Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 06-06-2007, 06:49
AD G60 AD G60 is offline
VW Guru

Default lambdasonde 20vt?!

Sinds vorige week heb ik weer een probleem. Ik was een rondje aan het rijden en wou even doortrekken en ineens pakte hij slecht op, minder vermogen, een beetje horten en stoten. Dus gelijk de auto aan de kant gezet en even geluisterd/gekeken, verder geen rare geluiden, buiten wat onregelmatig stationair lopen. Dus toen maar rustig aan naar huis gereden en aan de laptop gehangen. Toen had ik de volgende foutcodes: lambdasonde B1 S1 internal resistance too high en lambdasonde B1 S1 no activity.
Toen ben ik zaterdag even langs de garage gereden hier in de buurt en hebben we de bedrading doorgemeten van de lambdasonde, die was verder goed, en de foutcodes nog eens uitgelezen. Weer dezelfde foutcodes, dus even 2 lambdasondes van een 20vt geprobeerd, die zij nog hadden liggen. Een van de 2 reageerde hij helemaal niet op en met de andere liep hij nog beroerder. Deze waren niet precies voor dit type motor, dus heb ik gisteren een nieuwe gehaald voor een apy motor. Gisterenavond deze er ingedraaid, maar ook met deze loopt hij nog beroerder als zonder. Het lijkt dan net alsof hij staat te verzuipen zeg maar, ploffen in de uitlaat, stinken naar benzine, bokken enz. Foutcodes weer uitgelezen en weer de foutcode lambdasonde B1 S1 internal resitance too high, maar nu zonder de foutcode lambdasonde B1 S1 no activity. Als ik hem dan loskoppel loopt hij nog beter, maar dan krijg ik weer de code lambdasonde B1 S1 open circuit.
Iemand enig idee wat dit probleem kan zijn of kan veroorzaken? En moet ik het in de lambdasonde blijven zoeken of betekent de melding internal resistance too high iets anders?
Kawasaki Z750 2010
Reply With Quote
Old 06-06-2007, 11:14
Hazy's Avatar
Hazy Hazy is offline
Forum Newbee

En als je de ecu probeerd te resetten?
misschien kan ook een stekker (van de ecu) loszitten?

Of je hebt net de pech gehad ook een kapotte lamba gekocht te hebben...
Zal niet de eerste zijn die het gebeurd is...
veel suc6 met t oplossen!

greets bjorn
Reply With Quote
Reply

Posting Rules