![]() |
|
||||
|
||||
![]() hallo.
ik wil even jullie mening vragen, ik heb een golf 1 motor in mijn golf 2 ik heb er zins kort elektronische injectie op gemaakt. maar als ik hem nu stationair laat draaien en ik zit in de auto. hoor ik soms een paar hele harde tikken.of tokken zijn geen kleppen ofzo. ook als ik dan mijn koppeling intrap voel ik in mijn pedaal de tikken ook. mijn benzine verhouding is gewoon goed lambda 1 en ontsteking staat op 8 graden. wat zou dit kunnen zijn? als ik iets wat gas geef hoor ik het nooit ik hoor het ook niet continu, vaak zomaar na een stukje rijden. |
|
||||
|
||||
![]() Hoe goed is de oliepomp nog?
|
|
||||
|
||||
![]() inprincipe heb ik hem zelf zon jaar geleden gereviseerd ( de motor ) , olie pomp is niet nieuw ofzo heb wel een zo goed mogelijk uit gezocht.
maar kan dus zo niet zeggen hoe goed hij is. het is trouwens een soort tak, een hele harde lijkt iets op een drijfstang lager, of een soort hele harde pingel, maar dat lijkt me toch sterk. |
|
||||
|
||||
![]() Ligt er niet iets los van je koppeling.
Vinger van je diafragma(drukgroep). Of 1 van de 3 kleine lipjes die aan de achterkant van je drukschotel zitten. groeten jan. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ik moet wel zeggen dat wanneer mijn motor stationair loopt je af en toe at hoord rammelen wanneer je dan een keer de koppeling ingetrapt heb is het weer weg.
|
|
||||
|
||||
![]() Ik denk dat het probleem in de koppeling zit.
Alles ff goed controleren. Gr Jan. |
|
||||
|
||||
![]() ik zal even na je druk lager kijken....
|
|
||||
|
||||
![]() druk lager zit bij mij in de bak he.
lijkt me eigenlijk beetjs stug als je die hoort klapperen. |
|
|||
|
|||
![]() Versnellingsbak,druklager,kopeling dat zal het hoogtswaarschijnlijk wel zijn.
Even voor de zekerheid controleeren. Maar als je het niet kan horen is het moeilijk een diagnose te stellen.Of iets van het probleem te vertellen. Auto van de vrouw had ook zo,iets en daar liep na 2en een half jaar de bak van inelkaar. |
|
||||
|
||||
![]() persoonlijk denk ik dat het toch uit de motor kwam.
heb hem vandaag nog een tijdje laten lopen maar niks gehoort maar laatst stopte ik langs de weg om wat te pakken. en toen stond ik een half minuutje en hoorde ik het 2 keer achter elkaar, opdat moment had ik dus ook mijn koppelingspedaal in en voelde hem daar door dus . waren echt maar fraxie's van seconden, ben zelf monteur en weet bijvoorbeeld wel hoe een klep klinkt of een drijfstang lager maar dit geluid is me echt onbekend. wat denken jullie zou het een pingel kunnen zijn? met mij oude setup had ik soms inlaat temperaturen van 60 a70 graden. inlaat temperatuur dus. en dat was dus echt als de koelvin aanstond en de motorkap dicht was. dacht daar dus vandaag aan, een inlaat temp van 60 graden en een compressiedruk van 14 en toen nog euro 95 benzine. heb dus gisteren avond mijn inlaat traject aangepast en heb hem vandaag niet gehoort. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Koelvin die tegen de radiateur aanslaat????? Last edited by einzer : 15-09-2006 at 23:16. |