Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-07-2006, 15:55
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default Meer geluid/power? uitlaat? 1600 53 KW

Mensen,

Ik ben de draad wat kwijt t.a.v. mijn uitlaat. Daar mag wel iets meer een brom uitkomen. De kat is leeg, heb een middendempervervanger geplaatst en zelfs nu gebeurt er erg weinig.

Er komt nog wel 1 rechte buis i.p.v. de kat, maar daar verwacht ik ook niet veel van.

Het laatste dat ik wil is vermogenverlies, een 1600 heeft al niet zoveel pk's. Dus zou zonde zijn als dat minder word.

Zou het wat zijn als ik vanaf onder de auto, zegmaar de flens waar de kat aankomt verder ga met een andere diameter? Bijvoorbeeld een 16v diameter? Dan een rechte buis (54mm ipv 44mm), dan middendemper vervanger en daaraan een 16v einddemper?

Ik hoor het graag even, want heb ook horen zeggen dat mijn blok tegendruk nodig is om zijn pk's te behouden. Wie o wie!?

M.vr.gr.
Johan.
Reply With Quote
  #2  
Old 31-07-2006, 07:37
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Niemand?
Reply With Quote
  #3  
Old 31-07-2006, 08:21
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,938
Default

Ik zou denken dat je na het verwijderen van de middendemper en leeghalen van de kat wel wat meer geluid zou krijgen. En idd, het kan heel goed zijn dat als je naar bv 60mm pijp gaat, dat je tegendruk verliest waardoor je motor minder vermogen levert. En dat wil je ook niet

Het is een kwestie van uitproberen denk ik. Je kunt je achterpot ook vervangen voor een sportdemper, zal ook wat geluid opleveren.
Reply With Quote
  #4  
Old 31-07-2006, 20:33
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Meer mensen die er een theorie over hebben?
Reply With Quote
  #5  
Old 31-07-2006, 23:11
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

wat ik nu heb en bij m'n mk1 ook had is alleen een leege einddemper
en dat is leuk en niet overdreven
Reply With Quote
  #6  
Old 01-08-2006, 07:06
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Het gaat mij erom welke setup pk verlies geeft. Anders reed de halve wereld wel met 1 rechte buis naar achteren niet?
Reply With Quote
  #7  
Old 01-08-2006, 18:42
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Nee, want dan trillen overal de ramen eruit !

Hoe is je nokstok? Origineel? Dan hoef je je geen zorgen te maken over vermogensverlies, met een open pijp recht naar achteren heb je het meeste vermogen. Je uitlaatgassen moeten zo snel mogelijk weg en tegendruk is hier niet van belang.

Is je nokstok niet origineel, kijk dan of de inlaat en de uitlaat mekaar overlappen. Zo ja, dan heb je tegendruk nodig. Je wil namelijk niet dat mengsel van de inlaat direct de uitlaat in stroomt, dat is verlies. Hierbij moet dus de goede tegendruk berekent worden.

Al met al neem ik aan dat je een originele nokstok hebt, dus ik zou zeggen: maak je zorgen om het geluid ! Ik had geen einddemper en een tussendemper, was leuk geluidje! Maar als je dan aangehouden word, zien ze meteen wat. Een open uitlaat naar achter met alleen een goedgekeurde einddemper geeft je net wat meer kans bij oom agent. Al zou het nog niet goed zijn...
Reply With Quote
  #8  
Old 01-08-2006, 18:52
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by TD15
Nee, want dan trillen overal de ramen eruit !

Hoe is je nokstok? Origineel? Dan hoef je je geen zorgen te maken over vermogensverlies, met een open pijp recht naar achteren heb je het meeste vermogen. Je uitlaatgassen moeten zo snel mogelijk weg en tegendruk is hier niet van belang.

Is je nokstok niet origineel, kijk dan of de inlaat en de uitlaat mekaar overlappen. Zo ja, dan heb je tegendruk nodig. Je wil namelijk niet dat mengsel van de inlaat direct de uitlaat in stroomt, dat is verlies. Hierbij moet dus de goede tegendruk berekent worden.

