|
|||
|
|||
afslaan motor 1.6
Hallo,
Probleempje: bij een Golf 1.6 uit bj 1990 slaat de motor regelmatig af als het toerental ineens daalt: Bv bij het afremmen van 80 km naar(bv) 10 km/per uur. Dit bij ingetrapte koppeling omdat dan het toerental snel daalt. Starten gaat daarna probleemloos. Koude en warme start gaat ook prima. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Te mager afgesteld ivm Co2 meting? ?? Graag uw mening... |
|
||||
|
||||
Is dit z'n wel bekende PN motor? Carberateurs gaan daar vaak van kapot.
|
|
|||
|
|||
Quote:
De auto is van 5-90. 51 kw K6 dus, niet snel, wel lekker soepel. |
|
||||
|
||||
Quote:
je moet ook even naar de motorcode kijken, of het misschien een zogenaamde "PN" blok is.
|
|||
|
|||
Quote:
Ha René, Waar kan ik die code vinden? |
|
||||
|
||||
Quote:
Hallo Peter, net als bij de blokken van je Einsers, dus op het blok, net onder de aansluiting met de cilinderkop, achter de stroomverdeler. Maar als het goed is zit er ook nog een sticker geplakt op het achterste plaatstuk in de kofferbak, daarop staat ook die code.
|
|||
|
|||
Quote:
Ik zal morgen eens gaan kijken. En als het zo'n code betreft? Wat is er specifiek aan die types? |
|
||||
|
||||
Wat bedoel je met "specifiek"?
|
|||
|
|||
Quote:
Wat is specifiek aan die PN motor? Ik bedoel, hebben deze types vaker storingen? |
|
||||
|
||||
Daar moet ik helaas passen, weet ik ook niet, spijt me.
|
|||
|
|||
Quote:
Wellicht een zwakker punt in de constructie, of voortijdige slijtage... Ik zal me er nog eens over buigen. Thanx in ieder geval. |
|
|||
|
|||
PN-blokken hebben een carburateur en voetpakking die nogal eens wat problemen willen geven. Ikzelf heb ook een PN sinds kort, maar nog geen problemen gehad met de carb gelukkig.
|
|
||||
|
||||
had hetzelfde probleem, ook een 1.6 (ff kijken of het PN is)
heb gewoon een nieuwe verdeelkap en rotor erin gezet (+- 15 eu bij Brezan) en weg zijn de problemen |
|
||||
|
||||
51 kW is een PN met een 2EE carburateur
53 kW is een RF met een 2E2 carburateur |
|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt voor de tip! |