Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-07-2006, 09:38
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Question Dak weer dicht maken

Ik heb een niet-origineel open dakje in mijn golf zitten die ik eigenlijk wel weer weg wil hebben. Het ding rammelt, lekt, is niet origineel en ook niet mooi.




Hoe haalbaar is het om dit weer dicht te laten maken?

Ik heb een 2e kale carroserie staan waarvan het dak nog in zeer goede staat is. Wat voor kostenplaatje zal er aan vast zitten als ik deze dakplaat in mijn eigen wil laten zetten?
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #2  
Old 20-07-2006, 11:19
vw dennis's Avatar
vw dennis vw dennis is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,313
Default

Ja zou idd het dak over kunnen zetten, Dat is bij Cor(M.I.V.W.) ook gedaan bij z'n golf. Probeer eens bij hem wat info in te winnen
__________________
Your Signature
Reply With Quote
  #3  
Old 20-07-2006, 17:38
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Cor heeft een MKII en Henk een MKI, bij een MKII is het wat makkelijker te realiseren lijkt mij, omdat je daar de dakplaat los kunt boren onder de daklijsten. Bij een MKI zal het wel op raamstijlen doorzagen uitdraaien, om op die manier het dak om te zetten.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar vergelijk het maar eens met een MKII.

Volgens een maatje van mij gaat een los stuk plaat in het dak lassen ook niet, omdat dit in 1e instantie goed lijkt, maar later altijd gaat vervormen (in de oven meende ik).
Reply With Quote
  #4  
Old 20-07-2006, 17:54
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

bij die van mij is er ook een ander dak opgegaan
heb er allen geen digi.foto's ervan
maar de lasser [mijn pa] heb goed werk afgeleverd

eerst een paar dikke strippen in de raamopening gelast,toen het dak bij de stijlen afgeslepen
daarna het donordak er op en pas gemaakt
Reply With Quote
  #5  
Old 20-07-2006, 18:03
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Deze Golf 1 is ook het dak van gedaan. http://www.volksforum.com/forum/sho...49&page=1&pp=20
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #6  
Old 20-07-2006, 18:06
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

Is erg veel werk,en zeker als je het moet laten uitbesteden,een duur grapje...Een plaat in de uitsparing van het glazendakje lassen is geen optie....

Zoals andere al zeggen.....zal erop neer komen om de A-B-C stijlen (alleen de buitenkant,dus niet helemaal doorslijpen)door te halen en van de donor body het dak over te zetten.,waardoor je niet alleen je dak,maar ook je achterschermen en paravan moet laten spuiten....

Misschien ook een optie om eerst het donordak netjes in de goten door te slijpen in lengte richting....je oude dak eraf pellen,en de goten laten staan...en dan het donor dak puntlassen in de goten en netjes afwerken...maar ook hier geld...als je het zelf niet kan....is het veel en moeilijk werk.
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo
Reply With Quote
  #7  
Old 20-07-2006, 21:23
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Mmm, al met al zal het dus aardig in de centen gaan lopen als ik dit zo hoor

Ik wil het wel erg graag weer dicht hebben, maar ik moet er nog maar eens eventjes over nadenken... ik zal her en der nog eens wat rondvragen.

@ golf_mkII_16v: Heb jij alles gewoon ergens halverwege de stijlen doorgezaagd? Of heb je de hele stijl meegenomen?
En hoe heb je dat gedaan met het binnenwerk? (Ik meen dat er in de stijl een balk verwerkt zit? Of heb ik dat verkeerd?)
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen

Last edited by Henk_Pigo : 20-07-2006 at 21:26.
Reply With Quote
  #8  
Old 20-07-2006, 21:27
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

kan wel een prijs opgave vragen
als je zover wilt rijden
Reply With Quote
  #9  
Old 20-07-2006, 22:10
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Dussen ligt niet om de hoek Maar als je met een prijs kan komen, graag, ik ben benieuwd!
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #10  
Old 21-07-2006, 15:51
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

een kennis van mij is hier ook mee bezig, en van wat ik ervan gezien heb, zit het dak ook nog "gevouwen " aan de zijkanten. Hij heeft dus de stijlen en zo, nog intact. Is een tijdrovend werkje, maar dan heb je ook wat!
Reply With Quote
  #11  
Old 21-07-2006, 18:48
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Henk_Pigo
Dussen ligt niet om de hoek Maar als je met een prijs kan komen, graag, ik ben benieuwd!

heb het gevragen maar kon geen exacte prijs geven
maar was minder als 1000euro
Reply With Quote
  #12  
Old 21-07-2006, 19:48
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
Default

Ga anders eens bij een schuifdaken specialist vragen wat een schuifkanteldak inbouwen kost .
Je hebt dan een "fabrieksdak" in je auto .
Heb dit zelf ook gedaan ivm dakschade .
Heb gekozen voor een t.v.s. dak van vermeulen hollandia .
Je kunt dan b.v. kiezen uit een glasplaat of een stalen dak .
Je hemel en etc. wordt opnieuw bekleed , en afhankelijk voor welke uitvoering je kiest,
wordt ook je dakplaat opnieuw gespoten .
Ik heb zelf gekozen voor de gefelsde uitvoering met elektriche bediening , (dakplaat opnieuw gespoten i.c.m. overspuitbeurt hele auto) maar
zoals ik al vermeldde er is keus genoeg .
En wat is er nou mooier , een klapdak of fabrieksdak.
Het is alleen geen goedkope oplossing .
Reken toch minimaal op zo`n 1750 euro.
Maar dat is een dak door de a,b,enc stijlen doorzagen ook niet omdat je dan ook de hele auto bijna wel weer over kunt spuiten.
Reply With Quote
  #13  
Old 21-07-2006, 20:57
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Klopt, zon fabrieksdak is ook leuk! Maar ik wil toch allereerst kijken hoe haalbaar het is om het weer dicht te laten maken, simpelweg omdat ik dit het mooiste vind.

De auto krijgt sowiezo een spuitbeurt, dus laswerk is geen probleem.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #14  
Old 22-07-2006, 18:21
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
Default

Eerlijk gezegd geef ik jou weing kans dat je het dak weer strak krijgt dmv er een plaat in te lassen , puur vanwege de krimp die optreed tijdens het lassen .
Houd er rekening mee dat jou dakplaat niet recht en strak is maar een bolling heeft .
Je zult er dan zo veel beton in moeten storten om het strak te krijgen , wat resulteerd
in een zeer lelijk eindresultaat . Je hebt nl ook nog altijd zicht op het dak , vooral bij een verlaagde auto .
En door de lagen plamuur heb je ook weer een grote kans dat dit weer gaat scheuren na verloop van tijd , met alle ergernis van dien .
Je kunt dan veel beter het dak doorzagen door de a,b en c stijlen .
Minder werk en mooier resutaat , mits door iemand gedaan die zijn vak verstaat .
Reply With Quote
  #15  
Old 24-07-2006, 11:20
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Een plaat erin lassen gaat niet gebeuren. Net wat jij zegt, dat zal je altijd terug blijven zien.

@ Dennis: Ik heb MIVW eventjes ge-PM'd en wat zij doen is de dakplaat zelf overzetten, zonder de stijlen. Voor en achter wordt hij gelast, en de rest wordt gelijmd. Kosten zijn dan een 800,- incl. spuiten.

Als ik het dak van mijn donor-carroserie verwijder, is het verstandig om dan verstevigingen aan te brengen tegen doorbuigen? (Zowel dak als carroserie zelf)
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #16  
Old 24-07-2006, 12:52
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

is dat dan een plaat over het bestaande dak heen,of gaat er de oude eerst af?? en dan de andere er op
wat betreft verstevigen ligt er aan wat je verder met de donorauto doet
wil je die verder weer gebruiken zou ik het zeker aanraden
Reply With Quote
  #17  
Old 24-07-2006, 17:17
ZOAB's Avatar
ZOAB ZOAB is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 518
Default

kan je hem niet gelijk topchoppen?
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg

-= VW Caddy 1.9TD=- 1986
-= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum