#1
|
||||
|
||||
R32 inbouw.
Ik ben vandaag tegen een uigebrande a3 3.2 quattro gelopen.
Nu wil ik daar de motor van kopen, alleen zitten er geen computers of bedraading bij. Ik heb al geinformeerd voor een KMS injectie, maar de prijs viel echt tegen zou je één r32 motor op een vr6 kabelboom kunnen laten draaien??????? Deze aanpassingen moeten zeker gebeurd: maar misschien zijn er nog meer. het fsi moet er af. nokken as timing/verstelling moet vastgezet worden. andere injectoren. enz ????? ook weet ik niet wat voor bouten patroon er op deze motor zit. Aan gezien er een DSG bak op zit, en hier geen computers meer van over zijn. Is dit geen optie. Zou er één 2 wiel drive bak van een 2L tdi of 2L fsi turbo op kunnen ?????? ik neem aan dat dit bouten patroon het zelfde is. Mijn voorkeur gaat naar een a4 bak (lijnmotor), maar een dwarsligger mag ook |
#2
|
|||
|
|||
Effe contact zoeken met Ron Huijzer die weet hier vast wel de antwoorden op.
|
#3
|
||||
|
||||
KMS is toch niet zo duur. Ik heb het hier toevallig liggen bij mijn pc.
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
geheel compleet 3000 euri. Dat vond ik toch tegen vallen. De motor kost dat niet. |
#5
|
||||
|
||||
nokkenas verstelling vast zetten zou toch erg zonde zijn!
|
#6
|
||||
|
||||
ik denk dat je met je aanpassingen vee van swung van de 3.2 weghaalt. Zou imo zonde zijn, maar als t lukt is t wel interessant
waar wil je t inbouwen dan? |
#7
|
||||
|
||||
Er kan een ontsteking van een vr6 op, heb ik al gehoord,
en je zou er webers op kunnen zetten, voor het vlug aan de praat te krijgen. De inbouw is voor de fridolin bedoelt. Ik was al voor een 2.7 bi turbo motor bezig, maar heb mijn ideeen moeten bijstellen omdat ik de intercoolers niet goed genoeg kwijt kan. Wegens deze redenen heb ik ook die a6 achteras gekocht omdat er anders geen midden motor in kon. |
#8
|
||||
|
||||
ok voor de fridolin, maar maak je met die aanpassingen eigenlijk niet maar voor een klein deel gebruik van de mogelijkheden van dit blok.
Tis zonde om veel er mee te kunnen en eigenlijk met een teruggevoerd blok rond te rijden of zeg ik nu iets heel stoms?? |
#9
|
||||
|
||||
What the fuck!
700 euro incl. btw is de prijs van het KMS systeem. Dan nog wat geld voor de stekkers, etc. maar eer dat je aan de 3000 euro zit... Ik zou eens contact opnemen met Carlo Hulsen van HTT voor de KMS. En als je toch voor een ander systeem wilt gaan: Frankie van FH-technic. Die heeft al eerder R32 ombouwen aan de praat gekregen. http://www.hulsenturbotuning.nl/ http://www.fhtechnic.nl/ |
#10
|
||||
|
||||
Ik wil zo clean mogelijk bouwen.
Dus zo weinig mogelijk bedrading,slangen en buizen. Hoe het allemaal moet weet ik ook nog niet, maar daar gaan we van eigens achter komen. Al het losse plaatwerk word momenteel geglaspareld en electrolities gespoten, dus heb ik tijd genoeg om het één en ander te bekijken. ik ben al een jaar bezig met de motor, bak en wielophanging, en het is gewoon frut Nu maak ik gewoon alles wat ik wil, en we kijken gewoon waar ik uit eindelijk tevreden mee ben. De 20v turbo motor heb ik al verkocht. gr ruud |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Deze prijs is wat ik ook al eerder gehoord heb. In iedergeval voor een 20v turbo. |
#12
|
||||
|
||||
3000E ? Ik was 1500E voor DTA E48 kwijt incl. het schrijven van het programma.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#13
|
||||
|
||||
Er is al een golf 2 met een vr6 kabelboom op een r32 dus dat moet wel kunnen.
De bak zou ik lekker houden zo,is wel een 6 bak en de syngro laat je gewoon los draaien. Wat moet deze motor kosten dan?? ik denk dat je beter een complete normale r32 kan kopen ,dan heb je alles erbij en ik denk dat het dan uiteindelijk goedkoper is. Of je hebt zin in een avontuur,maar dan wel een dure. Motoren zijn compleet niet heel moeilijk te vinden. PM me anders effe. |
#14
|
||||
|
||||
de vraagprijs is 2200 euro
en €3200 met de dsg bak en sub frame met remmerij enz. ik vond het wel meevallen. |
#15
|
||||
|
||||
wat geen 2.7 biturbo dat zou ik heel jammer vinden.. je kan ipv de luchtgekoelde intercooling ook watergekoelde interkoelers nemen..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels Last edited by Richard : 11-11-2006 at 10:54. |
#16
|
||||
|
||||
ik heb ook een kms systeem aangeschaft met lambda controller
en info display. dus de meest complete versie,en die heeft mij 699.- plus 499.-...1198 euro!!! en geen 3000!!!! gewoon bij Carlo halen KMS management UEGO lambda controller |
#17
|
||||
|
||||
3000 -/- 1200???
dat is nog al een verschilletje zeg |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
De bi-turbo kost me 3500 euro is van bj 98 met 84000 km op de teller Het enige probleem zijn de intercoolers en de quattro bak. De R32 kost 2200 euro een bak kost 700 euro 6 injectors kost 500 euro kms 699 euro lamda regeling met display 499 euro programma 500 euro (op de rollerbank) gasklephuis 125 euro (gaskabel) In het inlaatspruitstuk moeten de injectors gemaakt worden, en de fsi injectors moeten dicht gemaakt worden. Kabelboom zelf maken. Dus bij elkaar kom je toch redelijk richting de 3000 euri aan aanpassingen. karlo hulzer heeft me vandaag ook goed geholpen. We hebben het één en ander samengesteld en hij zal ook het nodige mogen maken en leveren. Wat ik ga maken weet ik nog niet. Maar het kost veel geld Ik zal het vanavond als we in de sauna liggen maar voorzichtig vertellen Last edited by ruud's fridolin : 11-11-2006 at 18:02. |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
toch wel nadat je.....
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#20
|
||||
|
||||
Gewoon niks vertellen........
|