#1
|
|||
|
|||
onstekings probleem pf
hallo
wie kan mij snel en simpel uitleggen hoe ik mijn ontsteking op tijd zet. alles is los geweest en alle poelie's zijn verdraaid |
#2
|
|||
|
|||
niemand???
|
#3
|
||||
|
||||
Als alles op tijd staat, moet je rotor naar de 1e cilinder op de verdeelkap gericht staan
__________________
Your Signature |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Is je DB riem eraf geweest??? Ik heb hier anders wel een handleiding voor je. Boven op je versn bak zit een dop. die moet je er ook uit halen om hem goed op tijd te zetten. Daar zit ook een merk teken onder. gr domi Last edited by Domi : 09-10-2006 at 18:25. |
#5
|
||||
|
||||
Denk wel dat de riem er is afgeweest, anders verdraaien alle poelie's natuurlijk niet
__________________
Your Signature |
#6
|
|||
|
|||
de motor is helemaal uitelkaar geweest, en zit nu weer in elkaar. vandaar.
de motor loopt nu wel alleen start slecht, en dat ligt waarschijnlijk aan de ontsteking... de rest is goed. |
#7
|
|||
|
|||
Als die motor gewoon stationair loopt hoe klinkt ie dan dan??
Gaat ie onregelmatig?? Of loopt ie wel goed. |
#8
|
|||
|
|||
motor loopt een beetje onregelmatig maar niet storend.
bij het starten is er een vreemd geluid en is het net of er een zwaar punt in zit ofzo. of de startmotor liggen de lagers uit? |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is duidelijk je ontsteking. misschien heb je wat aan het boek dat ik hier heb. Je weet waar ik woon Paar 100mtr verderop |
#10
|
|||
|
|||
jajaja heb zelf ook zo'n boek ergens
maar alles staat op tijd alleen van de ontsteking ben ik niet zeker, is daar nou niet een handig trukje voor om te checken? de rest staat 100 % OP TJD |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Pak dat boek er maar bij dan. Want er staat iets niet goed. Staat je hulpas van de onsteking wel evenwijdig met je krukas als je alles op tijd hebt? Dus als je alles op tijd hebt dan even je ontsteking eruit trekken en in het gat zien. |
#12
|
||||
|
||||
Je kan pas echt goed kijken of je ontsteking op tijd staat, met een scoop, of aan die VAS kast van VW.
__________________
Your Signature |
#13
|
|||
|
|||
DUSS:
als alles op tijd staat inclusief onstekings as dan moet de sleuf waar de ontsteking in vast zit horizontaal staan duss. of begrijp ik het nu verkeerd |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Dat begrijp je goed. En als ie goed staat dan wijst je rotor naar cil 1. Maar controleer ook even je merkteken op je vliegwiel. |
#15
|
||||
|
||||
ja, dan moet die inderdaad, als de motor op tijd staat, naar cilinder 1 wijzen. Maar, dat is meer een indicatie dat die goed staat. Want echt afstellen doe je niet op die manier.
__________________
Your Signature |
#16
|
|||
|
|||
de onsteking zou dus makkelijk een tandje verkeerd kunne staan.
|
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Ja, zou zomaar kunnen. Voor het echte afstellen moet je het gewoon even laten doen door de dealer, of iemand die daar de apperatuur voor heeft. Het is verder helemaal niet veel werk.
__________________
Your Signature |
#18
|
||||
|
||||
Ik heb ook lopen kloten met ontsteking!! kan beter met lamp afstellen of naar vw gaan is VEEL nauwkeuriger!!VEEL sneller!! dus VEEL beter!!
|
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Ervaring speelt ook een rol mee. Ik heb van mijn G60 toen de complete onsteking met de VAG boeken en op het gehoor gedaan en zonder lamp. (Complete onsteking lag eruit en alle riemen erook af) En hij liep perfect. En trok goed en had een goede topsnelheid. Het kan dus wel. |
#20
|
||||
|
||||
Ik denk niet dat jij op de graden nauwkeurig kan afstellen op z'n manier. Hij kan natuurlijk wel goed rijden, maar 1 of 2 graden zal je waarschijnlijk niet eens echt merken.
__________________
Your Signature |