|
|||
|
|||
nieuw project voor over een tijdje.... wegzetten, hoe???
Ik heb een nieuw project gekocht een golf 1 gti van 1978... bijna al het grove laswerk is al gedaan, veel nieuwe delen... moet alleen nog een stukje dorpel in..
Nu is mijn vraag ik wil dat ding voor zeker 1 tot 2 jaar wegzetten, maar wil niet dat ie wegrot... hoe kan ik hem het beste behandelen??? Zuurbad??? stralen??? iets anders??? Wie heeft er ideeen voor mij hoe ik hem het beste weg kan zetten... alvast hartelijk dank groet steefie
|
||||
|
||||
gewoon in een garage, hal of schuur zetten dat die iig droog, niet in de openlucht staat, dan zal er praktisch geen roest kunnen ontstaan, een goede tectylering (b.v. Mike Sanders Korrosionsschutzfett) vooraf zou wel geen kwaad kunnen.
Last edited by Type 17 : 21-08-2006 at 10:13. |
|
|||
|
|||
En dan kan je er nog een autohoes overleggen, maar dan wel een fatsoendelijke niet van die billige dingen.
Grtz! |
|
|||
|
|||
de schuur die ik heb is redelijk droog..... maar niet geheel, wel waterdicht maar er komt toch wel wat vocht binnen op de een of andere manier.
Dus de ideeen en stralen en zuurbad zijn eigenlijk niet zo nodig... die tectyl is die er later weer gewoon vanaf te krijgen ophet moment dat ik wel met de auto ga beginnen, op dat moment wil ik namelijk de hele auto kaal maken en hem van "scratch" af aan opbouwen met zoveel mogelijk nieuwe delen. Dus dan is het wel lekker als ie gewoon helemaal schoon is en overal ook de bodem netjes gespoten kan worden...
|
|||
|
|||
Alles wat je erop smeert/spuit, moet er later weer af als je met de auto begint.
|
|
|||
|
|||
mocht je de auto toch willen stralen-zuurbad laat hem dan van boven tot onder in de epoxy primer zetten. Het voordeel dat je daarmee hebt is dat je de delen die strak zijn gewoon op kunt ruwen en in de grondlak kunt spuiten. en over epoxy kun je ook plamuren waar nodig. Gr arjan
|