#1
|
||||
|
||||
Mijn Inarizilveren Jetta 1.5 GLS (1980)
Eindelijk besloten een project topic te openen voor mijn monster
Er staan weer een paar kleine dingetjes te gebeuren, maar ik zal vanaf het begin beginnen... De aankoop: Begin 2005 ben ik samen met mijn zwager naar de loods van Kosmeijer geweest. Daar heb ik een paar van de mooiste Jetta1's uitgezocht om een andere keer eens goed te bekijken... Mijn oog viel op de (in mijn ogen) mooiste die er stond: Jetta 1.5 GLS Automaat met smetteloos GROEN GLS-interieur 03-03-1980 58.323 km Vorige (1e) eigenaresse was geboren in 1916 De auto had wat schade aan het rechter zijpaneel en de deur, en wat kleinere schade hier en daar... En toen kon het werk beginnen: Als eerste de auto onderwerpen aan een volledige inspectie. Nagenoeg niks ernstigs te vinden, op de schade aan de rechter zijde na... Toen aan de slag met het opknappen van de Jetta. Inmiddels was er besloten de auto volledig aan de buitenkant te spuiten, om zo kleurverschil te voorkomen. Eerst maar even de rand laten vervangen en een begin maken met het verwijderen van alle oppervlakteroest... Ook werden de wielkasten alvast behandeld met RX10. Ik was er al gauw uit dat ik hem geschakeld wilde hebben en niet automaat. Dit wilde ik voor de invoer klaar hebben, zodat deze zonder problemen als geschakeld op kenteken kwam... Automaat met koppeling en mijn eigen chauffeuse : Tijdens die werkzaamheden had ik de tijd voor andere zaken, zoals het laten passiveren van verweerde onderdelen En daarna kon ik aan de slag: schuren, schuren en nog eens schuren... In tussentijd was ook het volgende al geregeld (before & after): Spuitklaar maken: Alles voorbereiden, zodat de spuiter zijn werk goed kan doen... En de spuiter heeft er mooi werk op gedaan! De wederopbouw Toen kon alles weer inelkaar gepuzzeld worden. Nog ff doublechecken voor de RDW-keuring En toen was het NL kenteken binnen en mocht ik er mee rijden Toen de lak hard was, werden bepaalde plekken nog ff gepolijst: En natuurlijk moest ie met zn buik op de grond samen met een setje ATS Classics. Had ik nog van mn ex-Golfje... Ook werd ie weer wat royaler afgesteld... Cheap-ass verlaging: Die vent ligt nog steeds in mn kofferruimte Toenwilde ik er nog een sportuitlaatje onder: Supersprint gr.A met CSC 4-2-1 spruitstuk, en een ietwat langer pijpje achter de Supersprint einddemder... En de GLS-stripings er op... Samen met de witte knippers. En zo heb ik 2005 en 2006 rond getuft: Plannen voor dit jaar: Ja, ze worden nog eerst opgeknapt ja Verder komt de toerenteller er nog in en dan ist eerst weer gedaan... Heb namelijk nog genoeg uitgaven aan de rode Jetta1 en de Golf1 __________________________________________________ _________ In case of an update... I'll keep you informed |
#2
|
||||
|
||||
topwagen
__________________
Passat 35i 1989 |
#3
|
||||
|
||||
Mooi verslag Arjan en idd een hele dikke Jetta geworden!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#4
|
||||
|
||||
|
#5
|
||||
|
||||
Topauto, goed gemaakt! Maareh:
Quote:
deze Jetta is toch nog steeds automaat, of vergis ik me? Quote:
En ja, hoe vorderen de werkzaamheden aan de lidogroene Golf LS Automatic? Is al lang geleden dat we daarover nog eens wat hebben gelezen op dit forum.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#6
|
||||
|
||||
Ziet er zeer netjes uit, succes met de projecten...
________________ MK1 VW haaksbergen |
#7
|
|||
|
|||
Leuke wagen, succes er verder mee.
__________________
Golf2 gti vr6 edition blue Golf2 gti 20vt edition blue Golf6 gti R |
#8
|
||||
|
||||
Prachtbak, schitterende kleur!
__________________
Ex-eigenaar van de NZ-raket! |
#9
|
||||
|
||||
Zeker een mooie auto!!!!
Maare......gooi die bbs'sen maar in de metaalbak! Die ats'sen staan Über!!!!
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#10
|
|||
|
|||
Echt helemaal super dit, zou idd zoals Jettaracing al zegt de ats eronder houden.
BBS is zo afgezaagd alweer. Ats is tijdloos. |
#11
|
|||
|
|||
niks mis met bbs ..blijfd een super wiel .....tyd loos
|
#12
|
||||
|
||||
Heel mooie wagen. Die man die op de foto aan het poetsen is,is dat je spuiter? Volgens mij ken ik hem en werkt hij bij een schadeherstelbedrijf in de stad Grunn.
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Nooit een km in gereden als automaat zit een 5-bak achter (FM) Quote:
Zal binnenkort even een project topic aanmaken Wegens meerdere omstandigheden is dit project nog niet echt gevorderd... Daarom is de swallow-tail van m'n zus ook nog niet af |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Sinds kort werkt ie in groningen jah |
#15
|
||||
|
||||
Leuk om zo de foto's te zien. Ziet er goed uit!
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
BBSen zijn inderdaad op elke straatoek te zien helaas, maar ik wilde een keer een andere velg onder deze auto proberen... Deze kon ik schappelijk kopen en dan is de keus gauw gemaakt. |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
oke, ik vroeg het me alleen maar af vanwege deze foto: is dus nog een foto van voor de werkzaamheden.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 17-03-2007 at 00:30. |
#18
|
||||
|
||||
Echt een prachtig ding
|
#19
|
||||
|
||||
In een woord SUPER maar dat wist je vast al . Toch maar voor bbs gekozen ben benieuwd wat de kleur daar van word gaat ook wel goed komen mooi man
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Begrijpelijk, maar dit is nog een foto van tijdens de aankoop... Staat er ook bij Zal komend seizoen eens nieuw interieurfoto's maken. BTW: Dankzij Menace ben ik destijds via Ebay nog aan een groene pookhoes gekomen Deze zat uiteraard niet op de automaatpook |