Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-09-2006, 22:04
DCK--G60 DCK--G60 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 32
Default G60 olietemperatuur

eey ik heb nu een tijdje een golf2 g60 met een 68mm poulie en een chip en ben daar mee naar edition38 geweest in northampton onderweg daar naar toe is mijn olietemp niet onder de 104 graden geweest (normaal weggedrag)en zelf met pieken naar de 122 als ik stukken volgas reed mijn vraag is is dit normaal voor een g60
Reply With Quote
  #2  
Old 07-09-2006, 13:35
janvis janvis is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 25
Default

niet al te druk om maken hoor, als ie maar niet boven de 130 graden komt is er niet zo veel aan de hand. Boven de 130 graden verliest olie zijn eigenschappen maar tot 130 smeert het juist heel goed is dan lekker dun dus je klepstoters hebben dan ook een optimale smering en vulling.
En als je gewoon 120 a 140 rijd mag het ook best rond de 110 graden zitten hoor is helemaal niet erg.
Reply With Quote
  #3  
Old 07-09-2006, 14:23
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Zorg wel dat je fatsoenlijke (synthetische) olie gebruikt... De temperaturen die jij ziet zijn gewoon normaal
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
  #4  
Old 07-09-2006, 15:31
DCK--G60 DCK--G60 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 32
Default

bedankt voor jullie reactie kan ik eindelijk weer rustig rijden en slapen
Reply With Quote
  #5  
Old 07-09-2006, 16:29
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by janvis
niet al te druk om maken hoor, als ie maar niet boven de 130 graden komt is er niet zo veel aan de hand. Boven de 130 graden verliest olie zijn eigenschappen maar tot 130 smeert het juist heel goed is dan lekker dun dus je klepstoters hebben dan ook een optimale smering en vulling.
En als je gewoon 120 a 140 rijd mag het ook best rond de 110 graden zitten hoor is helemaal niet erg.


Olie verliest boven de 130 graden helemaal zijn eigenschappen niet.....de meeste moderne olie soorten kunnen makkelijk 160 graden aan.....

En das maar goed ook, want op sommige plekken in motoren is het soms nog heter...
Reply With Quote
  #6  
Old 09-09-2006, 20:31
Crosne's Avatar
Crosne Crosne is offline
Volksforum QUATTRO Donor Opperrrrr VW-Speed
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,162
Send a message via MSN to Crosne
Default

Tijdens de Wörthersee paar keer de bergen in geweest met de G60, toen liep de temperatuur soms op tot 136 graden, daarna ff rustig aan doen en weer verder. Met goede olie moet dat geen probleem zijn.
__________________
Get your Smartwax, Chemical Guys, Great-Lion & BD Clean products @

..::WWW.DETAILSCHUUR.NL::..



Quote:
Originally Posted by sixpack
Chris/opper heeft altijd gelijk !
hij is tenslotte 100 jr oud
Reply With Quote
  #7  
Old 09-09-2006, 21:28
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

hallo ik rij ook een golf 2 g60 en heb hetzelfde "probleem" dus dit zal inderdaad wel een normaal verschijnsel zijn.
Reply With Quote
  #8  
Old 10-09-2006, 10:01
Jan de Tuinman Jan de Tuinman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 226
Default

Nou de mijne wordt niet hoger als ruim 90 graden???????????????????
Reply With Quote
  #9  
Old 10-09-2006, 11:09
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

Had ik eerst ook, dat de tempratuur heel hoog werd.
Daarna heb ik er een groep a systeem onder gedaan.
Nu word hij lang zo heet niet meer.
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 10-09-2006, 14:51
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

wat heeft olie temp. te maken met een andere uitlaat?
Reply With Quote
  #11  
Old 10-09-2006, 14:52
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

zeg jan de tuinman heb je een golf g60 of een corrado g60?
Reply With Quote
  #12  
Old 10-09-2006, 16:05
Jan de Tuinman Jan de Tuinman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 226
Default

golf II 16VG60
Reply With Quote
  #13  
Old 10-09-2006, 18:37
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

een 16v is natuurlijk ook een hele andere motor dan waar wij het hier over hebben een 8v namelijk !!!
Reply With Quote
  #14  
Old 10-09-2006, 18:41
Jan de Tuinman Jan de Tuinman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 226
Default

Volgens mij niet want heb ook een 8v gehad en had toen ook de zelfde waardes!
Reply With Quote
  #15  
Old 10-09-2006, 18:53
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
Default

Mijn 8V G60 met 296pk wordt niet warmer dan 100graden als ik echt trap op een circuit oid.

Warmer is niet gezond!
Niet alleen voor de smering eigenschappen van je olie.
Maar vergeet niet de keerringen van je Glader, die kunnen warmte van meer dan 115 graden niet goed aan.!!!
Resultaat is dat ze hard worden en niet meer afdichten en olie gaan lekken.

Dus wordt je olie te warm een extra koeler plaatsen!

Mijn water wordt overigs tijdens normaal rijden niet warmer dan 80, en bij goed trappen hooguit 95graden.


Je houdt een motor langer heel als je water en olie temp goed onder kontrole hebt.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #16  
Old 10-09-2006, 19:35
Jan de Tuinman Jan de Tuinman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 226
Default

Helemaal mee eens.
Reply With Quote
  #17  
Old 10-09-2006, 22:37
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Mijn 8V G60 met 296pk wordt niet warmer dan 100graden als ik echt trap op een circuit oid.

Warmer is niet gezond!
Niet alleen voor de smering eigenschappen van je olie.
Maar vergeet niet de keerringen van je Glader, die kunnen warmte van meer dan 115 graden niet goed aan.!!!
Resultaat is dat ze hard worden en niet meer afdichten en olie gaan lekken.

Dus wordt je olie te warm een extra koeler plaatsen!

Mijn water wordt overigs tijdens normaal rijden niet warmer dan 80, en bij goed trappen hooguit 95graden.


Je houdt een motor langer heel als je water en olie temp goed onder kontrole hebt.



Als je water niet warmer word dan 80 graden is er iets niet goed, het is een gegeven dat een benzine motor het beste werkt bij koelwater temperaturen tussen de 90 en 105 graden water tempertauur (vandaar de overdruk op de moderne koelwater systemen)..

80 graden wijst op een slechte thermostaat.....kijk maar eens naar de temperaturen waarop de meeste thermostaten werken..

Het is verder ABSOLUTE onzin dat olie slecht zou werken boven de 100 graden...sterker nog TE koude olie is erg slecht, omdat het dan zou kunnen gebeuren dat door de hogere viscositeit bepaalde punten niet goed gesmeerd worden..

Standaard metertjes in een auto stellen vaak niks voor, omdat ze vaak op simpele plaatsen, en derhalve vaak verkeerde plaatsen meten....zo word de koelwater temp vaak aangegeven aan de uitgaande zijde van de kop, en niet NA het verlaten van de radiator....het verschil tussen die twee is pas een goede leidraad, omdat je dan ziet wat er werkelijk een koeling plaats vind....nu is het "slechts" een indicatie...

Last edited by Fred : 10-09-2006 at 22:40.
Reply With Quote
  #18  
Old 11-09-2006, 06:38
vwjopie's Avatar
vwjopie vwjopie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,926
Send a message via MSN to vwjopie
Default

in Frankrijk op de meeting in clastres stond een jonge met een Golf G60 die stond heerlijk in stilstaande stand te trappen met zijn auto lekker stoer...
stond op een gegeven moment op zijn MFA te kijken en die gaf ja echt wel 160 graden olie aan...
dus Roel (vwunderdog) die zegt das niet goed....
oh dat maakte niks uit is gewoon goed zegt die fransman whahahahhaha...
__________________
T1 panel 1964

Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981
Reply With Quote
  #19  
Old 11-09-2006, 07:05
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
Als je water niet warmer word dan 80 graden is er iets niet goed, het is een gegeven dat een benzine motor het beste werkt bij koelwater temperaturen tussen de 90 en 105 graden water tempertauur (vandaar de overdruk op de moderne koelwater systemen)..

80 graden wijst op een slechte thermostaat.....kijk maar eens naar de temperaturen waarop de meeste thermostaten werken..

Het is verder ABSOLUTE onzin dat olie slecht zou werken boven de 100 graden...sterker nog TE koude olie is erg slecht, omdat het dan zou kunnen gebeuren dat door de hogere viscositeit bepaalde punten niet goed gesmeerd worden..

Standaard metertjes in een auto stellen vaak niks voor, omdat ze vaak op simpele plaatsen, en derhalve vaak verkeerde plaatsen meten....zo word de koelwater temp vaak aangegeven aan de uitgaande zijde van de kop, en niet NA het verlaten van de radiator....het verschil tussen die twee is pas een goede leidraad, omdat je dan ziet wat er werkelijk een koeling plaats vind....nu is het "slechts" een indicatie...


Welke thermostaat?
Die speciale die erin zit om bij 84graden te openen.
Ja die doet prima zijn werk.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #20  
Old 11-09-2006, 08:02
Jan de Tuinman Jan de Tuinman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 226
Default

He zo'n thermostaat heb ik OOK! Volgens mijn tuner is dat de enige juiste en deze heeft er echt verstand van.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum