Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-11-2006, 22:55
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default 16v KR houdt in boven 5500 toeren

Ik probeer het in deze thread omdat ik zo waarschijnlijk meer 16v KR experts bereik dan in het scirocco gedeelte, motor is in principe toch hetzelfde.

Ik zal beginnen bij het begin, eerst hield de motor in tijdens het rijden bij 4000 toeren. Dit gebeurt niet als ik de auto in de vrij zet en dan gas geef.

Ik heb de bezinepomp laten nakijken, die werkte nog naar behoren. De brandstoffilter bij de tank is schoon gemaakt en die bij de motor is vervangen. Ook zijn de leidingen schoon gemaakt.

Daarnaast is ook nog de verdelerkap vervangen en zijn de bougiekabels nagekeken, ook niets mis mee.

Wat zou het kunnen zijn?

mvg,

Golf_Wolf, aka Whannsin
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005

Last edited by Golf_Wolf : 03-11-2006 at 19:57.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-11-2006, 23:28
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

oliefilter bij de tank?????????
zal eens een nieuw brandstoffilter nemen
wil nog wel ens helpen
Reply With Quote
  #3  
Old 03-11-2006, 19:57
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default

Brandstoffilter bedoelde ik..
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
  #4  
Old 03-11-2006, 20:19
cabrio82er's Avatar
cabrio82er cabrio82er is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 524
Default

Vollastschakelaar defect of zit die niet op een KR? Mijn 16v had het ook en was een te lage brandstofdruk, pomp vervangen daarna nergens last meer van gehad.. Maakt je pomp veel lawaai?
__________________
Corrado G60 1991
Reply With Quote
  #5  
Old 03-11-2006, 20:45
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Luchtweger kapot, of ontstekingscomputer? Kan zoveel zijn.
Haal je injectoren er eens uit (kan zijn dat ze erg vast zitten) en overbrug je brandstofpomprelais zodat hij blijft pompen, haal je luchtfilter uit de luchtfilterkast zodat je met de hand je luchtwegerschijf kan bewegen, kijk nu hoe de injectoren sproeien en let op de hoeveelheid. Als je de schijf verder omhoog duwt en er komt niet meer benzine uit de injectoren (hetzelfde als veel toeren maken met vol gas) dan kan je brandstofsysteem defect zijn en loopt je motor arm boven een bepaald toerental=inhouden.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #6  
Old 21-12-2006, 12:37
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
Default

het bleek toch de bradnstofpomp te zijn.. Nieuwe pomp heeft alles opgelost.
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum