|
|||
|
|||
Golf TDI 1999 tellerunit.. van MFA naar FIS mogelijk?
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een leuke TDi gekocht (81KW) waarin een tellerunit zit met een MFA display. Nu kan ik voor weinig een tellerunit kopen welke is voorzien van een FIS display. (ziet er een stuk netter uit, vind ik). Kan ik deze probleemloos erinzetten zodat ook het hele display werkt, of moet ik (of een ander/de dealer) daarna nog iemand vinden met vag-com (of een soortgelijk pakket + kabel) om de boel te activeren? Ohja, de (ook TDi) teller met het FIS display loopt door tot 260km/h, terwijl de mijne tot 220km/h gaat.. Maakt dat voor de goede werking nog iets uit? Alvast bedankt voor het meedenken en de evt. antwoorden. Last edited by Sinner : 08-09-2007 at 13:55. |
|
||||
|
||||
Mijn vraag ook.
Maar deze vraag komt uit 2007. |
|
|||
|
|||
Instrumentenpaneel kun je nooit zo uitwisselen, hier zit de wegrijblokkering in.
Je zal hem dus moeten laten coderen en aanpassen (sleutels) Daarnaast ook de km stand aan laten passen naar jouw huidige kmstand Of het dan werkt durf ik niet te zeggen. |
|
||||
|
||||
Ligt ook aan welk type teller je hebt.
Jij hebt net het bouwjaar waar ze over gingen naar canbus tellers. Heeft jou teller een onderdeel nummer wat begint met 1J0919 dan mag je gaan sparen. Want dan moet je een heel dure full fis non canbus teller kopen die heel zeldzaam is. Heb je een teller wat begint met 1J0920 dan heb je een canbus teller nodig die stukken makkelijker te krijgen is in full fis. Want deze werden van 1999 tot 2003 in de mk4 geplaatst. De andere zoals eerder beschreven is alleen in laat 98 begin 99 in sommigen van de eerste pompverstuivers gezet. Maar beiden zijn aan te leren je hebt alleen een logincode nodig. Schaalverdeling word automatisch herkend.
|
||||
|
||||
Quote:
De noncanbus en de canbus tellers zijn niet met elkaar uit te wisselen. Dus als je een 920 kunt kopen maar je hebt nu een 919 in je auto, dan vergeet het maar want je krijgt dan je toerenteller niet werkend.
|
||||
|
||||
Dus als ie een teller uit een vroege mk4 met MFA heeft, heeft ie kans dat het kan? (wij hebben ook volledige display in de Bora variant)
|
|
||||
|
||||
Het kan altijd je moet alleen kijken welke teller je hebt een noncanbus of een canbus.
Want deze zijn niet onderling uit te wisselen. Alleen een noncanbus met full fis is heel moeilijk te vinden. De canbus versie staat ebay vol mee. De noncanbus full fis is ook heel erg gewild omdat ze ook te gebruiken zijn in een golf 3 of project auto.
|
||||
|
||||
Dit intrigeert mij ook vreselijk. Ik heb een Bora uit 2000 TDI Pompverstuiver ALH. Ik denk dat dat dus een canbus versie is. Of niet?
Ik heb nu een halve display.. maar deze doet het niet goed meer. Als de tellers warm worden (door de kachel te stoken in de winter) valt de linker helft van het schermpje weg.. hoooooogst irritant. Ik zou deze graag vervangen door een teller unit met groot display. Welke moet ik dan hebben? Of kan je een los display kopen? Die ze dan in deze tellerunit zetten? of gaat dat helemaal niet? Ik wil graag een unit zoals mijn avatar. Daar zie je welke tellers ik heb.. de SE tellers of zoiets heb ik mij laten vertellen. Alleen mijn avatar heeft hier een groot display zoals ik het wil.
|
||||
|
||||