Al met al neem ik aan dat je een originele nokstok hebt, dus ik zou zeggen: maak je zorgen om het geluid ! Ik had geen einddemper en een tussendemper, was leuk geluidje! Maar als je dan aangehouden word, zien ze meteen wat. Een open uitlaat naar achter met alleen een goedgekeurde einddemper geeft je net wat meer kans bij oom agent. Al zou het nog niet goed zijn...


tegendruk is wel degelijk van belang!
je koppel zal inzakken als je tegendruk lager is, dus de auto zal minder snel optrekken. de top zal miss wel iets hoger zijn

is toch ook logisch!?
je koppel heeft een evenredige tegenwerkende kracht nodig, die wordt gevormd door rolweerstand, luchtweerstand, evt hellingweerstand, etc etc
hierbij komt dus ook de weerstand die de uitlaatgassen ondervinden om weg te komen
zet je dr een klein pielig uitlaatje onder, zul je merken dat je voiture wat sneller optrekt, zet je dr een dikke brulpijp onder heb je een hogere top omdat er minder tgenwerkende krachten zijn, maar t duurt wel tot oktober volgend jaar voor je je top bereikt hebt

k zou zeggen zet dr n leuke sporteinddemper onder, dat wil meestal wel t meeste helpen
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #9  
Old 01-08-2006, 21:41
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Ja, wie mengt zich in de discusse? Heb nu 1 voor en 1 tegen!

Wie weet hoe het zit!
Reply With Quote
  #10  
Old 01-08-2006, 21:55
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

open luchtfilter plaatsen, geeft normaal ook wat extra geluid.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #11  
Old 01-08-2006, 21:56
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Ik had m'n zegje al gedaan........

Maar nogmaals ,zoals TD15 al zei ,als je nokkenas origineel is zal tegendruk niks uitmaken voor je vermogen !
Waarom denk je anders dat (bijna) alle sportdempers resonantiedempers zijn en geen schottendempers?


Omdat die tegendruk leveren !
Er zijn wel sommige bmw modellen die wel tegendruk nodig hebben ,maar dat is ook omdat de in en uitlaat elkaar dus overlappen ,zoals TD15 zei ,dan pas heb je tegendruk nodig.

Maar bij zo'n 1600 tje kun je beter maar zo weinig mogelijk tegendruk hebben.
Waarom denk je anders dat de diameters van sportuitlaten groter zijn ,niet voor tegen druk.

Maar een dikkere buis (54 mm ) vanaf de kat en dan een 16v eindemper of sportdemper zal wel een goede keus zijn.
Wat ook kan is een sporttussendemper ,en geen einddemper .

Maar dat is jou keuze!
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #12  
Old 01-08-2006, 22:03
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

nouja, als tegendruk niet uitmaakt...mijn uitlaat was zo lek als n zeef, en dat maakte genoeg herrie

maarja, andere einddemper zal t meeste uitmaken voor t geluit, ander spruitstuk zal t meeste invloed hebben op vermogen
andere luchtfilter maak idd ook veel uit voor je geluid, maar kan ook vermogen leveren of kosten

in PK's scheelt t ook allemaal niet zo veel bij n 1.6-je, maar je hebt ook maar weinig als uitgangspunt, en als je daar dan nog eens een paar van verliest hou je al helemaal nix meer over...
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #13  
Old 01-08-2006, 22:41
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by G-eert-40
open luchtfilter plaatsen, geeft normaal ook wat extra geluid.


Geeft een mooi geluid en ook alleen bij stevig gasgeven. Zodat je ook niet horendol wordt onderweg
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #14  
Old 01-08-2006, 22:44
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

werkt alleen jammer genoeg niet goed bij zo'n 1600 carbu motortje ,dat hebben we al geprobeert.....
Zal dus wel een andere uitlaat worden ,of een andere motort..........
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #15  
Old 01-08-2006, 22:47
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by jettaracing
werkt alleen jammer genoeg niet goed bij zo'n 1600 carbu motortje ,dat hebben we al geprobeert.....
Zal dus wel een andere uitlaat worden ,of een andere motort..........


Klopt ja, ik had hem ook op mijn 1600 carb. Kreeg een racey sissend geluid met optrekken. Heb hem wel lekker laten zitten toendertijd. Open carterventilatie beviel me beter dan iedere keer zo'n zwart luchtfilter van de olie
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #16  
Old 01-08-2006, 22:48
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Zal er nog eens over nadenken. Eerst maar eens een buis door de kat. Eventueel einddemper openflexen en wat leegplukken. Dan zien we wel verder.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum