|
||||
|
||||
olie zoemer blijft gaan
snap er niks van de olie is goed op peil de stekkers zitten goed maar de zoemer blijft afgaan van de type 2 het is een 1800 8 kleppert.
iemand enig idee??? gr Alvin
|
||||
|
||||
Andere sensor(en) proberen. Ik heb ook eens een draadbreuk gehad.
Ook het L-vormige printje voor de oliedruk wil het weleens begeven. Is los te vervangen.
|
||||
|
||||
klootding , heb helemaal geen zin om te zoeken ernaar.
maarja moet maar. golf kopuh?
|
||||
|
||||
Radio harder zetten....
|
|
||||
|
||||
van mij is dit verholpen geweest met een nieuwe radiator te steken
wat dit er mee te maken had weet ik ook wel niet het geluidje is weg en kan terug met een gerust hard rondcruisen
|
||||
|
||||
gewoon andere tellerbak proberen, als ut euvel blijft dan is het kabelbreuk...
|
||||
|
||||
Quote:
als je olie te warm wordt is het ook dunner en bouw je minder makkelijk druk op waarschijnlijk
|
||||
|
||||
Quote:
zit er niet in, wordt er toch uit gejat. teller kan ik es proberen , hij doet het als ie ook koud is. radiateur heeft denk ik niets met olie te maken?
|
|||
|
|||
Oliedruk meter er opzetten,als die goed is[de druk] dan is hetwss.de zender bij het oliefilter
of een draadbreuk |
|
||||
|
||||
Optie 1 (en makkelijkste, want die ligt vast wel op de plank)
- tellerbak vervangen (om de printplaat uit te sluiten) Optie 2 - Verzeker jezelf ervan dat je echt genoeg oliedruk hebt (en het dus puur een probleem van draadboom/regeleenheid is) - leg de draad naar de ene sensor aan massa, en de ander juist niet - druk een stukkie kauwgom tussen de zoemer (km teller uitelkaar slopen) - cruise away (optie 2 : been there, done that maar uiteindelijk toch ooit eens optie 1 uitgevoerd).
|
|
|||
|
|||
bij mij was alles goed. sensors print in tellerbak en kabels!
oliepomp vervangen en klaar!! zoemer gaat af bij te lage oliedruk, dus kan je pomp ook wezen! |
|
||||
|
||||
Hoeft inderdaad niet altijd een kabelbreuk te zijn. Zou je oliedruk even proberen te meten
|
|
|||
|
|||
Eerst van het ergste uitgaan,de oliepomp
|