#1
|
|||
|
|||
elec ramen inbouwen golf3
zoals de titel al zegt ramen inbouwen heb alles eens bekeken ik heb de kabelboom van de deur wel maar dan verder....
weet iemand waar ik hier info over kan vinden(duidelijke) bedankt stef |
#2
|
|||
|
|||
Beste Stef,
Die info haal je van www.vwgolf-info.nl De layout is op het moment bagger omdat de website van server is verhuist en de backup niet helemaal compleet was. Maar je kunt wel nog aan de informatie komen! Website heb ik gemaakt trouwens |
#3
|
|||
|
|||
ow mooi bedankt
|
#4
|
|||
|
|||
Nog wel geoie info van je site gehaald alleen had ik die tv blokjes allemaal niet erop zitten...
Nu het volgende probleem bestuurders kant wil soms niet goed omhoog je hoort hem bij de motor wel klikken maar hij gaat pas na een paar keer drukken omhoog wat kan dit zijn? |
#5
|
||||
|
||||
ook een vraag...
Quote:
1: Wat voor 'tv blokjes' ??? 2: sommige raambedieningen (alle?) hebben een soort van slipkoppeling, voor als er iets tussen komt. Misschien moet die wat strakker ingesteld worden? Ik wil zelf ook al tijden elektrische ramen inbouwen; maar het komt er steeds maar niet van... Jij bent sneller! Ik stuitte ook op probleempjes; bijv.: Wèlke kleur draad in de auto is de 'comfort-draad'?; oftewel de draad, die ervoor zorgt dat je schuifdak èn je ramen dicht gaan, wanneer je via de CV je deuren op slot doet. ...En er was nog een draad, die ik niet wist, maar dat hoor je nog van me Ik hoor het graag van je! Greetz Vento Vice
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#6
|
||||
|
||||
Eeen comfort draad? dat is toch een appart kastje wat er tussen word gezet en niet een losdraadje
|
#7
|
||||
|
||||
heb bij mij dus, dat het dak niet dicht gaat, maar de ramen wel..
Raar..
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#8
|
||||
|
||||
kleine uitleg van een leek...
Er is een 'signaal-draad', die stroom geeft aan de raam motoren en/of het schuifdak.
Als je de sleutel in je deur op slot draait, geef je eigenlijk een elektrisch signaal, die als eerste de pneumatische CV aanstuurt, maar ten tweede ook een signaal dat de ramen en het dakje aansturen. Dit noemt VW de zogenaamde 'comfortsluiting' (daarom noemde ik de gezochte draad maar de 'comfort-draad' ) Mijn Vento 2.0 GT komt uit Duitsland geïmporteerd en heeft wèl het (in Nederland ook standaard) fabrieks-schuif-kanteldak, maar niet de elektrieke ramen... Mijn dakje gaat netjes dicht, zolang ik de sleutel in de 'op-slot-stand' vasthoud. De ori. ramen die erin komen, moeten ook aangestuurd worden als je afsluit, vind ik.... Maar wèlke KLEUR draad is dit nou? ...en waar loopt die vanaf het dak naartoe? (dan zou ik hem dáár ergens kunnen 'aftappen') @pedaalemmer: Als er een kastje ìs, wáár zit die dan? Greetz Vento Vice
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#9
|
||||
|
||||
nog ff hier op in haken:
kreeg ineens een ingeving om de comfortsluiting te testen.. Bij mij gaat (sleutel vasthouden) alleen het bestuurdersraam dicht. Dak én bijrijdersraam gaan niet dicht met deze comfortsluitingbediening. Heeft iemand een tip? Zou er een kink in de kabel zitten? draadje los? Daarom: weet iemand waar de comfortmodule aangestuurd wordt? Mocht iemand dit weten, dan hoor ik het graag en kan ik gericht gaan zoeken. Alvast bedankt, Martijn P.s. mijn golf GT komt ook uit Dld. geimporteerd.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#10
|
|||
|
|||
wanneer gaat de site het weer doen daar staat op wat ik ook weet..
