#1
|
|||
|
|||
Hoeveel CO uitstoot tijdens de APK voor blok zonder motorcode ??
Ik wil mijn Polo1 voor de APK hebben.
Ik dacht dat ie in April af was gelopen, maar dat bleek April vorig jaar te zijn..... Ondertussen wel mooi rondgestuiterd in dat ding !! Maar nu zijn we aan het afstellen geweest. (dubbele carburateurs) om de CO uitstoot onder de 1,5% te krijgen... dat valt niet mee!! tot 2% lukt wel, maar veel lager slaat ie af... Maar nu hoorde ik gisteren dat je een uitstoot mag hebben van 3,5% als er geen motorcode op het blok staat ??? Wie heeft hier ervaring mee??? ps ik heb geen vacuummeter o.i.d. om de motor af te stellen.... anders was het waarschijnlijk geen probleem geweest... |
#2
|
||||
|
||||
Mijn Polo 1 die ik ooit had werd gekeurd bij een kennis .
Die zei altijd dat de CO voor oude gebakkies ( letterlijke woorden ) best hoog mocht staan omdat ze naar de maatstaven van die tijd afgesteld mochten staan Dat is een jaar of 3 terug nog zo geweest .. geen idee hoe dat veranderd is . Zelfs ooit een steekproef op de 1100 met dubbele Webers . And trust me : die stond alleen afgesteld van hoe snel zit ik op de 80 per uur . Stoplichtracer pur sang Dus een uitstoot waar het Kyoto verdrag de hik van zou krijgen . |
#3
|
||||
|
||||
CO waarde die je in de vraagbaak terug vind zijn waarden die NIET overeenkomen met de APK eisen.
APK eis is niet motorcode afhankelijk, is gewoon 'benzine + jaartal' = max zus en zoveel (gloof ik).. en dan nog: een HA (900cc) of een HH (1300cc) zullen niet veel verschillen qua toegelaten co..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#4
|
||||
|
||||
ik zou me er niet te druk om maken.. en anders naar een "beun" gaan.. tis maar ff voor het "papiertje"... (weet hier een in de buurt... we kregen toen een peepshow met APK afgeleverd.. maar remmen waren niet veilig, helft van de verlichting deed het niet, en denk maar niet dat dat ding aan een CO-apparaat heeft gehangen...., ze zijn er dus....)
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#5
|
||||
|
||||
btw, Serge doet synchroon(schrijf ik het goed?) afstelling.. dat bedoel je toch? en vraag niet de hoofdprijs... (ik kan het weten.. nogmaals dank Serge )
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#6
|
||||
|
||||
mijne heeft ook nog nooit CO gehad.... leuk adresje...
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#7
|
||||
|
||||
Ik kreeg mijn 1.8 op dubbele Webers ook altijd vlot door de APK....dus de lat kan nooit hoog (of juist laag?) gelegen hebben. Zal t morgen wel eens navragen bij het bedrijf waar ik m altijd liet keuren.
__________________
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
webers KUNNEN ook gewoon een goed CO percentage hebben hoor,..
hoeft geen probl. te zijn..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#9
|
||||
|
||||
kortom... even laten stellen met vacuummeters voor als je alle zekerheid wilt...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#10
|
||||
|
||||
FF gezocht, zit er dus dik in dat je idd aan de 1.5% regel moet houden. Voor zover ik begrijp kom je in aanmerking voor 2,5% als er op je kenteken niets aangegeven staat, dus niets te maken met motorcode (is mijn uitleg dan hoor....)
CO uitstoot: naar kenteken geen vermelding = max 2,5% (ook voor oldtimers <1974) K6 = max 1,5% CO U9 = max 0,5% CO
__________________
Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
2,5% dus, want K6 staat pas vanaf halverwege jaren 80.
en polo 1 liep tot 1981 :-) er staat niets over Co uitstoot op de papieren van al mijn Pre 1986 polo's.. zelfs geen motorcode ofzo
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#12
|
||||
|
||||
2,5% lijkt mij dan ook idd... maar zouden ze daar moeilijk over doen? stel het was 2,8%?
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
En niet alleen op die van jouw...
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Bij steekproef wel ! Maar met goed afgestelde webers ( dus ook met juiste sproeierbezetting etc. ) moet CO waarde idd met gemak gehaald kunnen worden.
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * |
#15
|
||||
|
||||
welke steekproef, kans 1 op 10.000..? *aant afkloppe*
en er zal wel marge op zitten toch? zeg je gewoon dat de omstandigheden uitermate slecht zijn bij de meting.. ofzo Lijkt me met een beetje leuk verhaal en fatsoen wel aan te ontkomen...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#16
|
||||
|
||||
Dat dacht je Tommy....NOT dus he
en steekproeven komen echt regelmatig voor.
__________________
Quote:
|
#17
|
||||
|
||||
m'n broertje 2 jaar achter elkaar. ikzelf nog nooit
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#18
|
||||
|
||||
hmmz.. nok nok nok...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#19
|
||||
|
||||
Tommert: Waarom ben je aan het afkloppen?
Steekproef is nix erger dan een apk keuring hoor.. En daarbij: het garage bedrijf zal harder afkloppen als jij.. What's the worst that could happen? 1) jouw auto word afgekeurd (op weet ik veel,.. vocht in de koplamp) 2) het garage bedrijf heeft al vaker een 'opmerking' gehad en raakt zijn APK keurings-bla kwijt, gaat vervolgens failliet (want 80% van de inkomsten komen uit de APK keuringen + de apk verwante reparaties) mmm. Jij laat je auto herkeuren, maar vrouw en kinderen van de apk-garage zitten zonder eten thuis in een koud huis (gas en licht is ook al afgesloten).. dochter lief van 16 moet zich prostitueren, moeder werkt 23 uur per dag in een naai atelier, en pa heeft er nog 3 andere baantjes bij (krantenwijk, beunen en coke-dealen) en dat allemaal door het vocht in jouw koplamp.... Lijkt me juist wel kicken als je een steekproef krijgt: kan je ze zien zweten als ze het niet goed gedaan (zouden) hebben.... Ik stel geen appeltaart of kratbier in het vooruitzicht in geval van goedkeuring.... En toch heb ik mijn two-tonert vorig jaar goedgekeurd gekregen, terwijl ie benzine stond te lekken door de lekke tank.. Ja ECHT
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#20
|
||||
|
||||
Dit gaat nu compleet offtopic, maarja:
De situatie die jij nu schetst, Sjamp, hoewel ietwat overdreven, is inderdaad wel waar. Juist daarin zit een kern van onredelijkheid in het huidige systeem: een klein familiebedrijfje waarin de eigenaar de enige APK keurmeester is zal juist om het 'angsteffect' veeel secuurder keuren dan een of andere kwikfit waar 10 keurmeesters rondlopen en er ook nog eens zo 10 andere gevonden zijn. Zo vloeit mijn inziens uit het huidige keurmeester/steekproef systeem een variabel resultaat: wat eigenlijk absoluut niet zou mogen.
__________________
Quote:
|