#1
|
|||
|
|||
Lasvraag
Hallo,
Ik ben bezig met het restaureren van een Kevertje. Het lassen wil alleen nog niet echt lukken. Enige tijd terug heb ik een lascursus gevolgd, maar het gaat nog niet echt lekker. Veel problemen ook bij het proplassen van de nieuwe bodemplaten. Ben er ook nog niet volledig uit of ik vervolgens wel wil beginnen aan het lassen van de carroserie. Dus eventuele aanbidingen ben ik ook in geintresseerd. Is er iemand die misschien in de gelegenheid is een keer te komen kijken, wat ik precies verkeerd doe. Ik werk met een cebora migapparaat. Ik kom uit de omgeving Den Haag. Uiteraard krijg je een lekker kratje bier mee naar huis voor je hulp. Alvast bedankt |
#2
|
||||
|
||||
zitten in en rond denhaag heel wat goede lassers hier.. (nee niet in delft ) ze zullen zo wel reageren
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#3
|
||||
|
||||
Kijk, dat is nou een echte leuke vraag, zeker met een kratje bier in het vooruitzicht. Helaas ben ik ook niet uit die omgeving, maar zoals Jaap zegt: er zullen zich vast mensen melden.
__________________
Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
Jammer dat het zo ver weg is ......kratje bier
__________________
16vt ombouw naar haldex, bijna klaar |
#5
|
|||
|
|||
Ik zou er wel erg mee geholpen zijn ja.
Grappig trouwens om te zien dat iedereen hier van verschillende vw's houd. Ben altijd al een fan geweest van een golf 1. Wel gaaf om te zien dat anderen dit ook super vinden. |
#6
|
||||
|
||||
En heeft is het inmiddels geregeld?
__________________
I love airride. |
#7
|
||||
|
||||
Hoi tommie,
Misschien kun je even neerzetten wat je precies doet Misschien dat iemand zo zegt wat je precies fout doet. Kun je je kratje bier zelf opdrinken Je hebt dit apparaat? Cebora 155 Zelf zet ik hem altijd op draadtoevoer 4, en ampere op 3 a 4 (beetje afhankelijk van de plaatdikte) Gastoevoer moet je op 8 zetten als je 0,8mm draad hebt en op 6 als je 0,6 hebt, maar dit heb je als het goed is op de cursus gekregen Heb je het plaatwerk goed schoon en verf/vetvrij? Klem je de te lassen delen goed op elkaar? 1mm ruimte is al te veel
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#8
|
|||
|
|||
Ja ik heb inderdaad die lasmachine. Ik heb zelf al verschillende instellingen geprobeerd.
Maar jij gebruikt dus draad 4, stroom 3a 4 en dan een seconde of 2, 3 bij het proplassen? Heb jij bij deze instelling nooit last van half opgevulde proplasjes? Ps het plaatmateriaal is inderdaad volledig schoon. Ik ga volgende week weer naar mijn wagen, dus dan ga ik het weer proberen. Alvast bedankt |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Als de gaatjes maar half gevult zijn moet je net wat langer vasthouden. Hoeveel sec ik dat doe weet ik niet, gaat op gevoel. Heb je al wat geoefend op los plaatwerk? Gewoon stukjes uit knippen en op de werkbank knutselen en met verschillende standen proberen. Ze zijn niet allemaal perfect en bij sommige zie je alweer roest (paar weken ervoor gedaan). Maar zoals ik al zei; oefening baart kinde... euhm kunst.
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#11
|
|||
|
|||
Hoi, ik ben zelf bezig met een type 3 vw (ponton fastback) met wat laswerk. Ik heb een "expert" erbij gehaald en die heeft het laswerk te duur (mijn mening) ingeschat. Ik echter wel dat het toch goedkoper kan. Zelf lassen kan ik niet maar wie weet een goede lasser (regio Arnhem). Heeft niet direct haast maar wil wel kijken of het goedkoper kan.
Een paar foto's: Gr Dean |
#12
|
||||
|
||||
Wat voor bedrag heeft hij gezegt dan? Dat maakt het misschien handige
Zo te zien is het wel even flink werken, je komt altijd meer tegen. Ze zeggen ook wel; doe de zichtbare roest x10, dan heb je de werkelijke hoeveelheid. Alles is te maken uiteraard en het goedkoopste is toch echt zelf lassen. Alles valt te leren, evenals lopen, fietsen en autorijden
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#13
|
|||
|
|||
nou hij schatte het bedrag op ongeveer 2000 euro laswerk zonder het huisje eraf te halen. als dat een redelijk bedrag is dan prima maar wel het ff checken zeg maar
gr |
#14
|
||||
|
||||
Ligt er natuurlijk aan of jij alles wegslijpt en voor behandeld en de nieuwe plaatdelen op maat maakt. Of dat hij met vlakke plaat moet beginnen en alles op maat moet gaan maken.
Wat heb je precies afgesproken (een vriend van mij heeft laatst mijn achterklep + alle wielkasten + antenne gat dicht gelast voor 100 euro). |
#15
|
||||
|
||||
De proplassen kan je ook gewoon met de normale las stand doen,
Je weet zelf wel waneer je het gat netjes vol gelast hebt.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Afgesproken is dat alles netjes eruit ziet dat wil zeggen dat alles netjes wordt uigesneden en op maat wordt gemaakt. Geen laswerk met plaatwerk er overheen plaatsen. Kan die vriend van jou niet lassen aan mijn auto? |
#17
|
||||
|
||||
Laswerk is altijd welkom, helaas voor jullie wel in Limburg.
2000 euro is inderdaad veel geld, als je bij een beun gaat tenminste. Het is natuurlijk hobby en dat moet het ook blijven !!
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#18
|
|||
|
|||
maar het is welkom dan? kan de auto ook brengen...
|
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Dat kan ook, maar dat zal dan wel pas in het najaar zijn. Groeten Ralph.
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#20
|
||||
|
||||
@ Dean, ik zal hem eens vragen. Het is een huisgenoot van mij. Zijn vader heeft een Harley garage. Daar werkt hij veel en al lang. Kan daarom echt goed lassen. Als je voor woensdag niks van mij gehoord hebt, pb mij dan even als geheugensteuntje!
|