Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-01-2007, 14:40
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 312
Default pierburg 2E2 carb afstellen?

Beste forummers, na alles gelezen te hebben via de search functie en ruddies-berlin.de ben ik al wel een stuk wijzer geworden maar sommige zaken van deze carbarateur snap ik nog niet helemaal.

Hij hoort dus 3000 plus minus 200 toeren versneld stationair te draaien.
Hoe lang hoort hij dat te doen?

invloed van het dehnstoff element kan je regelen met een inbusje aan de rechterkant, wat is daarvan de normale stand? Ik heb hem nu helemaal aan de voorkant gezet van het gleufje.

Wat is de invloed van de chokeklepspleet. Deze valt eigenlijk volgens mij alleen in te stellen met een vacuumpompje en een onderdrukmeter en die heb ik niet. Kan een verkeerde instelling er voor zorgen dat ie met koude motor wat verzuipt?

Er zit nog een inbusje aan de rechterkant verbonden met je gashendel, staat deze mss in verbinding met de timing van je automatische choke?

Thanks alvast
Reply With Quote
  #2  
Old 02-05-2011, 12:54
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Hee hallo... heb je na 4 jaar al meer duidelijkheid gekregen??
Wat zijn je bevindingen??
Reply With Quote
  #3  
Old 02-05-2011, 14:05
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Denk dat je lang op antwoord kan wachten
Zijn laatste post is van 2009 en laatste keer hier op de site afgelopen januari
Reply With Quote
  #4  
Old 02-05-2011, 14:10
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Hahaha, dat kan jij goed zien!
Ben zelf met de 2E2 bezig en kan wel mensen gebruiken om over een aantal dingen van de afstelling ideeen uit te wisselen. Maar weet niet of die hier op het Forum zitten... gaat dan voornamelijk om geavanceerde instellingen, niet standaard CO en stat.
Reply With Quote
  #5  
Old 02-05-2011, 17:22
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Hahaha, dat kan jij goed zien!
Ben zelf met de 2E2 bezig en kan wel mensen gebruiken om over een aantal dingen van de afstelling ideeen uit te wisselen. Maar weet niet of die hier op het Forum zitten... gaat dan voornamelijk om geavanceerde instellingen, niet standaard CO en stat.

Mijn 2e2 was ook niet goed, zoals de meeste.

Heb hem gewoon vervangen voor een weber omdat op zo'n pierburg te veel rommel zit. Bij mij was onder andere een pulldowndoos kapot.
Reply With Quote
  #6  
Old 02-05-2011, 18:09
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Valt reuze mee, maar je moet je er echt in verdiepen...
Reply With Quote
  #7  
Old 02-05-2011, 18:26
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Valt reuze mee, maar je moet je er echt in verdiepen...

Hoef me er ook niet in te verdiepen hoor, heb het werkplaatshandboek van volkswagen op me werk zo bij de hand .

Maar het is gewoon niet rendabel als er van alles mis aan is.
-Orgineel kosten namelijk die pulldown doosje 40-50 euro x2
-Wasthermostaat 100 euro en niet meer leverbaar (orgineel)
-Verrijkingsklep koste meen ik ook rond de 80 euro (orgineel)
En dan zit er nog meer rommel op

Natuurlijk kun je naar niet orginele delen kijken.
Reply With Quote
  #8  
Old 07-05-2011, 07:27
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Valt reuze mee hoor, er is heel veel (alles eigenlijk) nog origineel te krijgen. Zeker als je buiten de dealer om gaat. En daarnaast liggen de slopen vol met gebruikte carbs waar bruikbare onderdelen voor 30E per carb opzitten. Ik heb er ook drie via eBay gekocht waar ik onderdelen van blijf gebruiken...
Reply With Quote
  #9  
Old 07-05-2011, 15:34
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Valt reuze mee hoor, er is heel veel (alles eigenlijk) nog origineel te krijgen. Zeker als je buiten de dealer om gaat. En daarnaast liggen de slopen vol met gebruikte carbs waar bruikbare onderdelen voor 30E per carb opzitten. Ik heb er ook drie via eBay gekocht waar ik onderdelen van blijf gebruiken...

