Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-02-2007, 20:39
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default afslaan motor 1.6

Hallo,

Probleempje: bij een Golf 1.6 uit bj 1990 slaat de motor regelmatig af als het toerental ineens daalt: Bv bij het afremmen van 80 km naar(bv) 10 km/per uur. Dit bij ingetrapte koppeling omdat dan het toerental snel daalt.
Starten gaat daarna probleemloos. Koude en warme start gaat ook prima. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Te mager afgesteld ivm Co2 meting? ?? Graag uw mening...
Reply With Quote
  #2  
Old 14-02-2007, 20:46
vw dennis's Avatar
vw dennis vw dennis is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,313
Default

Is dit z'n wel bekende PN motor? Carberateurs gaan daar vaak van kapot.
Reply With Quote
  #3  
Old 14-02-2007, 20:55
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Quote:
Originally Posted by vw dennis
Is dit z'n wel bekende PN motor? Carberateurs gaan daar vaak van kapot.

De auto is van 5-90. 51 kw K6 dus, niet snel, wel lekker soepel.
Reply With Quote
  #4  
Old 14-02-2007, 20:59
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Quote:
Originally Posted by silbergti
De auto is van 5-90. 51 kw K6 dus, niet snel, wel lekker soepel.


je moet ook even naar de motorcode kijken, of het misschien een zogenaamde "PN" blok is.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #5  
Old 14-02-2007, 21:34
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Quote:
Originally Posted by Type 17
je moet ook even naar de motorcode kijken, of het misschien een zogenaamde "PN" blok is.

Ha René,

Waar kan ik die code vinden?
Reply With Quote
  #6  
Old 14-02-2007, 21:43
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Quote:
Originally Posted by silbergti
Ha René,

Waar kan ik die code vinden?


Hallo Peter,

net als bij de blokken van je Einsers, dus op het blok, net onder de aansluiting met de cilinderkop, achter de stroomverdeler. Maar als het goed is zit er ook nog een sticker geplakt op het achterste plaatstuk in de kofferbak, daarop staat ook die code.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #7  
Old 14-02-2007, 21:50
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Quote:
Originally Posted by Type 17
Hallo Peter,

net als bij de blokken van je Einsers, dus op het blok, net onder de aansluiting met de cilinderkop, achter de stroomverdeler. Maar als het goed is zit er ook nog een sticker geplakt op het achterste plaatstuk in de kofferbak, daarop staat ook die code.

Ik zal morgen eens gaan kijken. En als het zo'n code betreft? Wat is er specifiek aan die types?
Reply With Quote
  #8  
Old 14-02-2007, 21:55
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Wat bedoel je met "specifiek"?
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #9  
Old 14-02-2007, 21:58
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Quote:
Originally Posted by Type 17
Wat bedoel je met "specifiek"?

Wat is specifiek aan die PN motor? Ik bedoel, hebben deze types vaker storingen?
Reply With Quote
  #10  
Old 14-02-2007, 22:00
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Daar moet ik helaas passen, weet ik ook niet, spijt me.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #11  
Old 14-02-2007, 22:10
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Quote:
Originally Posted by Type 17
Daar moet ik helaas passen, weet ik ook niet, spijt me.

Wellicht een zwakker punt in de constructie, of voortijdige slijtage... Ik zal me er nog eens over buigen. Thanx in ieder geval.
Reply With Quote
  #12  
Old 14-02-2007, 22:20
ROO ROO is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 287
Default

PN-blokken hebben een carburateur en voetpakking die nogal eens wat problemen willen geven. Ikzelf heb ook een PN sinds kort, maar nog geen problemen gehad met de carb gelukkig.
Reply With Quote
  #13  
Old 17-02-2007, 11:01
Lolobal's Avatar
Lolobal Lolobal is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 71
Default

had hetzelfde probleem, ook een 1.6 (ff kijken of het PN is)

heb gewoon een nieuwe verdeelkap en rotor erin gezet (+- 15 eu bij Brezan) en weg zijn de problemen
Reply With Quote
  #14  
Old 17-02-2007, 11:03
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

51 kW is een PN met een 2EE carburateur
53 kW is een RF met een 2E2 carburateur
Reply With Quote
  #15  
Old 18-02-2007, 21:25
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
51 kW is een PN met een 2EE carburateur
53 kW is een RF met een 2E2 carburateur

Bedankt voor de tip!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum