|
||||
|
||||
TD golf 2 in Jetta 1
Afgelopen week iemand geadviseerd om een golf GTD niet te kopen, was wat te duur en hij blijkt hem alleen voor de motor te willen... afblijven dus voor 800 euro waarvan je maar moet afwachten of de motor wel goed is.
Volgens mij kun je beter een 'gaar' blok kopen en die reviseren dan ben je wel ietsje meer kwijt maar dan heb je tenminste een nieuw blok! Mijn vraag voor hem is even, ik meende tenminste dat het niet zo 1:1 past. Hoe gaat een Golf2 TD blok (GTD bijv.) in een jetta1 diesel passen, wat moet aangepast worden. De 5bak moet ook mee in de jetta. Dank alvast, de reakties zal ik doorgeven!
|
||||
|
||||
Wij hebben dit al eens gedaan met een caddy mk1 van m'n zwager ,die is toen van een 16D naar een 16 TD gegaan ( sb motorcode)
In principe zijn de blokken van buiten gelijk ,dus je moet alle motorsteunen en baksteunen overzetten ,alleen bij een 5 bak zul je ook de schakelstangen moeten vervangen voor die van een 5 bak. En de uitlaat zal ook dikker moeten ,en je zal zelf een downpipe moeten maken ,die hebben we toen voor de caddy zelf gemaakt.( je kan die van de td motor wel gebruiken ,alleen moet je dan zelf het deel maken dat onder de auto haaks weer naar achter gaat . Verder is de bekabeling gelijk ,of je moet een motor hebben van na '88 ,dan zijn de stekkers anders ,maar de aansluitingen bijven dan gelijk. Is in principe een makkelijke ombouw ,o ,ja vergeet niet om ook de distibutiekap te vervangen door die van de 16D . Officieel moet de brandstofpomp afstelling ook weer worden afgesteld ,want de pomp steun moet er ook af ,i.v.m de motorsteun . Maar als je de stand van de pomp goed merkt op de pompsteun moet dat geen probleem zijn,gewoon na de montage van de motorsteun de pomp weer op het oude punt weer vastzetten. Er word ook wel veel geadviseerd om de radiateur te vervangen door een grotere ,maar ik heb zelf bij m'n Jetta GTD (mk2) deze vervangen door een kleinere (i.v.m de intercooler) en heb helemaal geen koelproblemen ! Ik hoop jullie hiermee wat te hebben geholpen!
|
||||
|
||||
heb nog wel een goede 1900td voor je met bak
|