ik heb alles wel uitgerpint maar om het heelle verhaal hier over te gaan typen... wat ik hier lees (zelf beetje onbekend met dit soort dingen) verkorte versie dan maar *de stroom voor de elec ramen haal je achter van zekering Y2 *stuurstroom voor o.a. de elec ramen is het groene verdeelblok TV5 zit boven op je zekering kast. gezekerd door zekering 14 *grijze verdeelblok tv8 is voor de verlichting van de knopjes en je dash verlichting *comfortsluiting is een losse stekker die ergens hangt met een zwart groene draad als je een dakkie hebt zoals jou zit eral een op aangesloten dus dan moet je hem splitsen *massa punt tv5 links boven de zekeringskast en bruin roodachtig verdeelblok. bij elec ramen wel een dikkere draad gebruiken *witte verdeelblok tv17 met geel bruin draad is er voor dat je ramen weten of er een deur wordt geopend ik hoop dat je hier iets aan hebt en als die site het echt niet meer wordt dan typ ik alles wel even over.... iemand een idee hoe dat zit met die slipkoppeling of iets anders? |
#11
|
||||
|
||||
ga even controleren! bedankt voor de info.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#12
|
|||
|
|||
Domeinnaam is verhuist.
Deziweb moet de domeinnaam nog vrijgeven. Komt zo snel mogelijk in orde. |
#13
|
|||
|
|||
nou niemand die weet waarom mijn linker raam kan haperen, hoor de motor wel klikken maar hij gaat niet naar 1 keer drukken ongeveer 10 x en dan pakt ie hem pas
|
#14
|
||||
|
||||
Kijk zelluf effe ...
Ik zou gewoon de boel ff loshalen en het even zelf bekijken.
Als je de draaiende delen even een beetje invet, zal het soepeler lopen en dat zal wellicht al een stuk schelen.
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#15
|
||||
|
||||
Ik wil alles weten...
Oké, ik ben zelf vandaag ook weer ff bezig geweest met de elektrische ramen voor mijn Vento.
Ik ben bij de bijrijderskant begonnen; slinger mechaniek vervangen voor elektriek mechaniek; draadboompje in de auto geplaatst. Het raampje is al op en neer geweest, eerst met een tijdelijke proef-schakeling, dus dat gaat allemaal wel goed komen ...maar, er komen natuurlijk wel wat vragen naar boven, tijdens het klussen: In een vorige post stond bijvoorbeeld, dat de GEEL-BRUINE, 7e draad er voor is, dat de ramen "weten" of er een deur open is. VRAAG 1: Waarom zouden de ramen dit moeten "weten"; zou het raam eigenlijk niet op en neer moeten kunnen, wanneer de deur open staat? (kan bij mij namelijk nog wel...) (het volgende is op de foto weggevallen door het volksforumlogo: E Algemene massa F Deurschakelaar (wit verdeelblok) Van boven naar beneden is, volgens mij: (in het bovenstaande schema) -de bovenste draad (zwart-groen) is de comfortsluiting-draad, -de tweede draad (grijs-blauw) is de + voor de verlichting van de schakelaars, deze gaat naar grijs verdeelblok TV8; -de derde draad (zwart-geel) is de stuurstroom en moet aan zekering 14; -de vierde draad (groen) loopt van de linker naar de rechter portier; -de vijfde draad (grijs-rood), idem; -de zesde draad (bruin-blauw), idem; (waarschijlijk zijn dus de 4e, 5e en 6e draad om het rechter raam vanaf links te kunnen bedienen); -de zevende draad (bruin-geel) is dus die deurschakeling-draad, moet naar wit verdeelblok TV17...; -de achtste draad (rood-geel) is de +pool voor de ramen, aansluiten via een 30Ampère zekering. VRAAG 2: Klopt het bovenstaande in z'n geheel? Bij de proef-schakeling had ik eerst alleen de massa (-) en draad 8 (+) aangesloten; toen werkte het nog niet. Pas nadat draad 3 (de stuurstroom) ook was aangesloten, werkte het wel. Echter, als je draad 3 daarna weer los haalt, blijft het gewoon werken... (???) VRAAG 3: Hoe kan dit en wat is dan wel de daadwerkelijk functie van deze stuurstroom? Het raam kon ook met het contact 'UIT' (en zelfs met de sleutel er helemaal uit!) gewoon op en neer (ook in dat geval staat er géén spanning op draad 3 (stuurstroom). VRAAG 4: Klopt het, dat de ramen dan gewoon kunnen werken? Graag antwoord op de vragen, als je het weet. Dat het werkt is niet genoeg voor mij, ik wil er nog wat van opsteken ook! Greetz Vento Vice
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#16
|
||||
|
||||
???
