#1
|
||||
|
||||
SOUNDPIPE, jah oder nein?
Daar was ik weer....
Tja, de looks van mijn Sebring 114mm zijn cool, maar ik had wel wat meer geluid verwacht.... M.a.w. hij is mij nog véél te stil! Nu denk ik eraan m'n middendemper te vervangen door een loze pijp.... Hebben jullie ervaring met een tussendemper-vervanger, oftewel een 'soundpipe'? (het gaat dus om een 2.0 8V motorblok) Let me know! Ook hoor ik verschillende verhalen, wat betreft de APK-keuring; mag het nou wel of niet voor de APK? Ik hoor het wel! Greetz Vento Vice
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#2
|
||||
|
||||
APK: de uitlaat moet van voren tot achter gasdicht zijn.
Dus het aantal decibellen heeft daar helemaal niks mee van doen. Een loze pijp is het voordeligste. Maar wie moeten er allemaal mee en wat voor afstanden rij je met die auto? Dat moet je jezelf even goed afvragen. Op weg naar Frankrijk o.i.d. moet ook prettig zijn! |
#3
|
||||
|
||||
Toen ik een paar jaar gelden een andere uitlaat onder m'n VR6 deed vond ik het geluid eerst ook tegen vallen.
Het ging toen ook om een Sebring sound-pipe ,de midden demper eruit en een andere eind pot eronder. De garage-eigenaar waar we de boel eronder gezet hebben zei toen dat ik eerst maar eens 1000km moest rijden en dat dan die "sound" vanzelf wel komt......... En hij had gelijk........de roffel in de uitlaat begon steeds mooier te klinken......... Dus ik zou zeggen...zondag de tank vol benzine en rije....rije...rije....
__________________
Voorzitter't Team VW-Speed.nl My Project : http://www.volksforum.com/forum/sho...5&highlight=ABT |
#4
|
||||
|
||||
Dat is altijd zo...uitlaat miet goed infikken!!!
Dus flink het gas er op!! Apk;als de co waarde maar goed is+gasdicht,je hoeft zelfs geen catalysator te hebben,allen zolang de co goed blijft!!
__________________
Murdock...I love when a plan comes together |
#5
|
||||
|
||||
Mijn geluid ging door de middendemper, van iets meer als normaal, naar veel te veel. Geen pretje als ik 100 op de snelweg rijd. En dat dan nog voor een 1.3
Maar als je meer geluid wilt, helpt het dus zeker |
#6
|
||||
|
||||
Je hebt er niet zomaar één gevonden...
FF een UPDATE:
Het vinden van zo'n ding is nog niet zo makkelijk! Ik ben er al een maandje mee zoet... (veel tijd verspild met wachten op NIETS!) Namelijk: Na eerst ééntje particulier te hebben gevonden, (...was al betaald, maar ging niet door, want er was opeens iemand overheen gereden...) ééntje bij de VW-shop/ Street-performance (K*T-service!) besteld te hebben, (...was al betaald, maar ging niet door, want de fabrikant was failliet...) nog eens geprobeert bij NL-Power, (...€ 50,-, maar niet op voorraad en alleen onder rembours Ã* € 17,75 extra...) heb ik er EINDELIJK ééntje kunnen bestellen, die óók nog eens op voorraad is, bij MEIJERS TUNING in Rijssen (goede service!) Hij had er in eerste instantie één van pisbakkenstaal voor € 39,50 op de site; deze bleek ook al niet meer leverbaar , maar als het goed is heb ik er binnenkort tòch ééntje (óók) van Sebring van RVS; toegestuurd voor in totaal € 65,- (terwijl-ie op de Sebring-site € 75,- exclusief verzenden staat, netjes!) Ik wilde dit bedrijf ff een veer in de r**t steken, ook al heb ik 'm nog niet ècht in huis... Kan de Vento mss eindelijk eens gasdicht gekeurd worden, binnenkort?! Greetz Vento Vice
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 19-02-2007 at 12:13. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Same Here. Toen ik hem er net op had hoorde ik geen verschil met de originele. 1000Km verder en een warme uitlaat, maakt hij me eigenlijk voor de lange stukken iets teveel geluid.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#8
|
||||
|
||||
stilte voor de storm...(?)
Ik ben al 1500 km verder met alleen de einddemper, maar er is nog weinig verschil met origineel. Het enige wat ik hoor met "gassen", is het open luchtfilter...
Ik wacht 't wel af! Is het teveel herrie, dan maar de radio wat harder of anders alsnog een middendemper....
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#9
|
||||
|
||||
Ik had op mijn 1.8 gti een ander spruitstuk 4 in 1 (of hoe heet dat) en dan een rechte pijp naar achteren naar de einddemper (sebring 2x90 rond).
Ik vond het helemaal tegek, maar oom agent vond van niet, bekeuring van 180 gulden en kentekenbewijs ingenomen en die kreeg ik pas weer als er een demper tussen zat. Later bleek dat ik maar 2 decibel teveel had, na controle. Ik heb er zelf de krant mee gehaald(2 plaatselijke dagbladen). René (tiefleger) |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
"Maar 2dB teveel"?! Elke dB erbij, betekent een verdubbeling van de geluidsdruk! Dus 2 dB meer is 4 keer meer geluidsdruk, dan toegestaan!
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Elke 3dB is verdubbeling...
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! |
#12
|
||||
|
||||
De klok en de klepel....
__________________
I love airride. |