Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-04-2004, 12:45
schrauber schrauber is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 75
Default 16v in syncro

ik heb hier dus 2 golfjes 2

de ene is een 1800 syncro de andere een 1800 16v oettinger

kan ik de oettinger in mijn syncro leggen??

waar moet ik op letten ??
Reply With Quote
  #2  
Old 19-04-2004, 12:48
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

onderblokken zijn indentiek...dus je kan ook wel alleen je kop overzetten,

dus gewoon blok eruit en overzetten
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #3  
Old 19-04-2004, 14:08
schrauber schrauber is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 75
Default

mijn syncro is een carburator maakt dat iets uit of is dat hetzelfde


past de versnellingsbak erop of hoe moet je dat doen??

Last edited by schrauber : 19-04-2004 at 16:08.
Reply With Quote
  #4  
Old 19-04-2004, 16:42
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,856
Default

Bak past, ik weet alleen niet wat je standaard visco af kan. Daar zou ik nog iets meer naar gaan zoeken. Qua brandstof moet je zorgen dat je allebei de brandstofpompen overzet op je syncro

Succes!
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 19-04-2004, 16:48
schrauber schrauber is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 75
Default

ze vertellen mij hier juist dat ik voor de uitlaat 16g60 onderdelen nodig heb

en dat het voor de rest moet lukken als ik alles van de 16v meeneem

en de koppeling van een syncro of gti 8v gebruik

gaat precies niet zo vlot gaan als ik dacht

is er soms iemand die ervaring heeft met zon ombouw
Reply With Quote
  #6  
Old 19-04-2004, 16:51
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Quote:
Originally Posted by schrauber
mijn syncro is een carburator maakt dat iets uit of is dat hetzelfde


Zet er anders een setje webers op als je geen electronica "gekut" wilt.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl

Last edited by VolkswagenRacing : 19-04-2004 at 16:57.
Reply With Quote
  #7  
Old 19-04-2004, 17:00
schrauber schrauber is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 75
Default

die elctronica maakt niet echt uit maar die uitlaat lijkt me minder gemakkelijk te vinden

vwm downpipe - uitlaat collector
Reply With Quote
  #8  
Old 19-04-2004, 17:19
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

VWM collector zal je zo niet vinden, je kan een spaghetti van een Rallye bv kopen en daar andere flensen op laten lassen (no big deal) als je van plan bent flink gas te geven zou ik ook de bak en achterdiff+ visco van een G60 Syncro monteren.
Reply With Quote
  #9  
Old 19-04-2004, 17:22
schrauber schrauber is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 75
Default

de motor heeft 150pk nu en er zouden nog wat paardjes moeten bijkomen dus kan ik opzoek gaan ......

en ik had dus niet gedacht aan de uitlaat

nog tips
Reply With Quote
  #10  
Old 19-04-2004, 17:35
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

sidepipes... geen gekloot, gelijk opzij.... ghehehe

Misschien dat je met laten maken bij bijv. EPS niet veel duurder uit bent dan met het aanschaffen van e.e.a. speciaal VWM spruitstuk o.i.d. (en vinden lijkt me nog moeilijker)
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #11  
Old 19-04-2004, 17:53
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,856
Default

I agree met MelG60, zoek een rallye of een G60 syncro spruitstuk en laat daar een andere flens oplassen. Dat is denk ik de makkelijkste/goedkoopste oplossing. Alhoewel deze spruitstukjes nou ook niet bepaald voor het oprapen liggen....
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 19-04-2004, 17:57
schrauber schrauber is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 75
Default

nu nog iemand vinden die dat werkje voor me kan doen

als je nog tips hebt blijven posten

want een 16v syncro lijkt me wel wat
Reply With Quote
  #13  
Old 20-04-2004, 14:29
schrauber schrauber is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 75
Default

kan ik ook men 1800 syncro uilaatcollector aan passen aan de 16v
Reply With Quote
  #14  
Old 20-04-2004, 17:30
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Ik bedoelde eigenlijk een aftermarket spruitstuk van bv RVS 304 of soortgelijks, gietijzer van een spruitstuk is moeilijk te lassen.
Reply With Quote
  #15  
Old 21-04-2004, 09:47
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,856
Default

Die van de 1800 Syncro past niet op de 16v.

@Mel, is inderdaad makkelijker lassen. Maar een ervaren gietijzer lasser draait zijn hand er niet voor om
__________________
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum