Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-05-2007, 18:08
nanneborn's Avatar
nanneborn nanneborn is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2005
Posts: 453
Default Voor / Nadelen webers

Beste mensen,

Ik wil heel graag dubbele webers op mijn golf 1 hebben. Lijkt mij echt super!!
Wat mij een beetje tegen houd is dat ik bang ben dat deze te vaak afgesteld moeten worden. En aangezien dat er niet veel mensen zijn die dat kunnen word dit lastig.
Maar goed misschien klopt dit wel niet.

Dus wil ik graag even weten wat de voor en nadelen van webers zijn ?

Groetjes Nanne
Reply With Quote
  #2  
Old 31-05-2007, 18:12
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

denk dat 1 a 2x per jaar afstellen genoeg is hoor(zomer/winter seizoen)
Aangezien de temperaturen in ons kikkerlandje nou niet ZO gigantisch verschillen en met sneeuw en ijs wil je je mk1 denk toch liefst niet gaan rijden...
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
  #3  
Old 31-05-2007, 18:33
elvis's Avatar
elvis elvis is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 305
Default

ook ik zit daar al een hele tijd aan te denken

weet alleen niet op welke ik het moet gaan zetten
__________________
op een dag weet je het . . . . . . je word crimineel
Reply With Quote
  #4  
Old 31-05-2007, 18:52
crazy richard crazy richard is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 300
Default

zal wel gaan zuipen denk ik of niet ??
Reply With Quote
  #5  
Old 31-05-2007, 18:54
BBS-roy's Avatar
BBS-roy BBS-roy is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 830
Default

Quote:
Originally Posted by crazy richard
zal wel gaan zuipen denk ik of niet ??


JA,dat zit er wel in
__________________
Bla Bla, Bla
Reply With Quote
  #6  
Old 31-05-2007, 18:57
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Zuipen valt best wel mee. Mijn golf 1 (16v) loopt niet veel duurder dan met injectie.
Afstellen valt ook wel mee. Ben nu 2 keer naar de rollenbank geweest en de tweede keer was omdat ik de webers van wat nieuwe delen had voorzien. Verder wel een heel ander koppel in een heel ander toeren gebied. Bij een verder standaard blok zal je niet meer pk's halen.

Wat mij het meest irriteerd is dat het nooit zo mooi loopt als met een electronische injectie.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
  #7  
Old 31-05-2007, 19:52
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Mwoa afstellen kun je zelf ....Gewoon flink klooien en goed nadenken wat je doet. heb die van mij erg mooi synchroon gekregen zonder meters of wat dan ook.

Niet mooi lopen? Wat loopt e rdan niet mooi?
Reply With Quote
  #8  
Old 31-05-2007, 20:25
veerzes veerzes is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 689
Default

Ik wil net zeggen ,als je ze goed afstelt loopt het net zo netjes als injectie.
Wat betreft het geluid kan een injectie nooit op tegen het gorgelende geslurrup van een mooi setje webers
Reply With Quote
  #9  
Old 31-05-2007, 21:24
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Quote:
Originally Posted by veerzes
Ik wil net zeggen ,als je ze goed afstelt loopt het net zo netjes als injectie.
Wat betreft het geluid kan een injectie nooit op tegen het gorgelende geslurrup van een mooi setje webers


Wedden van wel injectie met throttle bodies

Carburateurs lopen nooit zo rustig als een auto met injectie. Verder kun je injectie fijner afstellen.

Golf_1_gts, zo stel je dus geen motor af. Op het gehoor kun je een eind komen maar je zult ze toch echt 100% synchroon moeten zetten en de juiste venturies erin planten. Ik zeg niet dat het nu niet goed is maar waarschijnlijk is ie nog trager dan met je originele inlaat en brandstofinspuiting. Misschien lijkt het nu sneller omdat de beleving compleet anders is, voor een best aardige afstelling zou je naar Serge Pot kunnen gaan in Ede maar er gaat niets boven een motortestbank (geen rollenbank dus).
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #10  
Old 31-05-2007, 21:35
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Golf_1_gts, zo stel je dus geen motor af. Op het gehoor kun je een eind komen maar je zult ze toch echt 100% synchroon moeten zetten en de juiste venturies erin planten. Ik zeg niet dat het nu niet goed is maar waarschijnlijk is ie nog trager dan met je originele inlaat en brandstofinspuiting. Misschien lijkt het nu sneller omdat de beleving compleet anders is, voor een best aardige afstelling zou je naar Serge Pot kunnen gaan in Ede maar er gaat niets boven een motortestbank (geen rollenbank dus).


Op het gehoor afgesteld..daarna synchrometers erin gehad en ze waren perfect....angstaanjagend...en dat voor de eerste keer op gehoor afstellen. Wel lang over gedaan en ruzie met de buren gehad

Juiste venturi's...tja...juiste sproeiers....tja alles moet een beetje goed zijn. gelukkig streef ik nooit perfectie na en gaat het bij mij inderdaad meer om het idee.
Reply With Quote
  #11  
Old 01-06-2007, 08:27
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
gelukkig streef ik nooit perfectie na en gaat het bij mij inderdaad meer om het idee.


Dat heb ik dus niet.
Ik ben de grootste zeikerd van het westelijk halfrond
Als ik voor het stoplicht sta en voel dat de boel een beetje staat te prutten krijg ik spontaan bobbels in mijn nek en ben in staat om hem zo weer de stalling in te rijden. Maar ja.....als ik daarna weer even flink aan het gas ga hangen maakt het alles wel weer goed
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
  #12  
Old 01-06-2007, 08:50
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Ron, hopelijk doe je wel even de poort open van de stalling of rij je daar ook van gif/bobbels in je nek doorheen
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #13  
Old 01-06-2007, 08:57
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Quote:
Originally Posted by Erik_Edition#1
Ron, hopelijk doe je wel even de poort open van de stalling of rij je daar ook van gif/bobbels in je nek doorheen


Werkt met een afstandbediening
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
  #14  
Old 01-06-2007, 09:12
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,428
Default

Quote:
Originally Posted by Ron21
Dat heb ik dus niet.
Ik ben de grootste zeikerd van het westelijk halfrond


Ik geloof dat we mekaar de hand kunnen schudden

Last edited by Kevin20v : 01-06-2007 at 16:20.
Reply With Quote
  #15  
Old 01-06-2007, 11:23
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by Kevin20v
Ik geloof dat we mekaar de hand kunnen schudden

Als jij t eerste de beste geluid hoort denk je dat je motor de soep indraait, terwijl je wiellager kapot is .. Denk dat Ron dan weer beter nadenkt als ie een verdacht geluid hoort...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #16  
Old 01-06-2007, 16:16
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,428
Default

Quote:
Originally Posted by Berserker
Als jij t eerste de beste geluid hoort denk je dat je motor de soep indraait, terwijl je wiellager kapot is .. Denk dat Ron dan weer beter nadenkt als ie een verdacht geluid hoort...


Hej knuppel, daarna is wel m'n motor in de soep gedraaid.....

Ik had het ook niet daarover, zucht, word echt moe van jou

Last edited by Kevin20v : 01-06-2007 at 16:19.
Reply With Quote
  #17  
Old 05-06-2007, 09:48
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

webers leuk ik tief ze liever in de vuilnis bak ,geef mij maar dellorto's of solexen ,veel betrouwbaarden en qua techniek veel robuuster .
maar met cv carbs heb je op elk toerengebied en last gebied het perfecte mengsel ,na goede afstelling .
met itb's blijf je klooien aangezien het een smijt er maar in injectie blijft nie alleen maar in de uitlaat zijn mengsel kan regelen (dus altijd achter de feiten aanloopt ) wat voor de racerij wel goed is wil niet altijd goed zijn voor op de weg .
tevens is het co met weber of solex en dellorto vaak een probleem (beneden de 2% is een unikum om ze daar te krijgen )
nu zijn motorfiets carbs een perfecte oplossing ,helaas niet voor big block 8v motoren aangezien daar de uitlaat aan de inlaat zijde zit en dit dus een gekloot van hier tot denhelder is om een inlaat te maken (dus mensen niet meer mailen ,wordt hier echt simpel van na 100.000.000.000.000x uitleg op forum en mail).hiermee is het co zo af te stellen ook voor injectie motoren die 0,3 mogen behalen met kat wat dan zonder kat mogelijk is .
tevens hebben cv carbs niet de neiging tot na blaffen in de uitlaat ivm overtollig brandstof zoals webers (das nou wel jammer )
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #18  
Old 05-06-2007, 11:07
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Ben het niet helemaal eens over je verhaal van de itb's. Met de juiste injectoren en motormanagement loop je vooruit op de feiten. Ik rijd zonder lambda sensor, verder bepaal je zelf welke injectoren met welk inspuitpatroon je gebruikt en onder welke brandstofdruk etc. etc.
Dit in combinatie met een DTA/KMS/Piggybag etc kun je de motor naar eigen wens/optimaal afstellen.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #19  
Old 05-06-2007, 11:10
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

dus je rijdt nu enkelt op gasklep positie meter en bdp sensor .aangezien je geen lamda hebt en met itb dus geen lucht temp of hoeveelheidssensor op dit moment zoals je beschrijft ,kan er naast zitten hoor .
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #20  
Old 05-06-2007, 16:47
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Quote:
Originally Posted by Ron21
Werkt met een afstandbediening


Quote:
Originally Posted by Kevin20v
Ik geloof dat we mekaar de hand kunnen schudden


Volgens mij kunnen jullie elkaar in de broek schudden?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum