|
|||
|
|||
[Golf mk2] Onsteking afstellen.
Bij mijn golf is alles los geweest en wil nu niet aanslaan. Ik las dat het heel goed aan de onsteking kan liggen die opnieuw afgesteld moet worden.
Ik lees hier op het forum en in mijn boekje dat je het gewoon af moet stellen met het merkteken op het vliegwiel. Dat kan ik nogal makkelijk vinden. Maar dan moet ik de onsteking richting de 1ste cilinder zetten. Maar wat/hoe/wie moet ik de onsteking richten, waar zit dat ding. Ik gok bij de bougiekabels daaronder maar hoe zit dat precies, iemand een uitleg? |
|
|||
|
|||
Quote:
Als je deze vraag al stelt laat het dan iemand doen die er verstand van heeft Last edited by voklswien : 19-11-2006 at 14:42. |
|
|||
|
|||
Het is me ook gelukt om me koppaking te vervangen in me eentje dus dit moet ook wel lukken hoor.
als = Als steld = stelt heeft = heeft. |
|
|||
|
|||
Op je ontstekingshuis staat een streepje dat is het merkteken voor de eerste cilinder
Is het een 1600/1800 8v of 1800 16v? Bij een 8v moet de oliepomp in een lijn staan met de krukas en dan moet je hem er insteken,ook moeten de punten van de distributie goed staan Bij een 16v past het maar op 1 manier |
|
|||
|
|||
Quote:
Sorry hoor . |
|
|||
|
|||
dat viel in 't verkeerde keelgat zeker
oeps: dat = Dat 't = het keelgat = keel gat just joking