeren en de 2e turbo van 3000 tot 6500 toeren. Ze nemen het dus als het ware van elkaar over. Voordeel is je hebt nagenoeg geen turbogat meer. Dus als je 4000 toeren rijd draait levert turbo 2 het meeste op, turbo 1 draaid dan natuurlijk wel maar doet weinig meer
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#8
|
|||
|
|||
Zijn die turbo's dan wel parallel geplaatst of in serie? En verlies je per turbo ook niet wat effectieviteit? Aangezien je nu aandrijfenergie moet creëren voor 2 turbo's? Ik snap wel dat dit weer opgeheven wordt door de opbrengst van de 2e turbo maar toch, per turbo moet je inleveren lijkt me.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth. |
#9
|
|||
|
|||
Bij een VR6 worden ze parallel gezet (ik heb het iig nog nooit sequentieel gezien) Wat meer voor de show is want met 1 dikke Turbo kan je meer vermogen halen.
Sequentiele Turbo's zie je bijna nooit, een voorbeeld is de RX-7 FD.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |