#1
|
||||
|
||||
Voor / Nadelen webers
Beste mensen,
Ik wil heel graag dubbele webers op mijn golf 1 hebben. Lijkt mij echt super!! Wat mij een beetje tegen houd is dat ik bang ben dat deze te vaak afgesteld moeten worden. En aangezien dat er niet veel mensen zijn die dat kunnen word dit lastig. Maar goed misschien klopt dit wel niet. Dus wil ik graag even weten wat de voor en nadelen van webers zijn ? Groetjes Nanne |
#2
|
||||
|
||||
denk dat 1 a 2x per jaar afstellen genoeg is hoor(zomer/winter seizoen)
Aangezien de temperaturen in ons kikkerlandje nou niet ZO gigantisch verschillen en met sneeuw en ijs wil je je mk1 denk toch liefst niet gaan rijden...
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#3
|
||||
|
||||
ook ik zit daar al een hele tijd aan te denken
weet alleen niet op welke ik het moet gaan zetten
__________________
op een dag weet je het . . . . . . je word crimineel |
#4
|
|||
|
|||
zal wel gaan zuipen denk ik of niet ??
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
JA,dat zit er wel in
__________________
Bla Bla, Bla |
#6
|
||||
|
||||
Zuipen valt best wel mee. Mijn golf 1 (16v) loopt niet veel duurder dan met injectie.
Afstellen valt ook wel mee. Ben nu 2 keer naar de rollenbank geweest en de tweede keer was omdat ik de webers van wat nieuwe delen had voorzien. Verder wel een heel ander koppel in een heel ander toeren gebied. Bij een verder standaard blok zal je niet meer pk's halen. Wat mij het meest irriteerd is dat het nooit zo mooi loopt als met een electronische injectie.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#7
|
||||
|
||||
Mwoa afstellen kun je zelf ....Gewoon flink klooien en goed nadenken wat je doet. heb die van mij erg mooi synchroon gekregen zonder meters of wat dan ook.
Niet mooi lopen? Wat loopt e rdan niet mooi? |
#8
|
|||
|
|||
Ik wil net zeggen ,als je ze goed afstelt loopt het net zo netjes als injectie.
Wat betreft het geluid kan een injectie nooit op tegen het gorgelende geslurrup van een mooi setje webers |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Wedden van wel injectie met throttle bodies Carburateurs lopen nooit zo rustig als een auto met injectie. Verder kun je injectie fijner afstellen. Golf_1_gts, zo stel je dus geen motor af. Op het gehoor kun je een eind komen maar je zult ze toch echt 100% synchroon moeten zetten en de juiste venturies erin planten. Ik zeg niet dat het nu niet goed is maar waarschijnlijk is ie nog trager dan met je originele inlaat en brandstofinspuiting. Misschien lijkt het nu sneller omdat de beleving compleet anders is, voor een best aardige afstelling zou je naar Serge Pot kunnen gaan in Ede maar er gaat niets boven een motortestbank (geen rollenbank dus).
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Op het gehoor afgesteld..daarna synchrometers erin gehad en ze waren perfect....angstaanjagend...en dat voor de eerste keer op gehoor afstellen. Wel lang over gedaan en ruzie met de buren gehad Juiste venturi's...tja...juiste sproeiers....tja alles moet een beetje goed zijn. gelukkig streef ik nooit perfectie na en gaat het bij mij inderdaad meer om het idee. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Dat heb ik dus niet. Ik ben de grootste zeikerd van het westelijk halfrond Als ik voor het stoplicht sta en voel dat de boel een beetje staat te prutten krijg ik spontaan bobbels in mijn nek en ben in staat om hem zo weer de stalling in te rijden. Maar ja.....als ik daarna weer even flink aan het gas ga hangen maakt het alles wel weer goed
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#12
|
||||
|
||||
Ron, hopelijk doe je wel even de poort open van de stalling of rij je daar ook van gif/bobbels in je nek doorheen
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Werkt met een afstandbediening
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Ik geloof dat we mekaar de hand kunnen schudden Last edited by Kevin20v : 01-06-2007 at 16:20. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Als jij t eerste de beste geluid hoort denk je dat je motor de soep indraait, terwijl je wiellager kapot is .. Denk dat Ron dan weer beter nadenkt als ie een verdacht geluid hoort...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Hej knuppel, daarna is wel m'n motor in de soep gedraaid..... Ik had het ook niet daarover, zucht, word echt moe van jou Last edited by Kevin20v : 01-06-2007 at 16:19. |
#17
|
||||
|
||||
webers leuk ik tief ze liever in de vuilnis bak ,geef mij maar dellorto's of solexen ,veel betrouwbaarden en qua techniek veel robuuster .
maar met cv carbs heb je op elk toerengebied en last gebied het perfecte mengsel ,na goede afstelling . met itb's blijf je klooien aangezien het een smijt er maar in injectie blijft nie alleen maar in de uitlaat zijn mengsel kan regelen (dus altijd achter de feiten aanloopt ) wat voor de racerij wel goed is wil niet altijd goed zijn voor op de weg . tevens is het co met weber of solex en dellorto vaak een probleem (beneden de 2% is een unikum om ze daar te krijgen ) nu zijn motorfiets carbs een perfecte oplossing ,helaas niet voor big block 8v motoren aangezien daar de uitlaat aan de inlaat zijde zit en dit dus een gekloot van hier tot denhelder is om een inlaat te maken (dus mensen niet meer mailen ,wordt hier echt simpel van na 100.000.000.000.000x uitleg op forum en mail).hiermee is het co zo af te stellen ook voor injectie motoren die 0,3 mogen behalen met kat wat dan zonder kat mogelijk is . tevens hebben cv carbs niet de neiging tot na blaffen in de uitlaat ivm overtollig brandstof zoals webers (das nou wel jammer )
__________________
kopbewerking ,pm |
#18
|
||||
|
||||
Ben het niet helemaal eens over je verhaal van de itb's. Met de juiste injectoren en motormanagement loop je vooruit op de feiten. Ik rijd zonder lambda sensor, verder bepaal je zelf welke injectoren met welk inspuitpatroon je gebruikt en onder welke brandstofdruk etc. etc.
Dit in combinatie met een DTA/KMS/Piggybag etc kun je de motor naar eigen wens/optimaal afstellen.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#19
|
||||
|
||||
dus je rijdt nu enkelt op gasklep positie meter en bdp sensor .aangezien je geen lamda hebt en met itb dus geen lucht temp of hoeveelheidssensor op dit moment zoals je beschrijft ,kan er naast zitten hoor .
__________________
kopbewerking ,pm |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Volgens mij kunnen jullie elkaar in de broek schudden? |