Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-01-2007, 22:24
bluewather bluewather is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 5
Send a message via AIM to bluewather Send a message via MSN to bluewather
Default wie kan mij helpen aan 2h bedradingschema

hallo allemaal ,

ik heb een probleem met mijn golf namelijk ,dat hij zich zelf uitschakeld na een tijdje stationair gelopen te hebben zodat de temperatuur net even over het midden is van de meter ,ik zelf denk aan de zender die boven aan de kleppendeksel zit gemonteerd ,daar moet een zwarte draad aan zitten ,maar helaas pindakaas zit bij mij en de zender niet en de draad ook niet ,heb dan inmiddels een zender gekregen ,maar zoek nu de draad.komt waarschijnlijk doordat hij verbouwd is naar een 2h voordien een jh motor .
wie kan mij helpen aan de bedradingschema van zo,n 2h
Reply With Quote
  #2  
Old 21-01-2007, 11:50
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Op je kleppendeksel zit de thermoschakelaar voor de naloop van de koelluchtventilator. Oftewel als je je auto parkeert en de motor afzet dan blijft bij een te warme motor je ventilator ff nalopen.
De behuizing van deze sensor is massa en de aansluitdraad is zwart/bruin en deze komt vanaf de radiatorfan control unit.
Ik geloof niet dat het wat te maken heeft met het afslaan van de motor. De motor wordt aangestuurd door de computer en de thermoschakelaar heeft niks te maken met de computer.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #3  
Old 21-01-2007, 15:52
Tommy_cc_'s Avatar
Tommy_cc_ Tommy_cc_ is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 145
Default

http://www.petrunko.aaanet.ru/heynes/volks.htm

een of andere gast die veel haynes manuals heeft ingescand en host.. gebruik van maken zeg ik! net schrikken van alle vage symbolen, de manuals zijn zoals altijd in het nederlands.

hoop dat je er wat aan hebt.
gr tom
__________________
Einzer eingezatst!!
Reply With Quote
  #4  
Old 21-01-2007, 20:33
bluewather bluewather is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 5
Send a message via AIM to bluewather Send a message via MSN to bluewather
Default alvast bedankt ,vraagje

heel erg bedankt voor je al gegeven info jeff

wat zou het dan kunnen zijn ??ik heb een thermostaat vervangen alle onstekingsmateriaalen op de moduul na !! dus ook de bobine ,het is echt na stationair draaien van 20 min of bij warm weer en dan na gereden te hebben van een lang eind ,even stil te gaan staan voor stoplicht of in de file staan ,slaat ook echt ineens uit even wachten van 1 minuutje en start weer gewoon .
Reply With Quote
  #5  
Old 21-01-2007, 21:26
bluewather bluewather is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 5
Send a message via AIM to bluewather Send a message via MSN to bluewather
Default zal jeroen mailen

jeff heb je raad opgevolgd en hoop dat jeroen me wat laat weten ,desnoods maar naar hem toe ,het is gewoon zonde na het werk wat ik er zelf aangehad heb .
Reply With Quote
  #6  
Old 27-01-2007, 00:41
bluewather bluewather is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 5
Send a message via AIM to bluewather Send a message via MSN to bluewather
Default

helaas heb geen reactie gekregen van jeroen van bolku tunning ,heb ook op z,n website gereageerd !!!jammer ,misschien komt het na dit schrijven nog en anders weet ik het effies niet!!!
Reply With Quote
  #7  
Old 27-01-2007, 08:18
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Grote kans dat het in je contactslot zit of in de module van de ontsteking.
Reply With Quote
  #8  
Old 28-01-2007, 11:46
bluewather bluewather is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 5
Send a message via AIM to bluewather Send a message via MSN to bluewather
Default

Ha Ron , ik weet het niet meer dus alle info is welkom ,maar wat ik me afvraag is het volgende waarom gebeurd dit met bijv de module dan pas als hij stationair draaid en de auto goed warm is ,want een rit van 234 kilometer achter elkaar rijden geeft bijvoorbeeld geen probleem ,alleen wanneer ik in zo,n rit moet stoppen en langere tijd voor een verkeerslicht moet wachten dus echt 7 a 8 minuten of als ik ineen file terecht kom en hier langere tijd stap voets moet rijden en stil staan.
verders als de auto voor het eerst start s,morgens en laat hem stationair draaien dan duurd dit zo,n 25 minuten voor het begint .afslaan even wachten kleine minuut en weer gewoon starten of dat er niets is gebeurd.
Ron als je dit nog leest laat het maar horen hoe jij er over denkt .Overigens is de klacht zomers eerder aan de hand dan nu ,want ik merk er nu bijvoorbeeld niets van met gewoon gebruik ,behalve als ik het echt ga uit proberen door expres die temperatuur tehalen namelijk iets over het midden van de temperatuurmeter op dashboard.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum