#1
|
||||
|
||||
Dak weer dicht maken
Ik heb een niet-origineel open dakje in mijn golf zitten die ik eigenlijk wel weer weg wil hebben. Het ding rammelt, lekt, is niet origineel en ook niet mooi.
Hoe haalbaar is het om dit weer dicht te laten maken? Ik heb een 2e kale carroserie staan waarvan het dak nog in zeer goede staat is. Wat voor kostenplaatje zal er aan vast zitten als ik deze dakplaat in mijn eigen wil laten zetten?
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen |
#2
|
||||
|
||||
Ja zou idd het dak over kunnen zetten, Dat is bij Cor(M.I.V.W.) ook gedaan bij z'n golf. Probeer eens bij hem wat info in te winnen
__________________
Your Signature |
#3
|
||||
|
||||
Cor heeft een MKII en Henk een MKI, bij een MKII is het wat makkelijker te realiseren lijkt mij, omdat je daar de dakplaat los kunt boren onder de daklijsten. Bij een MKI zal het wel op raamstijlen doorzagen uitdraaien, om op die manier het dak om te zetten.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar vergelijk het maar eens met een MKII. Volgens een maatje van mij gaat een los stuk plaat in het dak lassen ook niet, omdat dit in 1e instantie goed lijkt, maar later altijd gaat vervormen (in de oven meende ik). |
#4
|
|||
|
|||
bij die van mij is er ook een ander dak opgegaan
heb er allen geen digi.foto's ervan maar de lasser [mijn pa] heb goed werk afgeleverd eerst een paar dikke strippen in de raamopening gelast,toen het dak bij de stijlen afgeslepen daarna het donordak er op en pas gemaakt |
#5
|
||||
|
||||
Deze Golf 1 is ook het dak van gedaan. http://www.volksforum.com/forum/sho...49&page=1&pp=20
__________________
WWW.MIVW.NL |
#6
|
||||
|
||||
Is erg veel werk,en zeker als je het moet laten uitbesteden,een duur grapje...Een plaat in de uitsparing van het glazendakje lassen is geen optie....
Zoals andere al zeggen.....zal erop neer komen om de A-B-C stijlen (alleen de buitenkant,dus niet helemaal doorslijpen)door te halen en van de donor body het dak over te zetten.,waardoor je niet alleen je dak,maar ook je achterschermen en paravan moet laten spuiten.... Misschien ook een optie om eerst het donordak netjes in de goten door te slijpen in lengte richting....je oude dak eraf pellen,en de goten laten staan...en dan het donor dak puntlassen in de goten en netjes afwerken...maar ook hier geld...als je het zelf niet kan....is het veel en moeilijk werk.
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#7
|
||||
|
||||
Mmm, al met al zal het dus aardig in de centen gaan lopen als ik dit zo hoor
Ik wil het wel erg graag weer dicht hebben, maar ik moet er nog maar eens eventjes over nadenken... ik zal her en der nog eens wat rondvragen. @ golf_mkII_16v: Heb jij alles gewoon ergens halverwege de stijlen doorgezaagd? Of heb je de hele stijl meegenomen? En hoe heb je dat gedaan met het binnenwerk? (Ik meen dat er in de stijl een balk verwerkt zit? Of heb ik dat verkeerd?)
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen Last edited by Henk_Pigo : 20-07-2006 at 21:26. |
#8
|
|||
|
|||
kan wel een prijs opgave vragen
als je zover wilt rijden |
#9
|
||||
|
||||
Dussen ligt niet om de hoek Maar als je met een prijs kan komen, graag, ik ben benieuwd!
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen |
#10
|
||||
|
||||
een kennis van mij is hier ook mee bezig, en van wat ik ervan gezien heb, zit het dak ook nog "gevouwen " aan de zijkanten. Hij heeft dus de stijlen en zo, nog intact. Is een tijdrovend werkje, maar dan heb je ook wat!
|
#11
|
|||
|
|||
Quote:
heb het gevragen maar kon geen exacte prijs geven maar was minder als 1000euro |
#12
|
||||
|
||||
Ga anders eens bij een schuifdaken specialist vragen wat een schuifkanteldak inbouwen kost .
Je hebt dan een "fabrieksdak" in je auto . Heb dit zelf ook gedaan ivm dakschade . Heb gekozen voor een t.v.s. dak van vermeulen hollandia . Je kunt dan b.v. kiezen uit een glasplaat of een stalen dak . Je hemel en etc. wordt opnieuw bekleed , en afhankelijk voor welke uitvoering je kiest, wordt ook je dakplaat opnieuw gespoten . Ik heb zelf gekozen voor de gefelsde uitvoering met elektriche bediening , (dakplaat opnieuw gespoten i.c.m. overspuitbeurt hele auto) maar zoals ik al vermeldde er is keus genoeg . En wat is er nou mooier , een klapdak of fabrieksdak. Het is alleen geen goedkope oplossing . Reken toch minimaal op zo`n 1750 euro. Maar dat is een dak door de a,b,enc stijlen doorzagen ook niet omdat je dan ook de hele auto bijna wel weer over kunt spuiten. |
#13
|
||||
|
||||
Klopt, zon fabrieksdak is ook leuk! Maar ik wil toch allereerst kijken hoe haalbaar het is om het weer dicht te laten maken, simpelweg omdat ik dit het mooiste vind.
De auto krijgt sowiezo een spuitbeurt, dus laswerk is geen probleem.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen |
#14
|
||||
|
||||
Eerlijk gezegd geef ik jou weing kans dat je het dak weer strak krijgt dmv er een plaat in te lassen , puur vanwege de krimp die optreed tijdens het lassen .
Houd er rekening mee dat jou dakplaat niet recht en strak is maar een bolling heeft . Je zult er dan zo veel beton in moeten storten om het strak te krijgen , wat resulteerd in een zeer lelijk eindresultaat . Je hebt nl ook nog altijd zicht op het dak , vooral bij een verlaagde auto . En door de lagen plamuur heb je ook weer een grote kans dat dit weer gaat scheuren na verloop van tijd , met alle ergernis van dien . Je kunt dan veel beter het dak doorzagen door de a,b en c stijlen . Minder werk en mooier resutaat , mits door iemand gedaan die zijn vak verstaat . |
#15
|
||||
|
||||
Een plaat erin lassen gaat niet gebeuren. Net wat jij zegt, dat zal je altijd terug blijven zien.
@ Dennis: Ik heb MIVW eventjes ge-PM'd en wat zij doen is de dakplaat zelf overzetten, zonder de stijlen. Voor en achter wordt hij gelast, en de rest wordt gelijmd. Kosten zijn dan een 800,- incl. spuiten. Als ik het dak van mijn donor-carroserie verwijder, is het verstandig om dan verstevigingen aan te brengen tegen doorbuigen? (Zowel dak als carroserie zelf)
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen |
#16
|
|||
|
|||
is dat dan een plaat over het bestaande dak heen,of gaat er de oude eerst af?? en dan de andere er op
wat betreft verstevigen ligt er aan wat je verder met de donorauto doet wil je die verder weer gebruiken zou ik het zeker aanraden |
#17
|
||||
|
||||
kan je hem niet gelijk topchoppen?
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg -= VW Caddy 1.9TD=- 1986 -= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975 |