Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-09-2006, 10:03
cabriofreak cabriofreak is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 32
Default 1300 of 1600 als daily?

Ik ben opzoek naar een leuke daily. Momenteel rij ik dagelijks in deze bolide:




Ik begin het echter zonde te vinden om er dagelijks mee te rijden, zeker in de winter. Bovendien heb ik helaas een paar keer te maken gehad met vandalisme danwel lomp gedrag van enkele landgenoten en daar heb ik eerlijk gezegd ook een beetje genoeg van.

Omdat ik het altijd al toffe wagens gevonden heb is mijn oog daarom gevallen op een golf 2. Nu heb ik 2 leuke op het oog die er beiden goed uitzien. Echter is de eerste een 1.3 inj. en de tweede een 1.6 carb. Nu is mijn vraag of er nog veel verschil zit tussen deze 2 motoren in onderhoud, benzineverbuik en betrouwbaarheid. Ik hoop dat jullie me hierbij wat tips kunnen geven.

Last edited by cabriofreak : 14-09-2006 at 10:09.
Reply With Quote
  #2  
Old 14-09-2006, 10:25
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

poeh mooie auto..
onderhouds verschillen vallen omdat beide auto's niet meer nieuw zijn toch reuze mee.
en veel sloperijen en onderdelen toch altijd nog te krijgen. dus aan een nette golf 2 met een gemiddelde kilometerstand heb je vaak jarenlang plezier
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #3  
Old 14-09-2006, 10:40
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

carburateurs die VW misbruikt zijn niet de beste.
Ik rijd zelf een 1.3i uit 1990 als dagelijks wagentje en tot nu toe valt het mee. Heb alleen 1x gezeik gehad met de inspuitcomputer na het vervangen van de koppelingsplaat en drukgroep maar dat bleek een standaard probleem te zijn bijna.

Verder komt een 1.3i best aardig vooruit vind ik.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #4  
Old 14-09-2006, 10:45
Ferry24's Avatar
Ferry24 Ferry24 is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 773
Default

1300 is goed mee te rijden en is zuinig.
1600 net wat meer pit maar die electrische carbs geven over het algemeen problemen.

Heb ze beide gehad en ik zou toch voor de 1300 gaan bevalt mij erg goed
Reply With Quote
  #5  
Old 14-09-2006, 11:07
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Toevallig deze week een gute-faht uit 1990 zitten te lezen.

1300i (3F met 75pk) polo tegen 70 pk 1600 golf met elektriek carb.

Conclusie: voor de ruimte de golf, voor de sportiviteit de Polo.

Maar goed: Golf 1300i = NZ met 55 pk, en ook die komt economisch en vlot mee in t verkeer. Beide gaan niet nieuw meer zijn, maar bij de NZ is er storings-technisch veel meer info beschikbaar, en komt onderhoud meer neer op 'zoek en vervang' dan 'zoek, repareer en bid dat je nu wel het juiste vervangt' 1600 elektrische carb.

Qua vermogen stelt t t.o.v. je Porsche natuurlijk allemaal tegen
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #6  
Old 15-09-2006, 09:53
cabriofreak cabriofreak is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 32
Default

Allen bedankt voor de informatie tot zover!

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Qua vermogen stelt t t.o.v. je Porsche natuurlijk allemaal tegen


Dat weet ik uiteraard en dat is geen probleem. Des te leuker is het dan weer om in de P te rijden als ik hem een keer uit de garage pak .
Reply With Quote
  #7  
Old 16-09-2006, 20:27
cabriofreak cabriofreak is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 32
Default

Vanochtend hebben we besloten te gaan voor een zwarte 1.6 pasadena uit 1991. Hij ziet er nog super uit, zowel van binnen als van buiten en rijdt ook absoluut niet verkeerd. Zodra ik hem heb zal ik wat foto's plaatsen.
Reply With Quote
  #8  
Old 22-09-2006, 11:41
cabriofreak cabriofreak is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 32
Default

Dit is hem dus geworden:





Reply With Quote
  #9  
Old 22-09-2006, 12:23
ArjenE's Avatar
ArjenE ArjenE is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,393
Send a message via MSN to ArjenE
Default

netjes hoor
__________________
Quote:
Originally Posted by Nas
16 inch vond ik nou eigenlijk net iets te groot... Al staat het bij ArjenE heel netjes
Reply With Quote
  #10  
Old 22-09-2006, 12:27
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

De glimt nog best goed.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #11  
Old 22-09-2006, 16:27
PJVL_G60's Avatar
PJVL_G60 PJVL_G60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,049
Send a message via AIM to PJVL_G60
Default

Ziet er netjes uit.

Die 3.2 van je is echt superstrak !!
Reply With Quote
  #12  
Old 22-09-2006, 17:23
cabriofreak cabriofreak is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 32
Default

Dank voor de complimenten.

Het mooie is dat de 3.2 nu ook mooi blijft dankzij de golf. De P komt nu alleen nog buiten bij mooi weer en in de weekenden.
Reply With Quote
  #13  
Old 22-09-2006, 17:28
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by cabriofreak
Dit is hem dus geworden:







wel een porsche rijden, maar wel een kapotte schutting en vuilniszakken in de tuin...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #14  
Old 22-09-2006, 17:39
cabriofreak cabriofreak is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 32
Default

Quote:
Originally Posted by Berserker
wel een porsche rijden, maar wel een kapotte schutting en vuilniszakken in de tuin...


Haha... ja de schutting is wel aan een opknapbeurtje toe . En de vuilniszakken zitten vol met tuinafval na een grote snoeibeurt (ging niet meer in de container). Maar ik ben met je eens dat het er wel een beetje sjappie uitziet
Reply With Quote
  #15  
Old 22-09-2006, 18:27
maniacmark's Avatar
maniacmark maniacmark is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,541
Default

nette golf
glimt nog goed zeg
Reply With Quote
  #16  
Old 22-09-2006, 18:53
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

mooie Golf, en 1600cc is naar mijn mening de juiste keuze!
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #17  
Old 22-09-2006, 22:43
Edwin's Avatar
Edwin Edwin is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 236
Default

Mooie aankoop.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum