|
|||
|
|||
Even voorstellen
Hallo,
mijn naam is Jaco (Moisturiser) en ben sinds kort actief op dit forum. Op 20 oktober 2006 is mijn jongensdroom waarheid geworden. Ik ben de gelukkige eigenaar van een Golf 1 GTI 8v!! Samen met een goede vriend ben ik mijn zoektocht enkele weken geleden begonnen. In totaal heb ik drie golfjes bekeken, waarvan de derde uiteindelijk een ruwe diamant bleek te zijn. Hij heeft 3 jaar stil gestaan en dat was duidelijk te zien. Er stond een laag stof op de stoelen waar je bang van werd. De bandjes stonden er op half 11 bij en dus was het lastig om een proefritje te maken. Maar, de motor liep/loopt als een zonnetje en de auto is, net voor ie de stalling in ging, volledig in de nieuwe lak gezet. Er zijn twee puntjes die wat aandacht verdienen (opschuren, bijtippen) en een deuk in de bijrijdersdeur (die ik niet gezien had ) Gelukkig heeft hij 3 jaar lang binnen gestaan. De vorige eigenaar had een garagebedrijf en had de auto met het oog op de oldtimer-regelementen gekocht. Helaas moest de garage opgedoekt worden en zo kwam het beestje buiten te staan. Maar niet voor lang... Gelukkig ken ik de juiste personen en dankzij de gedegen kennis van Boudewijn heb ik mijn slag kunnen slaan. De daarop volgende twee weekenden hebben we samen keihard geklust om de GTI APK-ready te maken. Er moest een hoop gerepareerd worden: - Accu vastgezet met beugeltje - Verlichting van de nummerplaat gefixed - Verlichting binnen het dashboard gefixed - Kilometerteller repareren (lag los achter het dashboard) - Achterremmen zaten vast (remcilinders vervangen) - Ruitenwissers monteren en motortje gereviseerd - Drempels richten (ooit verkeerd opgekrikt) - Remdrukverdeler controleren - Aandrijfhoes zat los - Pinnetjes vastzetten waarmee je de deur van binnenuit kunt ontgrendelen - Uitlaat ophanging (nieuwe rubbers) Verder nog wat cosmetische aanpassingen: - Dikkere onderlip - Grill met rode rand, twee koplampen - Koplampen met zwart kruis - Corrado interieur - Race-stuurtje - Golfbal-pookknop - Witte knipperlichtglaasjes in de bumper - Kentekenplaathouder zonder naam Dankzij de noeste arbeit en de tomeloze inzet van mijn gewaardeerde vrind is de GTI nu volledig straatwaardig en nog mooier dan ik durfde te verlangen. (Bouder, I owe you, buddy!!) Uiteraard volgen er hier wat pics om mijn woorden kracht bij te zetten Net gewassen: Frontaal op z'n snavel: Achterbank er alvast uit, zodat we het Corrado interieur erin konden leggen. Uiteindelijk even heen en weer naar Zeist om daar de spullen op te halen. 1 stoel er al in... de belangrijkste Koplampen met zwart kruis erin. Als het volledige interieur er eerdaags in zit, volgen er meer pics. Tevens zal ik nog een paar fotootjes maken van de rode grill. Het ziet er heel anders uit nu die grill erin zit!! U zijt gegroet!
|
||||
|
||||
Welkom hier! Erg leuke gti geworden zo!
Wat voor kleur zit er eigenlijk op? het oogt niet echt als een mettalic lakje..... |
|
||||
|
||||
Hey Jaco,welkom hier!!
Mooi golfje heb je daar,zekers als je weet dat hij 3 jaar heeft stilgestaan... Blijven mooie wieltjes die ats,jes. Veel plezier er mee!
|
||||
|
||||
Welkom,
En zoals je al wist....Een erg mooie auto Ben benieuwd naar de volgende pics....
|
|||
|
|||
Dank, dank
De kleur moet nog nader bepaald worden, maar het is in iedergeval een 'effen' kleur. Donker blauw... Die ATSjes zijn zeker grappig, helaas is ook hier de corrosie aan het woekeren geslagen Boudewijn heeft nog een setje 13" ATS classics liggen (7j et20 voor - 8j et0 achter), die ik in bruikleen mag nemen. En een verlagingssetje (10cm), maar ik vraag me af of dat practisch gaat wezen. We hebben een flinke drempel die ik moet nemen voor ik op ons pad sta... We gaan het er in ieder geval een keer onder zetten, om te zien hoe het staat Ook daar komen de nodige foto's uit voort... I'll keep you informed
|
||||
|
||||
Welkom,nette wagen
|
||||
|
||||
tof wagentje man, ondanks dat ik er geen fan van ben vind ik zelfs die cups wel staan. Ga je veel plezier van hebben die kar! succes ermee en welkom!
|
||||
|
||||
Zo mooie kar man!
|
|
||||
|
||||
Leuke golf! Veel plezier ermee, en succes met je plannen
|
||||
|
||||
pikjetrek...
Da's n mooi wagentje! Alleen het rode biesje en de GTI stripings missen Veel succes ermee en welkom op t forum We zien je vast wel eens op een meeting! Last edited by Sponze® : 09-11-2006 at 23:28. |
|
||||
|
||||
Leuke auto, gti met snavel & ats 13" + drempel, = nogo?
Welkom! |
|
||||
|
||||
waar heb je die kruiskoplampen vandaan? zoek ze ook nog steeds, maar vind ze steeds alleen in het helder
|
||||
|
||||
Welkom!
Super GTI'tje!! |
|
||||
|
||||
Quote:
Op Essen Motorshow vind je genoeg setjes Last edited by Sponze® : 10-11-2006 at 06:44. |
|
||||
|
||||
Wilkommen op het forum,
Zo te zien een leuke basis. Veel plezier ermee en hier op het forum! |
|
||||
|
||||
Super golf !!
mooie velgen trouwens |
|
||||
|
||||
Ga eens naar http://www.golf1onderdelen.nl/winkel/nl/toc.html .. en dan naar ''Nieuw'' dan naar ''Exterieur'' en dan naar ''Verlichting''..
Daar staan ze Koplamp met kruis.. setprijs 55euro. Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Heliosblauw? Maar dat is geloof ik een metallic kleur, of kijk anders eens even op deze site http://www.doppelwobber.de/
|
||||
|
||||
Welkom en mooi golfje heb je altijd leuk
|
||||
|
||||
welkom nette golf succes ermee
|