Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 30-06-2006, 12:20
infamous's Avatar
infamous infamous is offline
VW Enthousiast

Default T2 goedgekeurd

Ik heb het volgende probleem:

Mijn T2 is afgekeurd omdat ie voor geen vering heeft. Het is een twijfelgeval, maar ze keuren hem niet goed, dus ik zit ermee. Ik heb hem verlaagd met de red9design kit van 4 tot 5,5 inch. Hij staat nu op 4 inch. Zo'n set is toch in Engeland ook goedgekeurd..
Heeft iemand nog tips? Want ik weet niet wat ik voor de APK nog aan zou kunnen passen, behalve de originele ophanging weer terug bouwen. Ik heb net 2 weken geleden alles los gehad om m'n vooras te vervangen. Dus daar zit ik niet zo op te wachten.

Last edited by infamous : 25-07-2006 at 10:41.
Reply With Quote
Old 30-06-2006, 12:49
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

In engeland goedgekeurd, heb je er ook goedkeuringspapieren bij gekregen zoals TÃœV keuring in Duitsland.
Reply With Quote
Old 30-06-2006, 13:01
infamous's Avatar
VW Enthousiast

Ik heb er niet zulke papieren bijgekregen, nee. Maar in principe zijn het gewoon spax dempers met veren. Spax is toch een goed merk dat wel zorgt dat alles goedgekeurd is. Ik zal zoiezo naar red9design nog een mail sturen of ze zulke papieren hebben. In tussen zijn andere tips nog steeds welkom.
Reply With Quote
Old 30-06-2006, 13:08
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Dempers hebben geen goedkeuring nodig, veren echter wel. Ik heb er dagelijks mee te maken. Ik loop stage bij een producent van verlagingsveren, dempers e.d. nodig.

Veren moeten aan bepaalde eisen voldoen, de demper word aan het model van de veer gerelateerd. De demper is qua bouw en afmetingen gelijk aan het OEM model. Maar de dempinsgraad is dus aangepast.

Maar je had dus geen veerweg meer ofzo?
Reply With Quote
Old 30-06-2006, 13:39
infamous's Avatar
VW Enthousiast

Volgens het keuringsstation niet. Toch als ik over de snelweg rijdt en ik rijdt over een beetje hobbel, hoor ik mijn wiel tegen de wielkast komen, lijkt me toch veerweg genoeg (teveel ).
Reply With Quote
Old 30-06-2006, 13:43
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC

Wat t proberen waard is:

andere garage zoeken.

Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
Old 30-06-2006, 14:24
Mr.Markos's Avatar
Mr.Markos Mr.Markos is offline
VW Addict

auto's voor een bepaald bouwjaar (rond 1990 meen ik) waren zelfs niet eens verplicht een veerweg te hebben oid toch?
Reply With Quote
Old 30-06-2006, 17:05
infamous's Avatar
VW Enthousiast

Quote:
auto's voor een bepaald bouwjaar (rond 1990 meen ik) waren zelfs niet eens verplicht een veerweg te hebben oid toch?

Misschien dat iemand dat hier kan bevestigen? Of vertellen waar dat terug te vinden is.
Reply With Quote
Old 30-06-2006, 18:01
infamous's Avatar
VW Enthousiast

Net nog even gebeld. Het probleem ontstaat doordat de fuseekogels in hun uiterste stand staan door de verlaging. Als ik dus (voor de APK) iets langere schokbrekers met veren zou hebben zou het al goed zijn. Op zoek dan maar naar iemand met 'n schroefset...
Reply With Quote
Old 30-06-2006, 20:24
infamous's Avatar
VW Enthousiast

Goed dat ik punt 2 ook even weet want ik zat al te denken om de schokbreker gewoon iets lager te bevestigen (op 1 of andere manier), waardoor de bus weer iets hoger komt en dus ook in kan veren.
Reply With Quote
Old 30-06-2006, 21:12
Jodocus Jodocus is offline
Forum regular

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik niet technisch ben .. Ik heb wel gehoord dat als het gaat om speling van de fuseekogels dat je de fabrieksspeling moet weten en daar de wettelijk APK speling bij op kunt tellen. Je kunt dan dus meer speling hebben dan je denkt. Kweenie of het relevant is ...
Reply With Quote
Old 30-06-2006, 21:18
infamous's Avatar
VW Enthousiast

Waar jij het over hebt is denk ik meer aan de orde als de fuseekogels versleten zijn, maar toch bedankt. Beter een tip teveel dan te weinig. Voor mij is ook nog een hoop nieuw.
Reply With Quote
Old 30-06-2006, 23:13
Melvin Melvin is offline

goed, mijn auto heeft ervoor op het politiebureau gestaan en de technische onderzoekscommissie heeft er zelfs contact met het RDW voor opgenomen...

veerweg zijn geen regels voor, er zijn alleen de regels die Luuk hierboven vermeld... ze kunnen je dus niks maken, maak dit duidelijk aan dat bedrijf (vertel ze hoe het zit en laat hun aantonen waarom jij fout zou zijn) en anders bij een andere bedrijf apk halen...

tip: plattere banden monteren, zorgt voor meer ruimte tussen je band en wielkas, en staat toffer
Reply With Quote
Old 30-06-2006, 23:45
Mr.Markos's Avatar
Mr.Markos Mr.Markos is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by Mr.Markos

Ik heb het ff nagevraagd aan die gast, maar ik heb waarschijnlijk 2 verhalen door elkaar gehaald ofzo.. hij wist het iig niet meer..
Reply With Quote
Old 01-07-2006, 09:18
infamous's Avatar
VW Enthousiast

Ok, bedankt voor de vele reacties tot zover,
Ik kan natuurlijk wel dreigen met een steekproef, maar in de 1e regel staat toch goed werkend veersysteem? Als ie dus niet inveert is het toch niet goed werkend? Of zie ik het nu verkeerd? Of bedoelen jullie dat het veersysteem op zich wel werkt, alleen in combinatie met de bus niet?

Quote:
tip: plattere banden monteren, zorgt voor meer ruimte tussen je band en wielkas, en staat toffer

Ligt in de planning
Reply With Quote
Old 01-07-2006, 09:52
Melvin Melvin is offline

hij veert altijd wel iets in, al is het een milimeter, dat maakt niet uit... tenminste, daar zijn geen regels aan verbonden...
Reply With Quote
Old 01-07-2006, 11:12
Frieser's Avatar
Frieser Frieser is offline
VW Guru

Wat de anderen ook zeggen, probeer een ander keuringsstation. Misschien wordt hij daar in 1x goedgekeurd. Ben je van een hoop gezeik af...
Reply With Quote
Old 01-07-2006, 19:33
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC

idd, andere keuring en t probleem is verholpen.
Old 25-07-2006, 10:43
infamous's Avatar
VW Enthousiast

Ik heb de red9design schokbrekers die ik had (4-5,5 inch verlaging) vervangen door 2,5 tot 4 inch. Ik kan dus nog steeds zo laag als op de foto. Alleen nu ook iets hoger, dus m'n bus is weer goedgekeurd. Nu ben ik er mee aan de slag om hem klaar te maken voor vakantie.
Golf MK1 Cabriolet 1.8
Polo 6N 1.9D
Reply With Quote
Old 25-07-2006, 10:50
Don's Avatar
Don Don is offline
VW Addict

Mijn auto's zijn altijd LAAG.. komen altijd door de keuring bij ons op het dorp.

Onze keuringmeester vindt het veel belangrijker dat je niet met 1 of ander roesthok komt aanzetten waar de remmen enzo maar voor de helft van werken.

Posting Rules