Buiten de dealer om zal er wel van alles verkrijgbaar zijn maar gebruikt is er altijd wel risico. Had zelf van 4 carburateurs de desbetreffende pulldownklep gedemonteert, bleken ze alle 4 lek te zijn
Reply With Quote
  #10  
Old 07-05-2011, 18:12
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Pierburg onderdelen lijkt me net zo veel risico als van de dealer... :p
Ik weet juist geen imitatie spul te vinden. Ik verbaas me erover hoeveel er nog te krijgen is. Die pulldown dingen zijn inderdaad een ramp, die gaan heel snel lek. Ik had er twee die herrie maakten omdat ze lucht pakten en een die de druk niet vasthield. Nu moet hij wel heel lek zijn voordat hij niet meer doet wat hij moet doen. Die dingen kosten bij Pierburg 20-30 euro dus die kan je het beste nieuw pakken. Startklep en warmloopregelaar of 3/4 put doos kan je beter tweedehands zoeken, want die zijn onbetaalbaar (130E, 70E, 250E)... Heb je momenteel nog een 2E2 of alles weggedaan of omgebouwd? wat heb je nu?
Reply With Quote
  #11  
Old 07-05-2011, 18:31
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Pierburg onderdelen lijkt me net zo veel risico als van de dealer... :p
Ik weet juist geen imitatie spul te vinden. Ik verbaas me erover hoeveel er nog te krijgen is. Die pulldown dingen zijn inderdaad een ramp, die gaan heel snel lek. Ik had er twee die herrie maakten omdat ze lucht pakten en een die de druk niet vasthield. Nu moet hij wel heel lek zijn voordat hij niet meer doet wat hij moet doen. Die dingen kosten bij Pierburg 20-30 euro dus die kan je het beste nieuw pakken. Startklep en warmloopregelaar of 3/4 put doos kan je beter tweedehands zoeken, want die zijn onbetaalbaar (130E, 70E, 250E)... Heb je momenteel nog een 2E2 of alles weggedaan of omgebouwd? wat heb je nu?

Heb nu nog een 2e2 liggen met die kapotte pulldowndoos welke ik eraf heb gehaald toen ik de weber gemonteerd heb., moet nog kijken wat ik ermee doe.

Die pulldown doosjes had ik bij een crosser gehaald welke ze er voor de crossauto toch afhaalde.
Reply With Quote
  #12  
Old 07-05-2011, 21:14
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Wat voor verschillen merk je tussen de weber en de pierburg? heeft hij alle zelfde functionaliteiten? warmloop, choke, deellast, koudestart verhoging, vollastaanreiking, tweede trap, ...
Reply With Quote
  #13  
Old 07-05-2011, 23:53
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Wat voor verschillen merk je tussen de weber en de pierburg? heeft hij alle zelfde functionaliteiten? warmloop, choke, deellast, koudestart verhoging, vollastaanreiking, tweede trap, ...

Reageert beter op het gas en duidelijk voelbare (en hoorbare brul) tweede trap.

Zit niks geks op, alleen verrijkingsklep en handmatige choke met een pulldowndoosje welke de choke iets open trekt als hij loopt.

Moet zelf nog effe aan de handchoke wennen, vrijdag laat ik hem ook even controleren of deze helemaal optimaal staat afgestelt.

Het is gewoon een hele simpele carb waardoor hij waarschijnlijk ook iets zuiniger loopt.
Reply With Quote
  #14  
Old 08-05-2011, 08:02
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Op wat voor blok zit dit alles en wat kostte die weber je??
Reply With Quote
  #15  
Old 08-05-2011, 09:11
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Op wat voor blok zit dit alles en wat kostte die weber je??

Heb de mijne op een 1800GU zitten, carburateur koste 330 inclusief verzenden vanuit engeland.

Had hem hier besteld, had hem vrijdag avond besteld en dinsdag was hij al binnen.
Reply With Quote
  #16  
Old 08-05-2011, 11:00
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Ik heb zelf ook een GU uit 1986, fijn motortje. De carb is nu perfect afgesteld en ik moet zeggen dat hij dan wel echt lekker loopt. 330 is mij teveel en ik ga liever voor origineel.
Reply With Quote
  #17  
Old 09-05-2011, 16:35
daan1974's Avatar
daan1974 daan1974 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 34
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Ik heb zelf ook een GU uit 1986, fijn motortje. De carb is nu perfect afgesteld en ik moet zeggen dat hij dan wel echt lekker loopt. 330 is mij teveel en ik ga liever voor origineel.


todat voor de 200ste keer je motor uitval,dan ga je opeens heel anders denken ,heb zelf nl ook mezelf een jaar of 2 in de pierburg verdiept ,kwam toch uiteindelijk tot conclusie dat je hem beter weg kan gooien
hopeloos ding ,er zijn zelfs mk2 s op de sloop gegooit door de pierburg .
__________________
op de laptop daan1974

vw mk2 1.8 8v gu weber replacement 86, origneel nl

touran 2007 tdi
Reply With Quote
  #18  
Old 10-05-2011, 08:27
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Kan ik me voorstellen... tot nu toe gaat het aardig en hij loopt als een zonnetje.
Weet er onderhand zoveel van dat bij elk klein hapertje ik meteen weet wat ik moet bijstellen of wat er stuk is.
Reply With Quote
  #19  
Old 12-05-2011, 21:17
Polodee Polodee is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 154
Default

De aanhouder wint... ;-)
__________________
AKA 'Paul'
Reply With Quote
  #20  
Old 13-05-2011, 07:56
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Quote:
Originally Posted by Polodee
De aanhouder wint... ;-)


En of... magoed, mocht iemand er problemen mee hebben - en die zijn er genoeg denk ik zo - ik help graag!!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum