#1
|
||||
|
||||
Grotere kleppen in GTi kop?
Hey ,
ik heb iemand gevonden waar ik een bewerkte cilinderkop van een Golf II GTi 8v van kon overnemen. Nu vroeg ik hem wat er aan was gedaan en hij vertelde mij dat de kop in Duitsland bewerkt was. Ik weet zo niet door wie, maar de kop was geflowed, gevlakt, enz, én hij had grotere kleppen. Maar krijg je wel grotere kleppen in een GTi kop? Hij vertelde mij dat het een standaard GTi kop geweest was. Ik kan mij de binnenkant van zo'n kop niet meer heugen, maar zit daar niet heel weinig mm tussen de beide kleppen? Weinig ruimte over lijkt mij...? En hij vertelde me dat hij 168 pk met deze kop + een stel webers had, vond ik ook wel aardig wat voor een Golf II GTi (weet zijn verdere setup niet)? Kan iemand mij verhelderen ? Zou fijn zijn, ga van de week wel kijken, maar altijd mooi als je wat zekerheid o.i.d. hebt! Bedankt ! |
#2
|
||||
|
||||
Als hij een losse kop te koop heeft, dan kan hij de klepdiameter toch zo opmeten?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#3
|
||||
|
||||
Als het een GTI kop is van een golf 2, dan heeft hij standaard 40mm inlaat- en 33mm uitlaatkleppen. De uitlaatkleppen worden in de meeste gevallen vervangen voor 35mm. Inlaat meestal tot 41mm.
Alstu.
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic. G60.....the best blowjob i've ever had! Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker. |
#4
|
||||
|
||||
Krijg net een mailtje dat de kop gisteren verkocht is...
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#5
|
||||
|
||||
Nou, ik had gezegd dat ik hem zondag zou bellen voor een afspraak om te kijken (en kopen)...
Gister was ik echter verhinderd, dus ik belde hem om 12 uur vanmiddag... Kreeg ik te horen dat er iemand om 10 uur gebeld en die vanavond kwam kijken...we hadden de prijs al afgesproken en het kwam op mij over dat hij voor mij was...maar hij had het dus niet zo opgevat... baal er wel van, was precies waar ik naar op zoek was (zoals hij het vertelde...), mrja... |
#6
|
||||
|
||||
Tsja, zo dacht ik tot voor 2 weken dat ik een goede 2 liter Oettinger kop gekocht had. Kom je kijken, blijkt dat de vader van de eigenaar geprobeerd heeft met een doorslag de klepstelen er uit te tikken....
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#7
|
||||
|
||||
Das wel k*t,
Dus maar weer verder op zoek
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#8
|
||||
|
||||
Helemaal gelijk in, weet iemand nog wat!?
Ik wilde graag een bewerkte kop, maar het liefst met grotere kleppen...en die had ik gevonden...en naar mijn mening ook gekocht , mrja... alle reacties welkom ! Mijn kop laten bewerken is geen optie, want dan staat hij meerdere dagen stil en dat gaat niet lukken! |
#9
|
||||
|
||||
@ RallyeGolf Driver: Thanx! (helemaal vergeten te bedankten :$)
|
#10
|
||||
|
||||
Andere optie: koop een andere kop van een Golf 2 GTI voor een klein prijsje en laat die kompleet bewerken naar wens. Daarna de zaak uitwisselen en je oude kop weer te koop zetten of op de plank leggen.....
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic. G60.....the best blowjob i've ever had! Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Je auto zal (als je alles in 1x goed wilt doen) zowiezo wel paar dagen stilstaan, alleen een kop uitwisselen daarmee kom je er niet.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#12
|
||||
|
||||
Dat snap ik ook wel, maar dat wil wel in twee dagen. Als ik hem laat bewerken moet ik waarschijnlijk zo'n week wachten (+ het afleveren en ophalen, want het is vast weer niet om de hoek). Dat kan gewoon niet. Uiteraard gebeurt het wel goed !
|
#13
|
||||
|
||||
Even een vraagje, ben nu bezig met een nokkenas inbouwen.
Maar even een vraagje over stelplaatjes... netjes alles gemeten enzo, 1-4 en 2-3 stellen enz enz maar, nu moet ik gemiddeld bij elk plaatje zo'n 0,20-0,30 mm dikker. Zelfs de dikste die ik nu heb komt daar niet aan. Nu moet ik dus alle plaatjes nieuw kopen, is dit normaal (zo'n afwijking; blok is 220000km oud en nokkenas is paar honderd km oud)? En wat kosten die dingen per stuk? 7-8 euro ofzo? Pfff :| |
#14
|
||||
|
||||
Iemand suggesties? misschien zijn ze ergens anders te verkrijgen?
|