#1
|
||||
|
||||
motor valt stil
als ik mijn auto start dan valt ie meteen daarna stil tenzij ik m op toeren houd
tot mijn watertemp ongeveer 70° is maar dan loopt ie nog niet zoals normaal hij ploft een beetje meer als normaal uit de uitlaat en als ik mijn auto stil leg hoor ik mijn koelwater reservoir sissen ik zie geen water lekken maar toch lekt ie want k moet m regelmatig bijvullen als mijn motor warm is en ik start m dan valt ie nog steeds meteen uit tot dat de temperatuur meter van t water weer ong 70° aangeeft wat zou t kunnen zijn ? koppakking ? hij gaat morgen wel binnen maar ik zou toch wel al wat info willen wat t kan zijn |
#2
|
||||
|
||||
als je het nergens ziet lekken en je vermoed dat het de koppakking is. zou je even je olie bij peilstok of onder de oliedop kunnen kijken en kijken naar je koelvloeistof in je expansievat.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#3
|
||||
|
||||
heb ik al gedaan maar zie niks speciaal
t is een 3f blok trouwens |
#4
|
||||
|
||||
ook nergens nat binnen in de auto? dat bv. de kachel lekt? daar zou ook vloeistof naartoe kunnen verdwijnen...
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#5
|
||||
|
||||
eventueel hevig roken? dan zou het kunnen dat je een lek in de koppakking hebt richting uitlaat...
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#6
|
||||
|
||||
yep net eens effe gekeken en er komt een heel klein beetje witte rook uit je ziet t bijnaa niet maar dat zal wel t begin zijn
als ik de dop van dat koelvloeistof reservoir afdoe en m dan een beetje laat lopen en een beetje gas geef to 3000tr dan komt t water omhoog zodat t er net uiloopt dat is ook niet normaal denk ik |
#7
|
||||
|
||||
Nee, dat is inderdaad niet goed, alleen tijdens het ontluchten van je koelsysteem komt het uit je reservoir zetten. Ik neem aan dat het aardig onderdruk staat? Kijk ook even je bougie's na, en vergelijk ze met elkaar, als er veel KVS in je cilinder stroomt zal de kleur van je bougie verschillen met die van de andere cilinders.
__________________
Your Signature |
#8
|
||||
|
||||
en dit verklaart misschien ook het uitvallen soms van je motor. valse lucht? of je schakelaars van je gasklephuis vuil?
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
hoe kan ik dat nakijken ? morgen gaat ie binnen en dan maar eens met de fiets naar t werk want ik vertrouw t toch niet en dan hopen dat ik niet te veel euro s armer ben |
#10
|
||||
|
||||
kunnen wel meerdere oorzaken zijn. maar de mijne loopt soms ook beetje beroerd als ie wat kouder is. en gaan we binnenkort gasklephuis reinigen. hoop dat het dan over is. in gasklephuis zitten 2 schakelaars:
1 regelt stationair en 1 die toeren regelt. als bv. stationair schakelaar en klep vuil zijn, kun je gevolg wel raden. dan kan ie uitvallen. en hoe je dat controleert, geen idee. nog nooit een gasklephuis gereinigd.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |