#1
|
|||
|
|||
mayonaise onder de olievuldop
Vanavond kwam ik er achter dat er van die dikke gelige smurrie onder mijn olievuldop zit. Balen dus. Overigens heb ik wel wat koelvloeistofversies maar niet echt alarmerend. Ik heb met de zoekfunctie al gezocht en daaruit opgemaakt dat er 2 mogelijke opties zijn.
1. Koppakking naar de haaien 2. Door veel korte ritjes gewoonweg water met olie vermengd. (dit zou goed kunnen omdat ik de laatste 4000 km eigenlijk alleen maar hele korte stukjes heb gereden) Nu is mijn vraag of het kwaad kan om eens een lekker stuk snelweg te rijden om te kijken of het inderdaad aan de korte stukjes ligt. Mocht de koppakking toch kapot zijn loop ik dan niet het risico de boel helemaal in de soep te draaien? het gaat overigens om een 1.6 uit 1991 met bijna 2 ton op de teller. |
#2
|
||||
|
||||
ik gok op sludge.....komt idd door korte afstandjes rijden...condens dat zit vermengt met olie meende ik
maar je hebt wel koelvloeistofverlies....hoeveel? en wat is de kleur van je koelvloeistof?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
|||
|
|||
Koelvloeistof is ca 2cm onder het minimum gedaald. Kleur van de vloeistof is helder blauw.
|
#4
|
||||
|
||||
begin eerst maar eens met het verversen van je olie en je oliefilter. Gebruik aub goede olie, geen bocht van de supermarkt. Rij de komende tijd je motor GOED !! warm, en kijk of het terug keert.
Koelvloeistof verlies, wat noem jij niet alarmerend? Ken mensen die 1 liter per maand normaalste zaak van de wereld vinden
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#5
|
|||
|
|||
Niet alarmerend vind ik 2cm in ca 3000 km.
|
#6
|
||||
|
||||
Dat is al bijna van max naar min.... dus dat is redelijk aan de hoge kant binnen 3000 kilometer.....
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |