#1
|
||||
|
||||
T2 goedgekeurd
Ik heb het volgende probleem:
Mijn T2 is afgekeurd omdat ie voor geen vering heeft. Het is een twijfelgeval, maar ze keuren hem niet goed, dus ik zit ermee. Ik heb hem verlaagd met de red9design kit van 4 tot 5,5 inch. Hij staat nu op 4 inch. Zo'n set is toch in Engeland ook goedgekeurd.. Heeft iemand nog tips? Want ik weet niet wat ik voor de APK nog aan zou kunnen passen, behalve de originele ophanging weer terug bouwen. Ik heb net 2 weken geleden alles los gehad om m'n vooras te vervangen. Dus daar zit ik niet zo op te wachten. Last edited by infamous : 25-07-2006 at 10:41. |
#2
|
||||
|
||||
In engeland goedgekeurd, heb je er ook goedkeuringspapieren bij gekregen zoals TÃœV keuring in Duitsland.
|
#3
|
||||
|
||||
Ik heb er niet zulke papieren bijgekregen, nee. Maar in principe zijn het gewoon spax dempers met veren. Spax is toch een goed merk dat wel zorgt dat alles goedgekeurd is. Ik zal zoiezo naar red9design nog een mail sturen of ze zulke papieren hebben. In tussen zijn andere tips nog steeds welkom.
|
#4
|
||||
|
||||
Dempers hebben geen goedkeuring nodig, veren echter wel. Ik heb er dagelijks mee te maken. Ik loop stage bij een producent van verlagingsveren, dempers e.d. nodig.
Veren moeten aan bepaalde eisen voldoen, de demper word aan het model van de veer gerelateerd. De demper is qua bouw en afmetingen gelijk aan het OEM model. Maar de dempinsgraad is dus aangepast. Maar je had dus geen veerweg meer ofzo? |
#5
|
||||
|
||||
Volgens het keuringsstation niet. Toch als ik over de snelweg rijdt en ik rijdt over een beetje hobbel, hoor ik mijn wiel tegen de wielkast komen, lijkt me toch veerweg genoeg (teveel ).
|
#6
|
||||
|
||||
Wat t proberen waard is:
andere garage zoeken.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#7
|
||||
|
||||
auto's voor een bepaald bouwjaar (rond 1990 meen ik) waren zelfs niet eens verplicht een veerweg te hebben oid toch?
__________________
Foto's van - 1ste Volksforum.com Meeting |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Misschien dat iemand dat hier kan bevestigen? Of vertellen waar dat terug te vinden is. |
#9
|
||||
|
||||
Net nog even gebeld. Het probleem ontstaat doordat de fuseekogels in hun uiterste stand staan door de verlaging. Als ik dus (voor de APK) iets langere schokbrekers met veren zou hebben zou het al goed zijn. Op zoek dan maar naar iemand met 'n schroefset...
|
#10
|
||||
|
||||
Goed dat ik punt 2 ook even weet want ik zat al te denken om de schokbreker gewoon iets lager te bevestigen (op 1 of andere manier), waardoor de bus weer iets hoger komt en dus ook in kan veren.
|
#11
|
|||
|
|||
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik niet technisch ben .. Ik heb wel gehoord dat als het gaat om speling van de fuseekogels dat je de fabrieksspeling moet weten en daar de wettelijk APK speling bij op kunt tellen. Je kunt dan dus meer speling hebben dan je denkt. Kweenie of het relevant is ...
|
#12
|
||||
|
||||
Waar jij het over hebt is denk ik meer aan de orde als de fuseekogels versleten zijn, maar toch bedankt. Beter een tip teveel dan te weinig. Voor mij is ook nog een hoop nieuw.
|
#13
|
|||
|
|||
goed, mijn auto heeft ervoor op het politiebureau gestaan en de technische onderzoekscommissie heeft er zelfs contact met het RDW voor opgenomen...
veerweg zijn geen regels voor, er zijn alleen de regels die Luuk hierboven vermeld... ze kunnen je dus niks maken, maak dit duidelijk aan dat bedrijf (vertel ze hoe het zit en laat hun aantonen waarom jij fout zou zijn) en anders bij een andere bedrijf apk halen... tip: plattere banden monteren, zorgt voor meer ruimte tussen je band en wielkas, en staat toffer |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb het ff nagevraagd aan die gast, maar ik heb waarschijnlijk 2 verhalen door elkaar gehaald ofzo.. hij wist het iig niet meer..
__________________
Foto's van - 1ste Volksforum.com Meeting |
#15
|
||||
|
||||
Ok, bedankt voor de vele reacties tot zover,
Ik kan natuurlijk wel dreigen met een steekproef, maar in de 1e regel staat toch goed werkend veersysteem? Als ie dus niet inveert is het toch niet goed werkend? Of zie ik het nu verkeerd? Of bedoelen jullie dat het veersysteem op zich wel werkt, alleen in combinatie met de bus niet? Quote:
Ligt in de planning |
#16
|
|||
|
|||
hij veert altijd wel iets in, al is het een milimeter, dat maakt niet uit... tenminste, daar zijn geen regels aan verbonden...
|
#17
|
||||
|
||||
Wat de anderen ook zeggen, probeer een ander keuringsstation. Misschien wordt hij daar in 1x goedgekeurd. Ben je van een hoop gezeik af...
|
#18
|
||||
|
||||
idd, andere keuring en t probleem is verholpen.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#19
|
||||
|
||||
Ik heb de red9design schokbrekers die ik had (4-5,5 inch verlaging) vervangen door 2,5 tot 4 inch. Ik kan dus nog steeds zo laag als op de foto. Alleen nu ook iets hoger, dus m'n bus is weer goedgekeurd. Nu ben ik er mee aan de slag om hem klaar te maken voor vakantie.
__________________
______________ Golf MK4 1.9TDI T2b 1600 Golf MK1 Cabriolet 1.8 Polo 6N 1.9D |
#20
|
||||
|
||||
Mijn auto's zijn altijd LAAG.. komen altijd door de keuring bij ons op het dorp.
Onze keuringmeester vindt het veel belangrijker dat je niet met 1 of ander roesthok komt aanzetten waar de remmen enzo maar voor de helft van werken.
__________________
www.doppie.eu |