De ramen werken beide nu!
...en ze weigeren met het contact uit > dat is ook goed, dus! Maar: Ik had de comfortsluiting-draad gevonden, deze had ik gevonden onder de linker A-stijl. (Ik heb namelijk een elektrisch schuif-kanteldak, waarvan de stekker dáár zit) Het is de zwart-groene draad, in het schema hierboven bij pin nummer '20' Deze heb ik natuurlijk meteen aan gesloten; maar wat gebeurt er? (eerst allebei de ramen èn het dakje bewust open gezet voor de test...) -als je de sleutel/CV op slot draait, sluiten (uiteraard!) alle deursloten, bovendien gaan het dakje, alsmede het bijrijders-raam gaan netjes dicht. -Echter het bestuurders-raam; daar hoor je de motor af en toe even, maar er gebeurt he=le=maal niks... (hij gaat niet te stroef, want bij normale bediening gaat-ie gewoon lekker op en neer..) -Draai je de sleutel naar links, dan worden de deursloten weer geopend, maar het bijrijders-raam gaat ook weeropen, oftewel er is een directe bediening van dit raam met de sleutel! Volgens mij klopt dit niet; je wil toch niet, dat je raam open gaat als het regent? Bovendien heet het 'comfort-SLUITING'!! Weet iemand iets?
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#17
|
||||
|
||||
tell me!
Hmmm, per ongeluk kwam mijn vriendin erachter, dat er wel degelijk iets gebeurt, als je je deursleutel wat langer vast houd (ca. 2 Ã* 3 sec.)
Ik gooi de deur dicht en doe hem met de sleutel op slot (CV); het schuif-kanteldak gaat meteen dicht, maar nòg even langer vasthouden heeft nu tot gevolg, dat beide ramen (tòch!) dicht gaan, Yes! Sleutel linksom (bestuurderskant) ontgrendelt de CV weer, maar ook hier na enkele secondes méér aktie: de beide ramen gaan naar beneden! Conclusie: mijn COMFORTSCHAKELING (en dus geen 'comfortsluiting', zoals ik dacht...) werkt! Het rare is, dat die desbetreffende draad (zwart-groen; 'comfortschakeling') NIET is aangesloten... ...net als de bruin-gele draad, die volgens schema naar de deurschakelaar zou moeten... hier begrijp ik trouwens al helemaal de functie niet van Ik ben blij, dat het naar behoren werkt, maar vind het één en ander wel (op z'n zachts gezegd) vreemd! Anyone??? Greetz Vento Vice
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#18
|
||||
|
||||
mooi hè.....tekst opmaken...
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#19
|
||||
|
||||
haha! leve de computer! On-topic, please...
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#20
|
|||
|
|||
iemand nog een schakelaar in de aanbieding voor de linker kant ik denk dat mijne niet hellemaal zuiver meer is.
want hij doe het soms nog steeds niet en kan niks anders bedenken waarom die niet goed zal reageren (als jij een idee hebt laat het me ff hooren) |